Toon posts:

DFI AM36-FS Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen..
Ik heb een moederbord op marktplaats gekocht en die via post laten opsturen (erg slim maja)
Ik kon er maar niet achter komen wat voor mobo het was maar daar ben ik nu wel achter namelijk:

DFI AM36-FS
en er zit 256mb sd bij en een
20gb Maxtor 7200rpm

Goed.. ik dus alles in elkaar zetten... Zet hem aan.. Kom in bios.. na 30 seconden.. crasht de bios.. :? (HEEL APART) Dus ik denk ik voer ff een flash update uit.. want het is een award bios => Tijdens memory check alt+f2..

'Loading AWDFLASH.EXE from floppy, please wait' nja ik weet niet wat ze met please wait bedoelen maar 30min vond ik wel wat lang.. dus ik RESET.. kom ik me bios helemaaaal niet meer in.. krijg ik een wit knipperend streepje rechts bovenin me beeldscherm als ik op delete druk.. Verder krijg ik nog de foutmelding:

'Memory test fail'
en
'no 80 conductor cable installed' (daar ben ik al achter.. ik heb er nog wel 1 maar die zit in me andere pc.. moet toch ook wel even met een 40draads kabeltje gaan?

IEMAND ENIG IDEE??

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Het eerste wat je doet als het BIOS al zegt dat het geheugen niet goed is is er ander geheugen in proppen en waar mogelijk memtest86 draaien.

Reset eventueel het BIOS voor het testen (ten zeerste aan te raden)

Betreft de 80 aderige kabel: ja, een 40 aderige kabel moet kunnen. Geeft mijn Jetway bord altijd aan en dat ding draait altijd met een oude 40 aderige kabel simpel omdat ik daar geen duurdere kabel in hoef te bouwen.

[ Voor 123% gewijzigd door LollieStick op 29-12-2003 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 29 december 2003 @ 15:51:
Het eerste wat je doet als het BIOS al zegt dat het geheugen niet goed is is er ander geheugen in proppen en waar mogelijk memtest86 draaien.

Reset eventueel het BIOS voor het testen (ten zeerste aan te raden)

Betreft de 80 aderige kabel: ja, een 40 aderige kabel moet kunnen. Geeft mijn Jetway bord altijd aan en dat ding draait altijd met een oude 40 aderige kabel simpel omdat ik daar geen duurdere kabel in hoef te bouwen.
Maar dat heeft toch verder niks met mijn bios te maken..? Ik kan helemaal niks doen.. kom niet in dos zelfs.. :'(:?

Verwijderd

kijk als je je bios aan het flashen bent dan mag je nooit resetten nu is je bios weg. dat staat er toch ook bij het flashen ? 8)7 als je je mobo niet wilt vervangen dan kan je misschien bij een paar slimme EPROM gasten een nieuwe bios chip krijgen ik weet niet waar maar je hebt wel van die gasten ;) als dat 30 minuten duurt dan is het wel een gaar mobo'tje maar dus nooit resetten