Toon posts:

batch bestand (van .txt naar .m3u)

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een playlist maken dat doe ik door in een asp pagina 10 nummers aanteklikken uit bv. 50 nummers (ik heb het over muziek) en daarvan wordt nu een text bestand van gemaakt dus bv. naam.txt maar wat ik graag wil is dat in plaats van naam.txt dit komt te staan naam.m3u dus rename gebruiken alleen ik ben niet zo thuis daar in ik weet zelf niet hoe dat moet is er iemand die mij zou kunnen/willen helpen of heeft iemand een betere idee hoe ik dit anders zou moeten doen

al vast bedankt

Verwijderd

code:
1
ren naam.txt naam.m3u

code:
1
ren c:\dir\naar\file.txt c:\dir\naar\file.m3u
:?

Leg een duidelijk uit wat je wil doen, want het enige wat ik er uit kan halen is dat je een bestand wil hernoemen. Of is dat ook het enige wat je wil? :P
Teminste als het .txt bestand ingedeeld is als Playlist en dus niet gewoon de bestandsnamen heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:45 . Reden: ingedeeld als playlist dan.. ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Voor een .m3u-bestand (winamp-playlist) moet je alleen maar alle absolute pad-namen (dus inclusief driveletter en de hele meuk) onder elkaar te zetten. Header is niet nodig. Dus als het .txt-bestand al alle absolute pad-namen onder elkaar bevat, volstaat het om alleen te renamen op de manier die KingOfDos hierboven beschrijft. :)

[ Voor 36% gewijzigd door _the_crow_ op 29-12-2003 16:50 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wil dus dat mensen in asp pagina aantal nummers kunnen aanklikken en dat het text bestand zo uit komt te zien

naam.txt

E:\My Shared Folder\[Classical Guitar] Flamenco Classical - Spanish Guitar Solo.mp3
E:\My Shared Folder\Al Di Meola - Midnight Tango.mp3
E:\My Shared Folder\Arabic - Samira Said & Cheb Mami - Yoam Wara Yoam.mp3
E:\My Shared Folder\Armik - El Samba.mp3
E:\My Shared Folder\Aventura - Amor De Madre.mp3
E:\My Shared Folder\Aventura - Gone.mp3
E:\My Shared Folder\Aventura - La Madre.mp3

en dan wil ik eignlijk een batchbestand maken dat van die naam.txt een naam.m3u maakt ik heb het eerste zo gedaan:

@Echo off
@cls
REM Maken van een M3u playlist
Echo bezig met maken van een M3U playlist...
dir /s/b/on E:\*.txt > playlist.m3u
Echo klaar

en ik kan dus wel een m3u bestand van maken alleen dan is die nieuwe bestand leeg en ik heb geprobeerd met dit alleen ik weet niet hoe dit werkt

RENAME [station:][pad]bestandsnaam1 bestandsnaam2
REN [station:][pad]bestandsnaam1 bestandsnaam2

tot hier begrijp ik het

RENAME [F:][Playlist van klanten] bestandsnaam1 bestandsnaam2
REN [F:][Playlist van klanten] bestandsnaam1 bestandsnaam2

maar hoe moet ik dan verder met die bestandsnaamen?

Verwijderd

Topicstarter
maar stel je nou voor ik heb nu dus naam.txt , naam2.txt , naam3.txt .................... en ik wil ze dus allemaal in die zelfde naam hebben alleen dan moet dus ext. zijn m3u

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Je kan toch gewoon renamen? :)

code:
1
2
3
4
5
6
@Echo off
@cls
REM Maken van een M3u playlist
Echo bezig met maken van een M3U playlist...
ren X:\pad\naam\*.txt *.m3u
Echo klaar

[ Voor 39% gewijzigd door _the_crow_ op 29-12-2003 16:57 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

waarom sla je de bestanden niet meeteen als .m3u op ??

dat lijkt mij veel handiger

Verwijderd

Dus uit je batchfile die jij gemaakt hebt maak ik dus op dat je allemaal losse txt files hebt?
Dan kan je dit doen
code:
1
for %%f in (*.txt) do type %%f >> doel.m3u

Ik haal even een stukje uit mn dos-faq..
FORDit voert een opdracht uit op een set bestanden, hierdoor kan je bijvoorbeeld alle textbestanden (*.txt)) verwijderen.

