[PHP/mySQL] Online / Offline systeem met DB*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik moet voor een klant een systeem gaan bouwen. Dit systeem zal een soort plannings systeem worden dat door klanten online te berijken is voor informatie en eventuele aanvragen voor wijzigingen. Daarbij moet er een lokaal gedeelte komen voor ons omdat er wel een aantal gegevens zijn die redelijk gevoelig liggen en die we liever niet online zetten.

Nu twijfelde ik in eerste instantie tussen java en PHP qua "prog" taal. Het systeem zal ook planningen gaan maken dus ik dacht dat de kracht die php heeft misschien niet genoeg is om dit te verwezelijken (wordt redelijk complex).

Daarbij moet dus wel een online gedeelte komen dat voor de klanten berijkbaar is. Dit leek mij handiger dmv PHP en bijv MySQL.

Zou het een reeële oplossing zijn om PHP te gebruiken voor het planningssysteem? Of zou ik daarvoor java moeten gebruiken? Daarbij vraag ik in hoeverre MySQL in grootte efficient blijft, we hebben het op dit moment over ongeveer 15 klanten, dagelijkse planningen per 4 weken, alles moet in een history opgeslagen worden dus dit zou in de loop best uit de klauwen kunnen groeien.

Ik heb ook al progjes gevonden voor het syncen van MySQL db's op verschillende servers zodat het mogelijk is om locale wijzigingen door te voeren naar het online systeem en andersom, ook zou het mogelijk zijn om java te gebruiken dmv een translator die Java de mogelijk geeft met een MySQL db te communiceren.

Hebben jullie nog tips of aanwijzingen wat de beste oplossing zou zijn? Ik ben redelijk nieuw op dit gebied namelijk.

Sorry voor de chaotische post, geen slaap gehad vannacht. ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

wist je dat deze site ook op mysql draait..... calculeer nou maar in hoeveel dat aankan :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Afgezien van dat dit beter bij de buren past ;)
Maar MySQL kan een hoop hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Of MySQL en PHP het aan kunnen....
Antwoord is ja

Is het handig?
Antwoord: Te afhankelijk van te veel factoren.... Maar wat ik uit je tekst op maak zoek je een replication mogelijkheid voor MySQL. En of het werkbaar is,

Replication is er wel voor MySQL, maar het schijnt een nog onstabiel te zijn. ( zelf geen ervaring ).

Of je Java of PHP gebruikt maakt IMHO niets uit in jouw verhaal. Ze kunnen beide net zo/slecht wat je wilt. Dus gebruik lekker de taal waar jij het prettigste mee werkt, of die nu al voorhanden is.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
Edit: al begrepen door de mensen.

Ja, ach, ik kan java maar das een beetje weggezakt en ik ben de laatste tijd al hard beizg met PHP voor mijn eigen webwinkel dus dat licht nogal vers in het geheugen ;)

Denk dak maar lekker voor php ga dan.

Weten jullie dan toevallig een site waar vulnerabilities te vinden zijn van php+mysql? Ik weet toevalliig van zoeits als een SQL insertion om zo zelf querys uit te voeren vanuit login vakken. Ik ben nogal noob wat security aangaat maar het zou zoveel schelen als ik alles eigenlijk online zou kunnen doen ipv idd zoiets omslachtigs als een MySQL sync (wat ook nog instabiel is volgens jullie :)).

[ Voor 78% gewijzigd door UltimateB op 29-12-2003 16:20 ]

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Ultimateb schreef op 29 december 2003 @ 16:16:
Ow ja, had ik ook kunnen bedenken. Ik kan me de MySQL errors van vorige week nog wel herinneren ;)

Dan is het enige eventuele probleem het genereren een een goede planning. Zou dit net zo makkelijk gaan in PHP als in Java? Dit aangezien PHP toch meer een soort gestripte prog taal is. De planning zal ongeveer 10-15 bands omvatten op evenveel locaties. Wel rekening houdend met zaken als reistijden, ax aantal dagen, max aantal uren, etc etc etc.
Het kan allemaal met PHP en MySQL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ultimateb schreef op 29 december 2003 @ 16:16:
Dit aangezien PHP toch meer een soort gestripte prog taal is.
waar haal je dat vandaan dan?

ik zou als ik jou was even gewoon www.php.net bekijken en lekker in /14 rondhangen :) dan kan je pas zien wat je allemaal kan doen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
disjfa schreef op 29 december 2003 @ 16:19:
[...]

waar haal je dat vandaan dan?

ik zou als ik jou was even gewoon www.php.net bekijken en lekker in /14 rondhangen :) dan kan je pas zien wat je allemaal kan doen :)
Mja, dat gevoel kreeg ik gewoon toenk ermee bezig was...

