AVI --> DVD geeft complicaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig maak ik van XviD'tjes een DVD image om af te spelen op mijn DVD speler.
Dit doe ik aan de hand van deze guide: http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Bij het afspelen op de DVD speler hangt zo'n film regelmatig op meerdere plaatsen en een drukje op forward laat de film weer doorspelen.
Omdat ik graag wilde weten hoe dit kan ben ik het e.e.a. gaan proberen.
Nu kwam ik tot de conclusie dat als ik het ac3 geluidspoor weglaat bij het authoren (dus alleen beeld) dan wil de DVD netjes doorspelen zonder ergens te gaan hangen.

Is dit een bekend probleem?
Ligt dit aan Besweet of het extractie proces in VirtualdubMod?

(aub geen commentaar op XviD kwaliteit, ik kies voor deze methode omdat ik ac3 belangrijk vind en het gemak van een stand alone speler wil gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt een bekend probleem dat Besweet een AC3 spoor genereerd die niet door alle Pioneer / Panasonic DVD spelers wordt geaccepteerd.

(zie ook topic http://www.dvdrhelp.com/f...light=freezes+besweet+ac3)

Is er een alternatief voor Besweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dit probleem heb ik ook last van, maar dan een iets andere variant. Ik maak dan alleen gebruik van 2 channel wav bestanden, want ac3 is niet de moeite waard met mpeg-3 encoding. Nu heb ik hem nog niet op de hardwarematige speler getest, maar wel in windows met dvd als image en dan wil hij ook nog wel eens blijven steken op bepaalde stukken. Dit zijn trouwens wel random stukken, dus elke keer een ander stuk waar hij stopt.

Heb er alleen nog geen oplossing ervoor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Desaubin het lijkt er niet op dat iemand je kan helpen (gezien de lange looptijd van dit topic), mischien zou je je vraag in een ander topic kunnen stellen (aan een mod vragen of hij dit topic wil verplaatsen naar, bijvoorbeeld, SA) of toch kijken of er _ergens_ op het internet wat meer info is te vinden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m.m. ik google me wezenloos op internet, maar kan niets vinden dat me verder helpt.
Hoe kan ik een Mod raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al een kijkje genomen op www.doom9.net mischien kun je daar andere methodes vinden voor wat jij wilt, goodluck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:30:
heb je al een kijkje genomen op www.doom9.net mischien kun je daar andere methodes vinden voor wat jij wilt, goodluck :)
zeker een mooie site.

Je kunt je ac3 en m2v bestand ook met adobe encore of dvdmeastro op een dvd branden.
Je kunt er dan ook ondertitels bij op zetten.

hier en linkje voor dvdmeastro.
http://users.pandora.be/tarzan1990/DVDMaestro/start.htm

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:45:
m.m. ik google me wezenloos op internet, maar kan niets vinden dat me verder helpt.
Hoe kan ik een Mod raadplegen?
Mailen natuurlijk :p

Of middels een topicreport. Ik heb je kickjes maar verwijderd, die staan behoorlijk slordig en hebben nu geen functie meer.

Ik laat het topic hier staan omdat het gewoon een AV probleem is, soms loopt een topic hard en soms ook niet, het is nou eenmaal niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik nero vision express

ik heb ook al die guides geprobeert, daar wordt je niet vrolijk van :)
Pagina: 1