Toon posts:

Videokaart met oud systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neefje heeft een pc die onder de monumentenzorg valt. Hij speelt graag BF op zijn pc maar dit gaat uiteraard voor geen meter. Nu wil hij graag een nieuwe grafische kaart kopen van 128 mb. Is dit aan te reden gezien onderstaande specs?

Processor: AMD Athlon(tm) Processor 851 MHz
Math Support: On Chip
BIOS: American Megatrends 08/21/00
Bus Type: PCI,ISA,USB
Ports: 1 Parallel, 1 Serial
Memory: 128 MB (100% Utilized)
Floppy Disks: 1,44 MB
Hard Disks: 18,65 GB
Multimedia: Sound, CD-ROM
Video: 800x600 in 32-Bit Color, RADEON 7200 SERIES

Misschien dat jullie tips hebben. Alvast bedankt! |:(

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Denk dat je meer zult merken met extra geheugen..
128 is zeer weinig voor BF.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Een grafische kaart van 128 MB zegt niks, dan kan je het over een Geforce 4 MX hebben, maar ook over een Radeon 9800 Pro. Of het aan te raden is om een (veel) snellere videokaart te kopen als ie maar 850 Mhz heeft? Het zal in ieder geval een flinke prestatiewinst opleveren, maar met zo'n slome CPU zal je niet het maximale uit die videokaart halen.
Zelf zou ik dan eerder aanraden om een nieuwe CPU te kopen, meer geheugen (128 MB is véél te weinig) en een iets mindere videokaart dan hij in gedachten had, ookal weet ik niet welke dat was. Dan ben je voor zo'n €300 helemaal up to date :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Moet ik nog letten op bepaalde technische aspecten bij het aanschaffen van nieuw/extra geheugen? B)

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 16:41:
Bedankt voor de snelle reactie. Moet ik nog letten op bepaalde technische aspecten bij het aanschaffen van nieuw/extra geheugen? B)
Nee dat is niet echt nodig, ik zou gewoon 512 nemen ik ben ook BF-er en dat heb je toch wel nodig.

Kwa videokaart kan je makkelijk een FX 5600 of Ati 9600 nemen werkt perfect, bij mij draaide het ook al goed met een 650 Mhz en een Ti4200 dus moet dit nog beter gaan!!

Succes ;)

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:32

Spoooky

Core temp 37°C

zorg dat je het goede geheugen hebt (waarschijnlijk pc133). Als hij w9x draait dan niet meer dan 512 in het apparaat proppen... meer dan 512 bij w9x krijg je hele leuke probleempjes van, of moet je flink aan windows gaan knutselen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spoooky op 29-12-2003 16:48 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Dat het past? neem anders voor de zekerheid het 128 mb geheugen plankje mee als je nieuwe gaat halen, dan kan de verkoper wel zien wat het is. :)

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
't eh... zal op je moederbord moeten passen ;) Aangezien ik zelf ook zo'n 'bejaard' systeem heb (WAT NOU?! :( ;)) gok ik dat 't 'tzelfde geheugen zal zijn: SDRAM, PC100 of 133.

Maar een goede videokaart helpt zeker de prestaties van je PC up-to-date te houden! Ik heb er zelf een GeForce 2 GTS in zitten, en ik ben nog zeer te spreken over de prestaties ervan.
Ook de nieuwste NFS: Underground gaat redelijk. Nou ja.. dat wil zeggen.. op 800 x 600 en met minimale details, maar goed, je kan 't spelen. :)
Hoe dat zit met BF heb ik geen idee...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als meneer een moederbord heeft dat DDR-geheugen ondersteund, moet hij geen SDRAM nemen :) Zo niet, dan wel... :P

Denk er wel aan dat als hij ook een nieuwe CPU koopt, dat hij dan de kans loopt dat z'n moederbord de processor niet ondersteund (ondanks een bios-update etc).

