Boxed cooler installatie tips?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hey,

Ik moet voor m'n neefje een XP 2500 Barton installeren, nu heb ik de boxed cooler gewoon op de 4 padjes geplaatst. Enkel 1 kant lukt er maar, de andere kant lijkt onbereikbaar :(

Ik heb reeds met schroevendraaier geprobeerd het pinnetje verder te duwen maar no go...

De instructies die erbij zitten, tonen een heatsink met slechts 1 gaat en niet met de gebruikelijke 3 bevestingsgaatjes (voor de klemmetjes). 8)7
Via de faq kwam ik aan het filmpje op amd.com, maar daar staat weer enkel een heatsink met 1 bevestigingsgaatje. (Die lijkt veel gemakkelijker te installen.)

Welk klemmetje plaatsen jullie meestal eerst, diegene naar het moederbord toe of diegene echt aan de buitenkant?

Hoe doen jullie dat meestal, enige tips?

* The.Force doesn't want any core-crushes ;)

System Specs!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet wel iets meer durven gewoon denk ik.

En als je hem echt goed recht etop zet, en zeker weet dat je cpu normaal zit, en niets in de weg/verkeerd zit dan loop je natuurlijk geen risico voor je core.

Kom op en zet wat meer kracht. :Y)

{signature}

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

pak het boekje er bij van het moederbord en kijk op de pagina how to install the cpu en lees de faq van dit forum. en inderdaad als je zeker weet dat alles goed zit beetje kracht mag dan best pas dan wel op dat je niet uit schiet met je schroevendraaier.(krassen en gaten in mobo zijn nie goed voor de prestaties er van :p)

[ Voor 48% gewijzigd door gakkethijs op 29-12-2003 17:28 ]

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 19:13
Vond ik de eerste keer ook moeilijk, maar het is idd een kwestie van meer kracht zetten :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Waarom vraag je dat hier en ga je niet direct naar de bron?

Socket A AMD Processor and Heatsink Installation Guide:

http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/23986.pdf

Bovendien hoort er bij die 2500+ met boxed cooler een handleiding te zitten die het allemaal prima uitlegt :)

LinkedIn
Instagram

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:51
Welke kant je eerst doet maakt niet zoveel uit, het is meestal makkelijker om degene waar je het makkelijkst met een schroevendraaier bij kan als laatste te doen.

Met je core zal ook niet zoveel gebeuren zolang je heatsink maar goed staat, dus niet scheef erop ofzo, je kan dus prima écht veel kracht uitoefenen.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
nog een vraagje: die pasta onderaan de heatsink kan dat kwaad als je dit eraf haalt?

Maakt het trouwens ook uit of de concentratie wat ongelijk is, dus vb. een hoopje pasta hier een daar bijna niets? Of wordt het toch allemaal maar platgewalst?

Iemand nog een vervangmiddel (huis-tuin-keuken) dus geen artic silver ofzo...

[ Voor 33% gewijzigd door The.Force op 30-12-2003 00:42 ]

System Specs!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:51
Ik neem aan dat je nu al een tijdje hebt zitten kloten met je heatsink en dus ook met je koelprut. Hierdoor zal het zeer waarschijnlijk een beetje uitgedroogd zijn en kun je het daarom beter vervangen. Het is echter bij een moderne processor sowieso noodzakelijk en helaas niet te vervangen door iets wat je zomaar thuis zal hebben liggen.

Je lokale computershop _moet_ wel iets van dat spul hebben liggen, morgen even langsgaan :?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 00:32

mace

Sapere Aude

of gooi de boxed cooler :r weg en koop een goede, zoals een coolermaster aero 7 ofzo :P
/ontopic: Arctic silver is helemaal niet zo duur maar bij zo'n boxed crap ding mss beetje overkill. standaard prut is dan wel goed genoeg denk ik :z

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

of gooi de boxed cooler weg en koop een goede
Bullshit totaal ongefundeerd, je roept maar wat, boxed coolers zijn erg ok.
Vanavond nog 1 geinstaleerd, 1st naar de grote kant van het mobo dan de andere kant. Dit keer zat er een groen clipje op, die kun je mooi met een schoevendraaier (past erin) omlaag drukken. Je hoeft maar op 1 ding te letten.
Dat je het koelblok er goed opzet, het blok is niet vlak, het lagere gedeelte (het kleine stukje dat dieper is in gefreesd) komt aan de bovenkant van de socket, die ets hoger is. Suk-6

[ Voor 5% gewijzigd door Spice op 30-12-2003 02:03 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• mace

mace

Sapere Aude

Spice schreef op 30 december 2003 @ 02:03:
[...]

Bullshit totaal ongefundeerd, je roept maar wat, boxed coolers zijn erg ok.
Nou, Totaal ongefundeerd is het niet hoor, ik heb slechte ervaringen gehad met boxed koelers. Op mijn school moeten de 1e klassers PC's assembleren, waar ik soms toezicht op hou. Het is nu bij drie van de 40 pc's gebeurd dat de proc te warm werd (lees: na 10 min afsloeg) en er een andere koeler op moest, en ja ze zaten goed recht op de socket en ja er zat een koelsticker onder.

Maar goed als jij een boxed koeler fan bent, go right ahead,ik hou er niet van. ;)

Verwijderd

MaCe1337 schreef op 30 december 2003 @ 11:16:
[...]

Nou, Totaal ongefundeerd is het niet hoor, ik heb slechte ervaringen gehad met boxed koelers. Op mijn school moeten de 1e klassers PC's assembleren, waar ik soms toezicht op hou. Het is nu bij drie van de 40 pc's gebeurd dat de proc te warm werd (lees: na 10 min afsloeg) en er een andere koeler op moest, en ja ze zaten goed recht op de socket en ja er zat een koelsticker onder.

