BIOS string: welke mobo heb ik voorhanden?

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41
Hallo allemaal,

voor mijn zwager ben ik op zoek naar een bios-update. Hij is compleet leek op het gebied van computers en weet niet welk moederbord hij heeft. Aangezien hij nogal ver weg woont is het niet zo gemakkelijk om op de fiets te springen en te kijken welk MB hij heeft. Wel heb ik de BIOS code:
code:
1
10/08/1998-i440bx-ITE867-2A69KC3C-00

wimsbios.com leidt mij tot Chaintech, een moederbord uit de 6b serie, maar deze specifieke bios-string staat er niet tussen, dus welk MB uit de 6b serie het is weet ik niet.

Ik weet dat er een Yamaha geluidskaart op het ding zit, dus dat beperkt volgens deze site de keuze tot de 6BTA en de 6BTA2.

Hoe kan ik dit op internet achterhalen? Zowel google.com als ixquick.nl kan mijn geen oplossing bieden op deze exacte bios-string. Wel met een andere datum.

De BIOS-update is nodig om een 40GB HD aan de gang te krijgen. Ik zal uit mijn hoofd nog wat kenmerken van de PC op dreunen, misschien dat iemand het herkend:
PII 350MHz
64MB RAM (SDR-SDRAM?)
Onboard Yamaha geluidskaart
2x ATA33
Chaintech MB uit de 6B serie, Intel i440BX chipset.
Videokaart onbekend

Kwam standaard met 4,1GB Quantum Bigfoot HD, in een Legato kast.

Ik hoop echt dat iemand het MB herkend, dat scheelt me een eventueel onnodige ritje.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Het is iig een bord met de Intel 440 BX chipset, welke geen idee...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Niet echt een oplossing, maar is er niet iemand in de buurt van die persoon die ff een kijkje kan nemen?

Een digitale foto van de binnenkant van de kast maken met een (geleend) toestel is ook wel makkelijk...

Zometeen krijg je hier een goedbedoeld, maar verkeerd advies en dan rij jij alsnog naar die persoon toe om die bios te flashen (neem aan dat jij dat dan gaat doen)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Uit de string lezen we i440bx, dus het is één van de Intel BX series.

March of the Eagles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens je bios string gaat het om een 6BSV
makkelijk te vinden met google.

bovendien staat het bij chaintecs ook op het bioschipje (stickertje). daar even op kijken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:31:
Lekker nuttige post, daar hebben we wat aan :/

Sommige progjes zoals aida en sisoft sandra kunnen ook wat meer info over je mobo uitlezen als je mazzel heb :)

Wat krijg je als je delen van de string (dus NIET alles) in google ramt?

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:30
op motherboards.org kun je ook op bios string zoeken naar een bep type mobo :)

suc6

Verwijderd

.Lekker nuttige post, daar hebben we wat aan
Ahum lees foutje hoor ken gebeuren :/ Jou reactie slaat ok nergens op

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:31:
Hacku schreef op 29 december 2003 @ 18:33:
Uit de string lezen we i440bx, dus het is één van de Intel BX series.
Lezen jullie eigenlijk wel topicstarts door :?

Topicstarter: heb je ook tooltjes als CPU-Z en AIDA32 geprobeerd? Zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?" :)

Ik heb de titel van dit topic ook uitgebreid. "[BIOS]" zegt echt totaal niks over de inhoud van dit topic ..

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 29-12-2003 18:38 ]

• RvL
Volgens je bios string gaat het om een 6BSV
makkelijk te vinden met google.

bovendien staat het bij chaintecs ook op het bioschipje (stickertje). daar even op kijken
Lijkt me sterk, want die heeft onboard video en geen yamaha geluidskaart.

Dit moederbord heeft geen onboard video en een yamaha geluidskaart ;)
Topicstarter: heb je ook tooltjes als CPU-Z en AIDA32 geprobeerd? Zie ook de FAQ van dit subforum onder het kopje "Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?"
Die heb ik inderdaad doorgelezen (de FAQs), daardoor ben ik op wimsbios terecht gekomen. CPU-Z e.a. heb ik niet kunnen proberen omdat ik er nog niet naartoe ben geweest, bij gebrek aan een heilige koe op 4 wielen en een internetverbinding al daar.... Het is ongeveer een uur op 1 1/2 fietsen...
Wat krijg je als je delen van de string (dus NIET alles) in google ramt?
Ik heb met delen moeten werken (t/m ITE867) want op de complete string vindt hij niets. Op wimsbios.com staat wel de complete string, alleen klopt de datum niet. Ik ga nu motherboards.org proberen ;)

update:
ook motherboards.org kan niets vinden :'( Het zal toch fietsen worden denk ik...

[ Voor 63% gewijzigd door RvL op 29-12-2003 18:46 ]

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Over heen gelezen balusC , foutje...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die ITE867 geeft de I/O chip aan.

Kijk anders even bij www.pcpartner.com die ook veel BX borden gemaakt heeft met deze I/O chip

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Sinclair schreef op 29 december 2003 @ 18:52:
Die ITE867 geeft de I/O chip aan.

Kijk anders even bij www.pcpartner.com die ook veel BX borden gemaakt heeft met deze I/O chip
Dan moet er een getallenreeks ongeveer midden op het mobo staan en die zou dan met Google snel terug zijn te vinden.

Kan die zwager niet eventjes z'n PC openschroeven? Zo'n kunst is dat immers niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

als het de 6bta of 6bta2 moet zijn kun je makkelijk het onderscheidt bepalen. De 6bta2 heeft een extra chip zitten bij de 1e 2 pci sloten en de batterij zit bij het agp slot.

http://www.chaintech.de/PRODUCTI/Prodpix/6bta.jpg

http://www.chaintech.de/PRODUCTI/Prodpix/6bta2.jpg

• RvL
Even heen en weer geweest. Aan de hand van de afbeeldingen heb ik vast kunnen stellen dat het om de 6BTA2 gaat.

En wat zie ik even later? Ja hoor, het stickertje met het typenummer 8)7. Inderdaad een 6BTA2. Bedankt allemaal!

Nu de dekens nog...

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
RvL schreef op 31 december 2003 @ 13:37:
Even heen en weer geweest. Aan de hand van de afbeeldingen heb ik vast kunnen stellen dat het om de 6BTA2 gaat.

En wat zie ik even later? Ja hoor, het stickertje met het typenummer 8)7. Inderdaad een 6BTA2. Bedankt allemaal!
Oepsefloeps! :P
Pagina: 1