FPS op je console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Je hebt jaren FPS games gespeelt op je PC met je toetsenbord en muis, en plotseling moet je dezelfde kunsten vertonen met je controller waarop 2 kleine pookjes zitten (in dit geval de Xbox).
Zoals je kunt raden gaat het mij dus niet echt lekker af, singleplayer gaat aardig maar multiplayer is bijna niet te doen.
Ik heb mijn "snelheid" vaak altijd op maximaal staan maar ik speel gewoon niet soepel.

Zijn hier misschien nog mensen die veel FPS games spelen op hun console en goede tips voor me hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gamen, gamen, gamen en nog eens gamen, één worden met je controller. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Peertje op 29-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik speel eerlijk gezegdt liever shooters op mijn console dan op de pc, maar dat komt omdat ik ben opgegroid met de console (duckhunt) en (te) veel Perfect Dark heb gespeeld tegen bots (Perfect agent mode was geen moeite voor me B))
Tips heb ik niet voor je, speel gewoon veel, dan komt het vanzelf.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
volgens mij is dit gewoon appels met peren vergelijken hoor... het is gewoon een kwestie van gewenning en (zoals hierboven vermeld) veel oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Herkenbaar :) Ik speelde Perfect Dark op de N64 en dat vergde gewoon oefening in het begin. Toch vind ik een PC (trackball en tobo) de beste manier om te spelen.

Gewoon meer spelen M@NIC, heb je gelijk een goed excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Peertje schreef op 29 december 2003 @ 17:13:
Gamen, gamen, gamen en nog eens gamen, één worden met je controller. ;)
Dan post je toch lekker niet joh. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 20:20

ThaHandy

Discovery Channel

xbox aka pc :?
kan er geen (usb) muis op geknoopt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige Console FPS die ik goed vind spelen is Metroid Prime op de Gamecube. Halo is een echte FPS: Je moet snel alle richtingen op kunnen kijken (ook omhoog/omlaag), wapen reloaden etc.

Bij Metroid Prime moet je zelf ook soms omhoog/omlaag kijken, maar met behulp van een autoaim speelt het een stuk prettiger. Ook het switchen van wapens gaat goed, en het speelt beter weg.

Natuurlijk heb je niets aan deze info als Xbox bezitter, maar het is meer om aan te geven dat het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:26:
De enige Console FPS die ik goed vind spelen is Metroid Prime op de Gamecube. Halo is een echte FPS: Je moet snel alle richtingen op kunnen kijken (ook omhoog/omlaag), wapen reloaden etc.

Bij Metroid Prime moet je zelf ook soms omhoog/omlaag kijken, maar met behulp van een autoaim speelt het een stuk prettiger. Ook het switchen van wapens gaat goed, en het speelt beter weg.

Natuurlijk heb je niets aan deze info als Xbox bezitter, maar het is meer om aan te geven dat het wel kan :)
Maar helaas is Metroid geen FPS B) Je hoeft maar gewoon wat enemy's te locken en knallen maar. MP wordt ook wel een FPA(dventure) genoemd ;)

Ik weet niet hoe Halo speelt, maar Timesplitters 2 vind ik anders een erg goede besturing hebben. Dus probeer deze eens uit zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fred_Perry op 29-12-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Fred_Perry schreef op 29 december 2003 @ 17:35:
[...]
Maar helaas is Metroid geen FPS B) Je hoeft maar gewoon wat enemy's te locken en knallen maar. MP wordt ook wel een FPA(dventure) genoemd ;)

Ik weet niet hoe Halo speelt, maar Timesplitters 2 vind ik anders een erg goede besturing hebben. Dus probeer deze eens uit zou ik zeggen.
Als je eerst Halo hebt gespeeld en daarna TS2 ben je echt wel even bezig met wennen. In TS2 heb je namelijk dat je het richten niet direct gekoppeld is aan je gezichtsveld, waardoor ik dus steeds liep te klooien omdat ik met die richtmarge zat die TS2 heeft. Ik was nl. het kijken en richten systeem van Halo gewend en dan kun je echt niet met TS2 uit de voeten. Maar ik vind de Halo besturing zowiezo het beste wat betreft FPS op een console.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

AudiRS4 schreef op 29 december 2003 @ 17:51:
[...]

Als je eerst Halo hebt gespeeld en daarna TS2 ben je echt wel even bezig met wennen. In TS2 heb je namelijk dat je het richten niet direct gekoppeld is aan je gezichtsveld, waardoor ik dus steeds liep te klooien omdat ik met die richtmarge zat die TS2 heeft. Ik was nl. het kijken en richten systeem van Halo gewend en dan kun je echt niet met TS2 uit de voeten. Maar ik vind de Halo besturing zowiezo het beste wat betreft FPS op een console.
Je kan de besturing van TS2 prescies zo instellen als die van halo.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Heel erg herkenbaar, TS2 is gewoon niet echt geweldig wat betreft de besturing.