Verder is er genoeg informatie te vinden op het alom bekende, zeer omvangrijke, immer groeiende wereld-wijde-web... :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Smattie
Spoooky schreef op 29 december 2003 @ 16:47:
zorg dat je het goede geheugen hebt (waarschijnlijk pc133). Als hij w9x draait dan niet meer dan 512 in het apparaat proppen... meer dan 512 bij w9x krijg je hele leuke probleempjes van, of moet je flink aan windows gaan knutselen :)
Ik weet niet waar je dat vandaan haald maar dat is niet waar ik met mijn 650Mhz en 640MB geheugen heb nooit ergens last van gehad dus het kan gewoon !!!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Smattie schreef op 29 december 2003 @ 16:51:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haald maar dat is niet waar ik met mijn 650Mhz en 640MB geheugen heb nooit ergens last van gehad dus het kan gewoon !!!
Wel waar. Windows9x kan maar 512 MB gebruiken, heb je meer dan doet'ie er in ieder geval niets mee en zover ik heb begrepen wordt ie weer trager.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
[...]

Het is algemeen bekend dat Windows 98 niet (altijd) goed om kan gaan met meer dan 512 MB geheugen. Als het bij jou niet zo is heb je geluk gehad, maar dat zegt niet gelijk dat de hele 'stelling' niet waar is :)

The devil is in the details.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

[...]

Microsoft zelf heeft er een of meerdere artikelen over in de knowledgebase staan. Zelf kreeg ik bootproblemen en problemen met mijn live! onder w98 met 786 MB geheugen.

• Smattie
Maar wie zeg er dat ie 98 Draaid??? Dat haal ik nergens uit

Hij draait hoop ik wel XP had ik ook en ging als een tiet!! :P

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Smattie schreef op 29 december 2003 @ 16:59:
Maar wie zeg er dat ie 98 Draaid??? Dat haal ik nergens uit

Hij draait hoop ik wel XP had ik ook en ging als een tiet!! :P
Ik heb dat niet gezegd, ik gaf alleen aan dat meer dan 512 met w9x niet aan te raden is... Als hij W2k ofzo draait is de sky the limit.....nou ja bijna dan....

Verwijderd

Spoooky schreef op 29 december 2003 @ 17:02:
[...]

Ik heb dat niet gezegd, ik gaf alleen aan dat meer dan 512 met w9x niet aan te raden is... Als hij W2k ofzo draait is de sky the limit.....nou ja bijna dan....
eerder het mobo dan the sky ;)
Mobo zal wel tot 1 gieg gaan, meer is ook niet nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Nog ff een vraagje; wat betekent MOBO (toevallig moederbord?) Hij draait 98 en het is een Gateway oxn 850. Is het mogelijk om te zien wat voor geheugen erin zit zonder 'm open te maken. Ik kan dan geheugen voor de fijne vent kopen zonder eerst bij 'm langs te gaan.

Wat ik ga doen is als volgt: ik ga het geheugen uitbreiden tot 512 en een nieuwe videokaart kopen de ASUS V9520 / TD 128 MB of de XFX GeForce FX 5200 128 MB. Als er mensen zijn die dit niet aanraden dan hoor ik het graag!

Greetz (8>

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:14:

Nog ff een vraagje; wat betekent MOBO (toevallig moederbord?) Hij draait 98 en het is een Gateway oxn 850. Is het mogelijk om te zien wat voor geheugen erin zit zonder 'm open te maken. Ik kan dan geheugen voor de fijne vent kopen zonder eerst bij 'm langs te gaan.

Wat ik ga doen is als volgt: ik ga het geheugen uitbreiden tot 512 en een nieuwe videokaart kopen de ASUS V9520 / TD 128 MB of de XFX GeForce FX 5200 128 MB. Als er mensen zijn die dit niet aanraden dan hoor ik het graag!

Greetz (8>
Misschien is het nog een idee, om effe wat te posten in dit topic: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6 Denk dat dat wel nuttig is... Combi van je eerste en je laatste post, krijg je gegarandeerd antwoord!!!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:14:

Greetz (8>
Wat je hierbij denk ik vergeet is het volgende. Uit je beschrijving van het mobo kan ik niet opmaken dat het beschikt over een AGP slot. De videokaarten waaruit je je keuze wilt maken zijn volgens mij alleen in AGP uitvoering verkrijgbaar.

Ik denk dat je je upgradeplannen nog eens heel goed moet doornemen.

Success

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6 (wel eerst de startpost goed doorlezen!) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.