[Gigabyte GA7-NNXP] bootproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik heb dus een Gigabyte GA7-NNXP mobo, een heel leuk bordje, maar ik zit met het volgende probleem:

als ik de pc start, gaat verder alles aan, maar geen beeld, en geen geluid uit de speaker.. net alsof het bios hangt tijdens het booten. het systeem uitschakelen en een 15 seconden de stekker eruit en dan boot ie wel :? Reset indrukken en hij blijft ook hangen. wie heeft meer dit probleem met dit mobo? het hele verhaal hangt nu aan een ongeaard stopcontact, maar dat zou niks uit moeten maken. jaren gedaan zonder probs.

specs:

Mobo: Gigabyte GA7-NNXP met DPS installed (Rev. 1.0 Bios versie F6)
Cpu: AMD Athlon XP2500+
Ram: 2x 256MB Twinmos PC3200 (dual channel)
VGA: Club3D Radeon 9000 Pro 64mb
PSU: Zalman 400W (2 stuks)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series P-ATA (3x)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series S-ATA (2x)
HDD: Seagate Barracuda IV P-ATA (1x)

geen cd-rom of flop drives.

ik heb er al aan zitten denken om het bios te updaten, maar de eerstvolgende versie is F10 en daar was geloof ik wat mee. (nforce 2 topic)

bij voorbaat dank!

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

misschien dat hij kortsluiting heeft gemaakt ? kijk eens als je zwartgeblakerde plus polen op je ATX connector ziet zoals de 5V 12V 3.3V

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga dat ding toch maar eens aarden. Ongeaarde systemen kunnen de meest vage dingen gaan doen namelijk.

• FiXeL
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:00:
misschien dat hij kortsluiting heeft gemaakt ? kijk eens als je zwartgeblakerde plus polen op je ATX connector ziet zoals de 5V 12V 3.3V
dit is zeker niet het geval. wat nog wel kan is wat de user onder je zegt, dat ik em aan een geaard stopcontact moet gaan hangen. ik kan dit wel doen, maar dan moet ik eerst stekkerdozen gaan worstelen, en gezien het systeem nog in aanbouw is, heb ik dat achterwege gelaten. magoed, misschien moet ik toch maar gaan aarden alhoewel ik met mn vorige systemen er nooit problemen mee heb gehad.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

ok :) een vraagje hoe aard je je pc eigenlijk ? want ik heb achterin mijn pc gaten en daar ben ik van plan een draadje door het ene gaatje te steken en door het andere d'r weer uithalen zodat hij constant contact maakt met de kast en dan het draadje om de buis van de verwarming heen wikkelen is dit goed ?

• FiXeL
wel als je de installatiemonteur die je cv komt repareren een schokkende ervarig wilt geven |:(

NEE DAT IS HELEMAAL FOUT!

pak je maar eens je ongeaarde kast beet met de de ene hand en met de ander de aarde... dan snap je wel wat ik bedoel >:)

zoek een geaard stopcontact op in je woning en leg een snoer. heb ik ook gedaan, en geen spijt van gehad. nu alleen maar hopen dat ik niet teveel amps trek uit die ene doos :+ (2 pc's met alles eraan + ups en netwerk zooi hangt eraan en koelkast en magnetron zit op zelfde groep)

maar om toch ontopic te blijven, de pc hangt nu aan een geaard stopcontact en boot nu wel ok... maar ik moet het nog even wat langer aankijken om zeker te zijn dat dit de oplossing is.

[ Voor 37% gewijzigd door FiXeL op 30-12-2003 15:33 . Reden: foutje ]

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

dan krijg je zeker zo'n 220 volt door je porem heen gejast 8)7 thnx dan heb ik dat ook weer geleerd alleen ik heb nergens geaard stopcontact die heb je volgens mij alleen op vochtige plekken ? anders moet ik muren slopen ofzo en een kabeltje trekken ...hahaha ik moest wel lachen van dat ene met die installatiemonteur voor de CV al mijn pc's stop ik gewoon aan een ongeaard stopcontact geen problemen mee alleen eentje was overleden aan kortsluiting O-)

• FiXeL
heel leuk enzo, maar vragen over aarding staan ook in de FAQ.

maar om weer ontopic te raken: aarding van de pc lost het probleem niet op :/
meer ideën?

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1