Ik heb trouwens een tijdje Q3A op de Dreamcast gespeeld en als je er eenmaal aan gewend bent is het best leuk. Later toch heen muis en toetsenbord converter stekkertje gekocht, want dat blijft hoe dan ook de ultieme besturing voor een FPS.

Ik weet ook zeker dat, als ik met muis & toetsenbord Halo zou spelen tegen iemand met een XBox controller, ik diegene gigantisch af zou maken, hoe goe die ook is.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

TheEvilCuber schreef op 29 december 2003 @ 17:53:
[...]

Je kan de besturing van TS2 prescies zo instellen als die van halo.
:o Ik heb hem inmiddels al een tijdje terug verkocht, want ik kreeg dat dus niet voor elkaar en kon er ook niks over vinden. Das dan wel weer jammer want de mp was wel fun :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 29 december 2003 @ 17:35:
[...]

Maar het is een First Person spel, die dus met een controller dezelfde problemen met zich meebrengt als bv Halo, Counter-Strike etc. Alleen daar lossen ze het goed op. Daar ging het me om :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 20-09 17:03
is het niet een groot probleem dat je geen sensitivity kan instellen bij consolegames? Ik weet niet, ik ben maar een n00b met consoles, maar ik heb wel es timesplitters gespeeld, Perfect Dark, en Golden Eye ;) maar volgens mij kan je daar je sens ook niet verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 29 december 2003 @ 17:19:
[...]

Dan post je toch lekker niet joh. :z
Maar hij heeft wel gelijk. Je went alleen aan de controler door te spelen , spelen en spelen.

Oefen ze :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:58:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk. Je went alleen aan de controler door te spelen , spelen en spelen.

Oefen ze :z
Hij quote mij gewoon uit een ander topic, beetje kinderachtig en flauw. :|
Er stond trouwens eerst iets anders maar dat heeft ie ge-edit. :z

[ Voor 14% gewijzigd door M@NIC op 29-12-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Maarrehm...als jij het dus al wist (M@NIC in "Hoe krijg je aim?"), waarom vraag je het dan? Alles is gewoon een kwestie van ervaring hoor....

Halo was ik eerst ook brak in, maar na het op legendary coop uitgespeeld te hebben met iemand anders (duurde errug lang) was ik echt de halo-master.

Dus idd oefenen....

[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-12-2003 20:25 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 29 december 2003 @ 19:50:
[...]

Aah , op die fiets. Ik vond het al wat vreemd. Sorry voor de quote dan :)

Maar ieg gewoon blijven spelen. Meteen een snelle actieshooter kan geen kwaad ,
duurt een paar dagen , maar dan heb je 'm ook onder de knie. UC is natuurlijk een mooi voorbeeld.
Wat bij mij goed werkte was , met een lage sensitivity te beginnen , en die langzaam
opvoeren. Welke spelen heb je? Ik wil best met je knallen van de week , als je zin hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
M@NIC schreef op 29 december 2003 @ 19:50:
[...]

Klopt het niet dan?

Ik vind het raar dat als je in een ander topic wel weet hoe je aim moet krijgen met muis het niet weet voor een ander soort controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al ben je nog zo goed met je console controller, tegen een muise/keyboard speler kun je niet op. Dat kon je goed zien met quake3 op de dreamcast, die arme console spelertjes maakten geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Peertje schreef op 30 december 2003 @ 05:21:
[...]

Klopt het niet dan?

Ik vind het raar dat als je in een ander topic wel weet hoe je aim moet krijgen met muis het niet weet voor een ander soort controller.
Ik vind het raar dat jij de vergelijking toetsenbord+muis en controller kunt maken :?
Heb je het al eens geprobeert ? Het speelt totaal anders en je stijl is ook totaal anders.

Wat mij bijvoorbeeld is opgevallen is dat veel mensen met een controller meer richten door te strafen.
En dat ze de crosshair vaak op borst hoogte houden en de recoil niet tegenwerken maar gewoon richting het hoofd laten komen.
Iets wat ik dus absoluut niet doe met een muis.
Zulke dingen wil ik graag horen.

En dan nog steeds heeft je reply geen enkel nut, als je er nou (minimaal) bij had gezet wat je bedoeling was met je reply.

[ Voor 8% gewijzigd door M@NIC op 30-12-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik vind halo op de XboX heel erg goed spelen! :)
Ik heb nog wel ene tip voor je... gebruik je analoge sticks soepel... dit houd in dat je niet gaat lopen draaien en sturen als een dolle... dus niet de stich helemaal naar links/recht duwen als je aan het draaien bent... dan draai je snel te hard door... probeer de soepelheid van analoog te ontdekken... oefen eerst eens soepel lopen enzo in bochtjes e.d.... vooral het richten bij halo gaat soms te laag.. mik op hoofden (slappe tip)...
Euhm... ow jah... zet je draaisnelheid niet op z'n snelst... dit werkt niet... iets sneller dan standaard is meer dan genoeg... met standaard is al heel goed te spelen..

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1