Toon posts:

IDE CD-ROM en brander worden als SCSI herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem, mijn CD-ROM en brander worden niet meer correct in Windows XP herkend. Het typenummer enzo klopt wel, alleen worden ze als SCSI drives herkend terwijl het IDE drives zijn. Tijdens het opstarten worden ze door de BIOS wel goed herkend. Uninstallen en opnieuw installeren helpt niet, hij geeft dan nog steeds aan dat het een SCSI drive is. :?

Iemand een idee? Ik dacht eerst dat het aan Deamon Tools lag (de virtuele drive wordt ook niet goed herkend) maar deinstallatie van dit programma helpt ook niet...

Verwijderd

geef even wat specs van je systeem.

ik heb hetzelfde gehad toen ik een nforce chipset had.

als dat het geval is, dan kan ik je helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Epox 8KHA+ (VIA266)
AMD XP1800+
512 MB Apacer
Elsa Gladiac 721 (GF3ti200)
IBM 40Gb 7200

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat je controller ook nog goed geinstalleerd? gooi die desnoods eens weg en installeer die opnieuw

Verwijderd

Heb je misschien een extra IDE controller op je moederbord [edit: naast de standaard primaire en secundaire]? Mijn Asus A7V heeft een Promise Ultra100 IDE welke als SCSI controller binnen Windows herkent wordt. Alle aangesloten IDE apparaten worden SCSI genoemd, maar werken gewoon als IDE.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:34 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:17:
Hallo,

...alleen worden ze als SCSI drives herkend terwijl het IDE drives zijn.
Had ik laatst ook met mijn nf7s, even de drivers van de abit cd herinstallen verhielp het probleem. Ik gok dat het aan de standaard windows drivers ligt, download anders even de nieuwste van je mobo of chipset fabrikant

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Dit betreft ongetwijfeld een MOBO met een Nforce chipset. Waarschijnlijk heb je Nforce drivers van Nvidia geinstalleerd.

Bij Asus levert dat namelijk dezelfde problemen op met de cdrom speler en brander en ik kan me voorstellen dat dit bij Abit ook het geval is.

In dit geval moet je de originele drivers ( in jouw geval van Abit) gebruiken en je probleem is opgelost.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens voor de gein in de FAQ van dit subforum: http://gathering.tweakers...t_message/16985209#ioscsi

Normaal dus :) Niks om je druk over te maken, het werkt prima, toch?

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.