[Outlook 2003] .pst-bestand compatible maken met Outlook2002

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Een beetje uitgebreide uitleg... maar so be it:

Ik heb enkele maanden geleden Office 2003 helemaal schoon geinstalleerd onder Windows XP (Lees: Image van WinXP SP1 terug gezet, verder helemaal kaal). Meteen erna het .pst bestand vanuit Oulook 2002 (was vlak ervoor opgeslagen op andere partitie) geïmporteerd en dit werkte vlekkeloos.

Dit archief bestand (ruim 400MB) heb ik nog enkele weken laten staan, maar omdat ik geen problemen met OL2003 ondervond heb ik het op een gegeven moment verwijderd.

Inmiddels heb ik 2 PIM-synchronisatietools geïnstalleerd (COM-Invoegtoepassingen), PocketMirror en een onderdeel van Siemens Data Suite. Meteen na de laatst genoemde wilde OL2003 niet meer volledig afsluiten. Dus, scherm wel weg, maar in SysTray en Task Manager nog zichtbaar. Ik heb alle mogelijke software die dwars zou kunnen zitten verwijderd (zowel van systeem als onder Outlook), maar geen resultaat. Dus wil ik eigenlijk gewoon weer terug naar OL2002. Nu heb ik dit al eens eerder geinstalleerd, en heb ik gemerkt dat OL2002 niet compatible is met een pst-archief uit OL2003. Ik heb msdn, google, GoT, experts-exchange e.d. afgezocht naar iets anders dan Microsofts pfbackup.exe, pstscan.exe en ABF-OutlookBackup.exe, want de eerste werkt niet omdat Outlook afgesloten moet worden om te worden gestart (en dat lukt dus niet), de tweede zou alleen werken onder Office95, 97 en 2k, en de derde blijft zoeken naar berichten onder het huidige standaardprofiel (loopt dus zelf vast).
Een hoop andere verwijzen toch naar pfbackup, daar heb ik mij hoop op gevestigd, als ik Outlook maar volledig af kan sluiten! :'(

Achteraf dom, er stond bij Siemens data suite alleen compatibiliteit met Office2002, dus was al linke soep...

Wie heeft zoiets onder Outlook eerder meegemaakt en zou een oplossing hebben? In de trend van iets aanpassen in OL2003 zodat ik hem weer volledig af kan sluiten, of een progje die rechtstreeks pst-bestanden kan inlezen / converteren voor OL 2k/XP?

Uiterste oplossing die ik kan bedenken is 1) image WinXP weer terug, 2) office 2003 installeren, 3) .pst wederom archiveren met andere tool en hopen dat het dan wel OL2002 compatible is, 4) weer image terug en 5) Office XP installeren.

_/-\o_ aan degene die mij helpt...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

heb je de siemens suite al volledig gedeinstalld? Ik denk namelijk dat het komt door die invoegtoepassing van siemens die er voor zorgt dat outlook niet af kan sluiten. Je moet dan ook even de registry nalopen met nog bestaande verwijzingen naar siemens.

Verder kun je nog op hun site een update proberen te zoeken, denk dat je daar het meeste kans mee maakt....

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Een heeel uitgebreide oplossing is om 'even' Exchange te installeren, alles vanuit OL2003 te importeren naar de server (de PST is dan useless geworden), dan OL2000 te installen en alle data te exporteren naar een PST file.. :/

Natuurlijk is dit (veel) meer werk dan noodzakelijk, maar ik zou zo snel geen tooltjes weten die dit doen?! Wat zegt OL2000 nou precies bij het importeren van de 2003-PST?

Tot slot, zo kan je bij Outlook2000 het minimizen naar de tray aan/uit zetten:
OUTLOOK TO TRAY:

Open your registry and find the key below. You may need to create the key if it does not already exist.
Create a new DWORD value, or modify the existing value, called 'MinToTray' and edit the value according to the settings below.

Exit your registry, you may need to restart or log out of Windows for the change to take effect.

------------------------
Registry Settings
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Preferences]
Value Name: MinToTray
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (1 = System Tray, 0 = Taskbar)
------------------------

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 30-12-2003 06:41 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Als je je pc herstart, wordt outlook toch niet direct gestart?
Gewoon dan die pfbackup doen? :?

[edit]
En als het wel direct wordt gestart, booten in safemode en outlook eraf zwieren.... :?

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 30-12-2003 07:24 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 06:06

grimson

domeingrommer

Is het niet mogelijk om in OL2003 een nieuwe PST aan te maken in OL200x compatibiliteitsmodus ?

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 17:27
grimson schreef op 30 december 2003 @ 07:31:
Is het niet mogelijk om in OL2003 een nieuwe PST aan te maken in OL200x compatibiliteitsmodus ?
ja dat kan gewoon. gewoon een nieuwe .pst maken met OL2003 en OL vraagt of het een OL2003 or een pre-OL2003 versie moet zijn. daarna gewoon alle items verslepen naar die nieuwe.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Mr_Garfield schreef op 29 december 2003 @ 17:30:
...
Meteen na de laatst genoemde wilde OL2003 niet meer volledig afsluiten. Dus, scherm wel weg, maar in SysTray en Task Manager nog zichtbaar.
Als je Outlook in je taskmanager bij processes beeindigt. Gewoon End process, moet goed gaan.

