Toon posts:

verhogen MP waarde geen effect (AMD Duron 1000Mhz)??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de pc van mijn broertje voor me liggen. Er zit een AMD Duron 1000 MHz op een MSI K7T Pro2 (versie 1) in. Ik wil de snelheid van het systeempje een beetje opkrikken en ben naar de bios gegaan om de te verhogen settings te bekijken. CPU clock ratio (MP dus), Vcore voltage, Vcore Vio en fsb (van 100 tot en met 133) zijn instelbaar. De MP was tot mijn verbazing al gewoon instelbaar, zonder dat ik de Duron heb geunlocked. De Mp waarde is instelbaar van de default (10) tot en met 15. Ik ben begonnen met het testen van een aantal waarden;
Ik heb de MP van 10 naar 12 gezet en het voltage met 0,5 volt verhoogt naar 1,80 volt, de fsb snelheid heb ik onveranderd gelaten ivm het verhogen van de MP. Na het opnieuw opstarten van de pc kreeg ik gewoon de normale 1000 Mhz te zien, toen ben ik de bios weer ingedoken, maar de MP die ik naar 12 had gezet stond nog altijd netjes op 12, dus de waarde was niet teruggeschakeld. Er stond wel degelijk 12, maar toch werd de snelheid niet verhoogd naar de bedoelde 1200 MHz (12 x 100 =1200). Ik heb vervolgens nog een flink aantal andere waardes geprobeerd icm verschillende voltages maar in geen van de gevallen had de veranderde MP waarde ook daadwerkelijk invloed op de cpu snelheid.

Hoe kan dit??

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

De processor is gewoon gelockt.
Je kunt de MP wel aanpassen in de bios, maar de CPU reageert daar niet op.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dat wordt met een potloodje de L1 bruggen verbinden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch. Ok. Nu heb ik al van alles gezien aan combinaties van potloodstreepjes over l1 etc bruggen, maar als je enkel de MP wilt unlocken, welke moet ik dan verbinden en welke niet?? Alleen de L1 bruggen allemaal verbinden? Of moet ik met de L5 en L6 etc ook nog iets doen?

Ik heb me rotgezocht in de search, maar enkel topics gevonden met dode links naar plaatjes, topics gemaakt in 2001 etc.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
alle l1 bruggen.. het zijn er 4 als het goed is, je zal iets van L1 :::: zien.. daar moet je dus L1 |||| van maken (dus niet _alle_ puntjes met elkaar verbinden ;)) succes

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
gelukt! hij draait nu op 12 x 100 = 1200. Ik ben hem nu aan het testen op idle en stressed temps. Bedankt voor alles!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Volgende keer even de faq doornemen, daar stond dit namelijk ook in ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.