Na veel zoeken op GOT en gegoogle kan ik maar geen antwoord vinden. Ik ben bezig met het leren van C# en .Net. Nu probeer ik een clientapplicatie te creeeren die een datagrid vult vanuit een xml sheet, maar ik krijg de volgende error:
D:ProjectsflightplanForm1.cs(124): 'System.Windows.Forms.DataGrid' does not contain a definition for 'DataBind'
Ik krijg de error er maar niet uit.
Hier mijn code:
Ik vraag hier niet om een code, maar een oplossing. Tevens ben ik geinteresseerd in een website of tutorial die mij verteld hoe een selectie te maken uit de xml file.
D:ProjectsflightplanForm1.cs(124): 'System.Windows.Forms.DataGrid' does not contain a definition for 'DataBind'
Ik krijg de error er maar niet uit.
Hier mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| private void Form1_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
BindGrid();
}
private System.Windows.Forms.DataGrid dg1;
void BindGrid()
{
DataSet ds = new DataSet();
ds.ReadXml(@"d:/Projects/flightplan/xmltest.xml");
dg1.DataSource = ds;
dg1.DataBind();
}
private void dg1_Navigate(object sender, System.Windows.Forms.NavigateEventArgs ne)
{
}
}
} |
Ik vraag hier niet om een code, maar een oplossing. Tevens ben ik geinteresseerd in een website of tutorial die mij verteld hoe een selectie te maken uit de xml file.
edit:
Code aangepast! Ik heb ook op MSDN gekeken, maar ook dat gaf mij geen oplossing. Ik ben nieuw met object georienteerd proggen, dus ik moet er nog even aan wennen. Ok.... ik weet nu dat ik geen databind mag gebruiken, maar welke functie dan wel. Ik hoef nogmaals niet de code, maar misschien een goede verwijzing naar een tutorial of iets dergelijks
Code aangepast! Ik heb ook op MSDN gekeken, maar ook dat gaf mij geen oplossing. Ik ben nieuw met object georienteerd proggen, dus ik moet er nog even aan wennen. Ok.... ik weet nu dat ik geen databind mag gebruiken, maar welke functie dan wel. Ik hoef nogmaals niet de code, maar misschien een goede verwijzing naar een tutorial of iets dergelijks
[ Voor 68% gewijzigd door davhor op 29-12-2003 19:27 ]
FON - WiFi for Everyone | Flickr