• Mr_Garfield
hufkes schreef op 30 december 2003 @ 06:10:
Ik denk namelijk dat het komt door die invoegtoepassing van siemens die er voor zorgt dat outlook niet af kan sluiten. Je moet dan ook even de registry nalopen met nog bestaande verwijzingen naar siemens.
die invoegtoepassing is volgens mij iets met DCC in de naam, wat ik me nog kan herinneren. Ik heb de uninstall uitgevoerd, èn het DCC-component verwijderd uit de invoegtoepassingen in OL2003. Dat had helaas geen resultaat.
Ook schreef op 30 december 2003 @ 06:39:
Wat zegt OL2000 nou precies bij het importeren van de 2003-PST?
Letterlijk weet ik niet meer, alleen dat er stond dat het geen Outlook 2002 archief was. Het frustrerende is dat ik inmiddels op deze pagina de volgende bewering zie: "The .pst file format has not changed between Outlook 2000 and Outlook 2003"... en dat er users zijn met [url=http://www.tweakers.net/meuktracker/5043]versie 1.0.0.76[url] geen problemen ondervinden.
(Voor de duidelijkheid, ik heb nu Outlook 2003 en wil weer terug naar Outlook 2002)
Dat pfbackup kende ik al, zie eerste bericht. Alleen kun je die volgens mij alleen starten vanuit Outlook, en het back-uppen van het archief wordt gestart zodra je Outlook uit zet. Omdat OL2003 nog actief blijft, wordt deze niet gestart, en als ik het proces afbreek in de task manager wordt pfbackup ook niet gestart.
stappel_ schreef op 30 december 2003 @ 08:14:
[Is het niet mogelijk om in OL2003 een nieuwe PST aan te maken in OL200x compatibiliteitsmodus?]
ja dat kan gewoon. gewoon een nieuwe .pst maken met OL2003 en OL vraagt of het een OL2003 or een pre-OL2003 versie moet zijn. daarna gewoon alle items verslepen naar die nieuwe.
Tja, dan zou ik dus helemaal geholpen zijn! Maar die mogelijkheid heb ik bij deze Office2003 niet staan... (11.5608.5703)
Fire69 schreef op 30 december 2003 @ 07:23:
Als je je pc herstart, wordt outlook toch niet direct gestart?
Gewoon dan die pfbackup doen? :?
[edit]
En als het wel direct wordt gestart, booten in safemode en outlook eraf zwieren.... :?
Zoals gemeld, had het idee dat pfbackup alleen te starten valt vanuit Outlook zelf (onder het menu), en niet als los proggie.

Alvast allen bedankt voor deze hints. Ik ga achtereenvolgens mijn register proberen op te schonen, pfbackup ergens los uit te voeren, en toch gewoon kijken of mijn pst-archief op een andere pc met OL2002 toch niet misschien gewoon wel werkt. U wordt op de hoogte gehouden...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Mr_Garfield schreef op 30 december 2003 @ 11:20:
[...]

Tja, dan zou ik dus helemaal geholpen zijn! Maar die mogelijkheid heb ik bij deze Office2003 niet staan... (11.5608.5703)
Nou, dat de PST files anders zijn staat idd vast; als je bij de eigenschappen kijkt zie je ook duidelijk staan bij welke versie hij gemaakt is.

Je kan idd wel (zoals grimson & stappel_ al zeggen) een nieuwe PST file voor 2000 maken en daar alle mails heen verplaatsen/kopieren. Je kan dat doen door gewoon een nieuwe PST file aan te maken (Bestand --> Nieuw --> Outlook Gegevensbestand); dan krijg je vanzelf de keuze tussen de 2 versies datafiles:
- Bestand met Persoonlijke mappen van Office Outlook (.pst)
- Bestand met Persoonlijke mappen van Outlook 97-2002 (.pst)

Als je die 2e kiest zit je goed (denk ik) :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Mr_Garfield
Ook schreef op 30 december 2003 @ 11:52:
[...]

Nou, dat de PST files anders zijn staat idd vast; als je bij de eigenschappen kijkt zie je ook duidelijk staan bij welke versie hij gemaakt is.

Je kan idd wel (zoals grimson & stappel_ al zeggen) een nieuwe PST file voor 2000 maken en daar alle mails heen verplaatsen/kopieren. Je kan dat doen door gewoon een nieuwe PST file aan te maken (Bestand --> Nieuw --> Outlook Gegevensbestand); dan krijg je vanzelf de keuze tussen de 2 versies datafiles:
- Bestand met Persoonlijke mappen van Office Outlook (.pst)
- Bestand met Persoonlijke mappen van Outlook 97-2002 (.pst)

Als je die 2e kiest zit je goed (denk ik) :)
Aha! Verwarring van mijn kant. Ik had alleen naar de optie importeren / exporteren gekeken om pst's te maken... Maar je kunt dus ook .pst's maken met een nieuw archiefbestand! Ga ik meteen proberen, mijn dank ook aan grimson & stappel_ al. Dat MOET wel lukken. Ik kan hem vanavond dan proberen te importeren op een andere pc waar alleen OL2002 op staat, zonder enige invoegmodules.

BTW, register-sporen van Siemens verwijderen heeft niet geholpen. Ook heb ik nergens een executable kunnen vinden van pfbackup, behalve het installatiebestand. Maar daar kun je niets mee back-uppen, alleen onder OL installeren. Dit ter info.

edit:
Natuurlijk, werkte zonder problemen. Ik heb mijn archief weer in Office2002. Dank allen!

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Garfield op 06-01-2004 10:03 ]

Pagina: 1