Btw, wat is /14?

[ Voor 3% gewijzigd door UltimateB op 29-12-2003 16:22 . Reden: WAT IS /14? ]

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Forum 14, Programming & Webscripting

En ook ja, dit is volgens mij allemaal mogelijk met PHP & MySQL. Ik heb zelf geen ervaring met een database met veel data, maar dat gaat denk ik wel lukken hoor :)

[ Voor 105% gewijzigd door flashin op 29-12-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
Ok, bedankt voor jullie adviezen. Kga zelf nog ff zoeken maar kdenk dak het wel weet, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...

Alleen de vraag over websites over security issues @ php+mysql zou errrug handig zijn.

tenx peeps. GoT roels ;)

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Ultimateb: Alleen de vraag over websites over security issues @ php+mysql zou errrug handig zijn.
Dat staat in de FAQ van P&W. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
omg... * UltimateB is noob zonder slaap. tenx.

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah een punpkin in men topic! *schrik*

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
* faabman ziet de laatste tijd erg veel projecten voorbij komen

Gewoon ff zoeken op GoT en Google, er zijn vrij recent een heel aantal topics voorbij gekomen die ingaan op dit soort projecten...

verder:
- PHP kan bij mijn weten een heleboel, mijn twijfels zouden eerder liggen bij mysql, aan de andere kant ziet het database-gebruik van je app er niet al te indrukwekkend uit en durf ik wel te zeggen dat een access dbeestje kan werken :Y)
- bedenk eerst goed aan welke eisen je appje moet voldoen, kies daarbij de veiligste database en maak de app-laag met je eigen favo taal...

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door faabman op 29-12-2003 19:19 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Als PHP je beter ligt omdat je er onlangs nog mee gewerkt hebt, ga dan voor PHP zou ik zeggen. Die SQL injections kun je vermijden door addslashes() te gebruiken. Een SQL injection is in feite gewoon een ' plaatsen waardoor de string wordt afgesloten en de daarop volgende 'code' gewoon als SQL wordt aanzien.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online
FvKnijff schreef op 29 december 2003 @ 19:18:
* faabman ziet de laatste tijd erg veel projecten voorbij komen

Gewoon ff zoeken op GoT en Google, er zijn vrij recent een heel aantal topics voorbij gekomen die ingaan op dit soort projecten...

verder:
- PHP kan bij mijn weten een heleboel, mijn twijfels zouden eerder liggen bij mysql, aan de andere kant ziet het database-gebruik van je app er niet al te indrukwekkend uit en durf ik wel te zeggen dat een access dbeestje kan werken :Y)
- bedenk eerst goed aan welke eisen je appje moet voldoen, kies daarbij de veiligste database en maak de app-laag met je eigen favo taal...

suc6
tenx, en idd, db zal misschien niet extreem intensief gebruikt worden nee ;) maar het is wel de bedoeling dat ie heeeeeel groot wordt maar daar werdt hierboven al over gepraat.

Thnx voor de uitleg over die injection.

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ultimateb schreef op 29 december 2003 @ 19:46:
[...]

tenx, en idd, db zal misschien niet extreem intensief gebruikt worden nee ;) maar het is wel de bedoeling dat ie heeeeeel groot wordt maar daar werdt hierboven al over gepraat.

Thnx voor de uitleg over die injection.
Qua PHP zal de grootte ook niet veel uitmaken. Het zal hem eerder liggen in de opbouw van de database en de wijze waarop je je query's opbouwd, dus niet select * from table, maar select variabele from table.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
* Skaah heeft niet alles gelezen... maar,

Kun je niet alle wijzigingen offline opslaan in XML en die daarna, bij het online gaan, met de server syncen?
Pagina: 1