ik heb dus een Gigabyte GA7-NNXP mobo, een heel leuk bordje, maar ik zit met het volgende probleem:
als ik de pc start, gaat verder alles aan, maar geen beeld, en geen geluid uit de speaker.. net alsof het bios hangt tijdens het booten. het systeem uitschakelen en een 15 seconden de stekker eruit en dan boot ie wel
Reset indrukken en hij blijft ook hangen. wie heeft meer dit probleem met dit mobo? het hele verhaal hangt nu aan een ongeaard stopcontact, maar dat zou niks uit moeten maken. jaren gedaan zonder probs.
specs:
Mobo: Gigabyte GA7-NNXP met DPS installed (Rev. 1.0 Bios versie F6)
Cpu: AMD Athlon XP2500+
Ram: 2x 256MB Twinmos PC3200 (dual channel)
VGA: Club3D Radeon 9000 Pro 64mb
PSU: Zalman 400W (2 stuks)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series P-ATA (3x)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series S-ATA (2x)
HDD: Seagate Barracuda IV P-ATA (1x)
geen cd-rom of flop drives.
ik heb er al aan zitten denken om het bios te updaten, maar de eerstvolgende versie is F10 en daar was geloof ik wat mee. (nforce 2 topic)
bij voorbaat dank!
als ik de pc start, gaat verder alles aan, maar geen beeld, en geen geluid uit de speaker.. net alsof het bios hangt tijdens het booten. het systeem uitschakelen en een 15 seconden de stekker eruit en dan boot ie wel
specs:
Mobo: Gigabyte GA7-NNXP met DPS installed (Rev. 1.0 Bios versie F6)
Cpu: AMD Athlon XP2500+
Ram: 2x 256MB Twinmos PC3200 (dual channel)
VGA: Club3D Radeon 9000 Pro 64mb
PSU: Zalman 400W (2 stuks)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series P-ATA (3x)
HDD: Maxtor Diamondmax 9 series S-ATA (2x)
HDD: Seagate Barracuda IV P-ATA (1x)
geen cd-rom of flop drives.
ik heb er al aan zitten denken om het bios te updaten, maar de eerstvolgende versie is F10 en daar was geloof ik wat mee. (nforce 2 topic)
bij voorbaat dank!