Toon posts:

ADSL 10Mbit modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Demon ADSL besteld 8192/1024
En ik woon hemelsbreed ongeveer 2km van de telefoon centrale af.
Nu las ik in een topic dat de modem die je er bij krijgt niet het maximale uit de verbinding kan halen.
Nu zoek ik dus een modem die dat wel kan...

Alvast bedankt.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:44

Stewie!

Keen must die!

Wat heeft dat met 10 mbit te maken?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Het ligt niet aan de modem, maar aan de lengte van de kabel ;) Maar vaak valt de snelheid nog heel erg mee hoor, op zo'n afstand - er moeten gewoon niet heel veel mensen vóór je zitten. :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij ADSL zit je als enigste op de lijn van de centrale naar je huis.
Het is de hoeveelheid storing onderweg op die lijn, die bepaalt hoe snel je verbinding wordt.

Met je modem kan je er niets aan veranderen en bovendien ken ik maar weinig sites die een datasnelheid van 8Mbit leveren.

Senile! Senile Oekaki

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat de TS bedoelt, is denk ik de technologie. Naar mijn wete heb je voor 10Mbit een nieuwe technologie nodig en dus ook een ander modem. In dit geval een modem die beide standaarden aan kan.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

De winst van een ander modem zal inderdaad nihil zijn. Zelfs als je vlakbij de centrale (paar honderd meter) had gewoond had het waarschijnlijk niet veel uitgemaakt. Verschil zit hem meestal in de upload, maar met een upload van rond de 800 kbit mag je ook al best blij zijn toch?

• Genghis Khan
  • Niet online
Het modem wat je er bij krijgt zal inderdaad waarschijnlijk niet de 1 mB upstream aankunnen die Demon jou geeft. Maar daar zul je niet zo heel veel van merken, of je moet een zware uploader zijn. De downstream kan het modem geloof ik wel gewoon aan.

Verwijderd

_bas_ schreef op 29 december 2003 @ 16:24:
Bij ADSL zit je als enigste op de lijn van de centrale naar je huis.
Het is de hoeveelheid storing onderweg op die lijn, die bepaalt hoe snel je verbinding wordt.

Met je modem kan je er niets aan veranderen en bovendien ken ik maar weinig sites die een datasnelheid van 8Mbit leveren.
Dat laatste klopt niet helemaal. De meeste servers halen gewoon 100 mbit. Zeker die van 90% van de webhosters op de lijst van webhosters.nl. Ook is het aantal servers dat is gecapped op minder dan 8mbit per connectie vrij nihil.

Maar hij denkt dat zijn modem zijn maximale snelheid beperkt. Bij @Home werd er ook veel gezegd dat de Motorola-modem een stuk meer uit de verbinding kon halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:33 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

creative8500 schreef op 29 december 2003 @ 16:19:
Het ligt niet aan de modem, maar aan de lengte van de kabel ;)
Jup, zie bijv:

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

Topicstarter: als je een beetje vooronderzoek had gedaan (bijv FAQ lezen, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)) dan had je dit zelf ook kunnen ontdekken. Zolang het modem gewoon aan de specificaties van ADSL voldoet zal het je snelheid niet beperken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.