[CSS/DIV's]Linken tussen 2 DIV's

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Vanmorgen dacht ik: doe eens gek, ik ga CSS oefenen en ik begon. Nu heb ik een 'site' gebouwd die dus bestaat uit DIV's. Dit was niet zo moeilijk echter: nu kom ik op het probleem hoe te linken van de ene DIV met als target een andere DIV.

http://members.home.nl/kennisdewildt/DIV/index.html

In de DIV #Menu staat een link, en als ik daar op druk, moet de betreffende pagina laden in #Inhoud (het vlak daaronder). Hoe doe ik dit?

Ik heb de search gebruikt en google, maar ik vind dan alleen hoe ik de kleur van links kan veranderen....

leoaq.fm // Jeune Loop

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Zoeken op innerHTML of dynamische content levert je wel een aantal goede discussies op. En je kunt het voorbeeld op mijn site bekijken.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Je kunt dat als XML-bestand met JavaScript laden, en dan de inhoud van die inhoud-division replacen met de relevante nodes uit het geïmporteerd XML-bestand. Op Quirksmode.org staat een voorbeeld van XML laden met JS. :)

offtopic:
*creative8500 keert André de andere wang toe. 8)

[ Voor 184% gewijzigd door creative8500 op 29-12-2003 16:33 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

creative8500 schreef op 29 december 2003 @ 16:22:
code:
1
<a href="#inhoud">home</a>

Maar dan moet je niet het volgende gebruiken:
code:
1
<base href="http://website.nl/" />
Hij heeft het niet over Anchors maar over de ID's van een DIV. De # komt idd verwarrend over.

* André slaps creative8500

[ Voor 14% gewijzigd door André op 29-12-2003 16:23 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Erm André, die quote, waar heb je die vandaan, want ik gebruik geen van beide in mijn HTML code iig....

Maarre, André, op jouw site gebruik je iest met javascript maar daar snap ik...niks van...ik zie geen target oid..

Doe je dat met een 'extern' JS bestand ofzo?? Leg uit!

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

een div is geen window en kan je dus niet targetten als een frame ofzo. Kijk eens naar iframes, of los het op met een berg scripting. Hier is al veel over gesproken, dus de search zou je verder moeten kunnen helpen.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.