FOR %%VAR IN (set) DO opdracht [opdrachtparameters]

Als je alle executables wil uitvoeren in een directory dan kan dat bijvoorbeeld op deze manier
Batchfile:
1
FOR %%F IN (*.exe) DO CALL %%F

Als je de for wilt gebruiken in de dosprompt(dus buiten een batchfile), dan moet je voor de variable een enkele % gebruiken (dus %F ipv %%F)

Dit is een klein stukje uit een faq die ik aan het maken ben, met for kan veel meer en dat moet er ALLEMAAL bij, en dit is maar een half verhaal, ben nog bezig met de for in de faq ;)
Voor meer info zie for /?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat kon om die bestanden meteen als m3u opslaan zou ik dat meteen doen maar ben niet zo handig in die dingen

Verwijderd

Topicstarter
deze doet het

alleen nu dat ik die zelfde naam behoud moet ik dan gewoon

for %%f in (*.txt) do type %%f >> *.m3u

of zo iets

Verwijderd

ik weet ook niet hoe dat bij asp werkt,
maar je moet toch een bestandsnaam opgeven waar je alles naar toe schrijft
dan doe je gewoon i.p.v naam.txt gewoon naam.m3u

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:03:
deze doet het

alleen nu dat ik die zelfde naam behoud moet ik dan gewoon

for %%f in (*.txt) do type %%f >> *.m3u

of zo iets
Dit zet de inhoud van ALLE textfiles in de huidige directory om naar 1 bestand(iig de code die ik gaf).
Als alles in 1 bestand staat dan hoef je enkel een
code:
1
ren oudefile.txt nieuwfile.m3u

neer te gooien en het is ook klaar.

Verwijderd

Topicstarter
nou wat ik nu dus heb is gebruikers kunnen dus playlist maken van hun faforiete nummers en dat wordt dus in een naam.txt opgeslagen maar de naam van dat text bestand is dus hun klantnummer en kijk ik wil dus met dat batchbestand dat ik zelfde naam behoud en dus ook allemaal losse playlists heb dus niet in een playlist anders weet ik niet wie wat heeft aangemaakt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:09:
nou wat ik nu dus heb is gebruikers kunnen dus playlist maken van hun faforiete nummers en dat wordt dus in een naam.txt opgeslagen maar de naam van dat text bestand is dus hun klantnummer en kijk ik wil dus met dat batchbestand dat ik zelfde naam behoud en dus ook allemaal losse playlists heb dus niet in een playlist anders weet ik niet wie wat heeft aangemaakt
Oké das een begin van goeie informatie.
Hoe voeg je de nummers toe en waaraan? Is het 1 los bestand waardat alles in komt te staan? Netjes alles onder elkaar? Zoja dan kan je dit proberen
code:
1
2
3
4
5
@echo off
setlocal
set klantnummer=%1
ren playlist-%klantnummer%.txt playlist-%klantnummer%.m3u
endlocal

Open dit met een variable, dus b.v.
code:
1
batchfile.bat 1234
En hierbij is 1234 dus het klantnummer. Dan zal hij het bestand playlist-1234.txt hernoemen naar playlist-1234.m3u
setlocal en endlocal dienen er voor dat het klantnummer niet buiten het batbestand blijft bestaan

Bedoel je zoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:21 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Je kan toch gewoon alle .txt-bestanden laten renamen naar m3u-bestanden, zoals ik hier al zei. :?
Zonder parameters e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 29-12-2003 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel aan iedereen die me heeft geholpen jullie hebben het voorelkaar ik dank jullie nogmaals, ik ben hier voor op andere forums geweest en niemand die wou helpen maar jullie perfect gewoon nogmaals bedankt

groetjes dymo

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 12:37
Kan je ons vertellen wat je nou uiteindelijk hebt gedaan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helaas, na een half dozijn topics geopend te hebben die naar de Trashcan moesten, is de topicstarter gebanned :X

Maar iig. heeft hij jullie nog mooi kunnen bedanken :*

Kan dit nu ook wel op slot

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben bang dat de topicstarter ons geen antwoord meer kan geven op z'n vraag :)

offtopic:
:w F_J_K :+

[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 29-12-2003 23:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.