Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wake On Lan / Magic Packet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Wie weet hoe je een Magic Packet kan versturen om een PC remote te starten. Ik heb een prima 3com tx kaartje met een mooi snoertje naar het board. Nu het Magic Packet nog.....

Verwijderd

He, dit klinkt heel leuk... vertel eens meer!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je?? Je weet toch wat WOL is?

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

als het goed is zat er software bij je netwerkkaart.

Ps je hebt ook WOR wake on remote met een modem of isdnkaart je pc aan zetten.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die netwerkkaart heb ik niet gekocht maar gekregen....
Dus zoek ik dat proggie nog steeds. Kun jij me helpen??

Verwijderd

Ik bedoelde dat MagicPacket, dat is toch dat er een speciaal soort packetje (password) verstuurd moet worden, voor je remote op je PC kan.

Dat was dus nieuw voor mij...

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

je kan niet remote op je pc, je kan hem alleen remote aan zetten.
bv je zet hem op je werk met remote aan en als je dan thuis komt staat ie aan.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff voor alle duidelijkheid: WOL is zeer handig voor beheerders van een netwerk.
Je geeft via een server met een schedule-prog. aan dat er een aantal PC's aangaan en dat er vervolgens een geprogrammeerde softwaredistributie uitgevoerd wordt (nieuwe virusupdate bijvoorbeeld). Dit kun je dan 's nachts laten doen, en hoeven wij luie systeembeheerder dat niet meer tijdens kantooruren te doen.

Bovendien stoor je geen enkele gebruiker 's nachts als je met WOL een pc aanzet voor wat onderhoud!!

Verwijderd

Ik dacht meer aan deze optie:

Mijn PC (Thuis) staat stand-by en reageert niet op packetjes (Van bv hackers) pas als ik het juiste packetje (Password-packet? 64Kb groot)stuur vanaf school word de computer wakker. En daarna reageert ie pas op pakketjes, oa om in te loggen op mijn (remote)computer.

Ik dacht dat dat een Magic-Packet was. Maar toch dit is toch een vrij goede beveiliging dacht ik zo????

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-11 19:56
Dit wilde ik dus een tijdje geleden ook met mijn 3Com 3C905-TX kaarten. In de handleiding van deze kaarten stond dat WOL werd ondersteunt. Helaas blijkt dit alleen voor de retail versie van deze kaart te gelden. De OEM versie heeft nl geen aansluitingsmogelijkheid voor een WOL kabel die de netwerkkaart met het mobo verbindt. Zonder deze kabel kan de netwerkkaart wel een 'startup' pakketje ontvangen maar kan het geen signaal geven aan het mobo dat het systeem moet worden opgestart. Pas als je een netwerkkaart en een mobo hebt met een WOL connector, en deze zijn verbonden met een WOL kabel, is het mogelijk om een PC op afstand aan te zetten. In de BIOS moet dan trouwens nog wel de funktie "Wake on LAN" worden aangezet in "Advanced Power Managment". Ook moet je de laatste drv's hebben voor je netwerkkaart en de laatste BIOS update voor je mobo omdat WOL vaak pas in latere revisies echt goed werkt (heb ik gelezen).

Tjek diz link 4 moor info:
http://www.3com.com/partners/acpi /

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
even voor de duidelijkheid;
als ik nu thuis 2 pc's heb met daarin de nodige netwerkkaarten,ik stel de "oude" P2 pc in als server en de nieuwe P4 pc als client,.. alles werkt naar behoren als ik de pc's handmatig aanzet.(ik heb kabel internet)
kan ik dan via WOL het spul zo configureren dat ik alleen de client op hoef te starten, dus dat der server vanzelf aangaat als ik wil internetten of mail etc.???
de enige kaart met WOL ondersteuning die ik heb, heb ik nu in de server zitten en dat is dan ok de kaart die verbonden is met de andere pc.

Verwijderd

Kijk eens in de FAQ van NT-forum hier op GoT.

staat zat in over WOL.

Verwijderd

Op de site van www.amd.com heb ik ooit es zo'n progje opgehaald (freeware) werkte wel lastig want je moest steeds het mac-adres van de remote pc invoeren en dat werd niet onthouden voor de volgende keer. Magic-packets werken op hardwareniveau en dus niet op een IP-adres en je netwerkkaart moet het wel ondersteunen,moderne pcŽs rechtstreeks via het pci-slot, oudere via een extra kabeltje naar je moederboard.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ja dat had ik ondertussen al gemerkt,
heb het proggie WOL.exe net geprobeerd en dat werkt net zo
alles gaat wel goed,.... maar voordat messenger en icq weer online zijn......maar goed, nu mijn email nog

Verwijderd

Bij mijn Realtek kaartje met WOL is een ping request of netwerkactivitaeit naar die pc toe al genoeg om hem op te starten

Verwijderd

Ik heb ooit een programmatje geschreven waarbij je door het opstarten van Internet Explorer een remote server (bijv. de computer die een internet verbinding deelt) kunt opstarten. Hiervoor moest ook de eerste keer een mac-adres opgegeven worden, deze werd opgeslagen. Ik zal kijken of ik het programmatje kan vinden als ik thuis ben, dan post ik hier een link.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:17

LopeZ

Too much is never enough

even voor de duidelijkheid, dit is oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.