Maar goed als jij een boxed koeler fan bent, go right ahead,ik hou er niet van. ;)
Boxed geeft wel langer garantie en werkt uitstekend.je denkt toch niet dat ze er een prut koeler bij doen.

Verwijderd

Vergeet de koelpasta niet :+

Maar even serieus, zorg dat je er niet te veel pasta op doet, zodat je je CPU helemaal dichtplakt.

Veel Succes,
Robbert :)

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05

Entity

9000rpm

Ik heb ook best veel kracht moeten zetten om de koeler vast te krijgen, maar je moet inderdaad gewoon goed kracht zetten. Als de koelpasta die eronder hoort te zitten niet goed meer is, moet je even bij een lokale computerboer wat van dat spul halen.

Ik ben overigens uitermate tevreden over de boxed koelers - mijn XP 3000+ wordt (idle) 41 graden (graad of 45 stressed), dat is bijna 10 graden koeler dan mijn vorige XP 1700+ waar een Thermaltake Volcano 7 op zat...

• mace

mace

Sapere Aude

hmm, naja misschien hebben jullie er wel goede ervaringen mee, maar ik heb liever gewoon een goede koeler er op, moeten jullie helemaal zelf weten hoor :)

Verwijderd

bij de nieuwe bartons zit een goede koeler, redelijk stil en goede koelprestaties(lees: als je niet gaat overclocken)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

The.Force schreef op 29 december 2003 @ 17:15:
Hey,

Ik moet voor m'n neefje een XP 2500 Barton installeren, nu heb ik de boxed cooler gewoon op de 4 padjes geplaatst. Enkel 1 kant lukt er maar, de andere kant lijkt onbereikbaar :(
Je hebt het moederbord toch nog niet in de kast gemonteerd? Bij monteren van koeler het moederbord op een vlakke stevige ondergrond leggen!

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 30 december 2003 @ 15:52:
[...]

Je hebt het moederbord toch nog niet in de kast gemonteerd? Bij monteren van koeler het moederbord op een vlakke stevige ondergrond leggen!
Nou vaak ben ik daar te lui voor ;) . Met enige ervaring laat ik hem gewoon in de kast zitten, daarbij moet ik ook zeggen dat ik niet met een schroevendraaier hoef te k*tten maar gewoon met ene clip 8)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Wat kopen jullie over het algemeen. Boxed processoren of niet.
Ik zit er namelijk over te denken om mijn xp2200 te vervangen voor een xp2500barton.op mijn Kt3ultra. en dan in de toekonst ook een nieuw moederboard te kopen met een nvideo 2 chip. (welke weet ik nog niet).
maar ik heb nu op mij 2200 een coolermaster areo 7+zitten dus dat is een beteren cooler.wat zou ik open boxed of unboxed ?

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb ook problemen gehad met de eerste keer dat ik een cpu koeler ging monteren, im moest met mijn grote handen een klip naarbeneden duwen tussen een kier van minder dan 1 cm. Dus ik met de schroevendraaier geprobeert, schoot ik uit, toen zal er een klein putje in het mobo, maar gelukkig doetie het nog. nu lukt het me in 1 keer.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Jah ik heb et vandaag nog gedaan bij een vriend we zaten echt helemaal raar te kijken van wtf dit past niet :P totdat hij ff met schroevendraaier beetje dat ding forceerde om vast te blijven... op zich wel irritant maar als ie er eenmaal op zit blijft ie erop :P (mijn coolermaster hhc-001 is zo'n wagel ding vergeleken met dit...)

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Kijoki schreef op 30 december 2003 @ 20:24:
Jah ik heb et vandaag nog gedaan bij een vriend we zaten echt helemaal raar te kijken van wtf dit past niet :P totdat hij ff met schroevendraaier beetje dat ding forceerde om vast te blijven... op zich wel irritant maar als ie er eenmaal op zit blijft ie erop :P (mijn coolermaster hhc-001 is zo'n wagel ding vergeleken met dit...)
Als ie vast zit, zit ie ook echt vast.

En AMD maar lullen over hun 'AMD certified tool' om de boel vast te zetten. Ik me rot zoeken (per ongeluk met doosje weggegooid?), was gewoon een schroevendraaier :P .

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• mace

mace

Sapere Aude

Brimme schreef op 30 december 2003 @ 17:57:
Ik zit er namelijk over te denken om mijn xp2200 te vervangen voor een xp2500barton.op mijn Kt3ultra. en dan in de toekonst ook een nieuw moederboard te kopen met een nvideo 2 chip. (welke weet ik nog niet).
maar ik heb nu op mij 2200 een coolermaster areo 7+zitten dus dat is een beteren cooler.wat zou ik open boxed of unboxed ?
Gewoon unboxed is goed, je hebt nl toch al een goede koeler?

De aero 7+ is gecertificeerd tot 3200+ dus:
Application : Application for AMD XP 3200+ and higher
bron: coolermaster site

Verwijderd

Brimme schreef op 30 december 2003 @ 17:57:
Volgens mij heb je alleen maar Boxed en Tray en het verschil: boxed is compleet met koeler en 3 jaar garantie en Tray is alleen proc met 1 jaar garantie.

Dat zijn de verschillen. Boxed kost iets meer ( +/- 10 euro ) maar dan wel 3 jaar garantie en dat is wel lekker weet ik uit ervaring. Voor mij alleen Boxed 8)
Pagina: 1