Toon posts:

VHS -> DVD met de Cameo Grabster 200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal videobanden liggen die ik graag op dvd wil branden. Nu kwam ik de Cameo Grabster 200 van Terratec tegen (http://productsen.terrate...=article&sid=166&menu=309) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Het apparaatje kost zo tussen de 90 en 110 euro.

Tevens nog een klein vraagje, hoeveel ruimte neemt 90 minuten van een vhs-band ongeveer in op je harddisc (in een formaat dat geschikt is om naar dvd te branden)?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Dat ding kan blijkbaar op full resolutie (dwz. 720x576) *realtime* in Mpeg2 (da's het DVD formaat) opnemen en lijkt me dus ideaal waar jij het voor wil gebruiken.

Hoeveel ruimte het beeld inneemt hangt dan o.a af van de videobitrate en het audioformaat (PCM of Mp3) en de geluidscompressie in het geval van MP3. (VBR bitrate tussen 4000 en 6000 voor video en 128 kbit/sec voor MP3 audio geeft een dik uur video per gigabyte

De mpeg2 files op DVD branden kan dan met Ulead DVD factory 2 (gebruik ik zelf ook). Direct van band naar DVD schrijven (met realtime compressie) zou ik sowieso nooit doen.

Voetnootje:
Als ie je CPU gebruik om naar Mpeg2 te schrijven is het nog steeds prima, mits je maar een sneller CPU hebt. Of het realtime kan hangt btw ook af van de kwaliteitsinstellingen van de videocompressie. Mijn AMD XP op 2100 mhz is niet snel genoeg voor realtime Mpeg2 encoding op de hoogste kwaliteit in DVD movie factory 2

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Ik heb me ook zo'n terratec aangeschaft, maar dan wel de AV 150 MX.

Groot probleem echter. Vanaf wanneer ik het toestelletje aansluit en het programma opstart (bijgeleverde soft, alsook pinnacle studio, etc..) merk ik een enorme ruis in het geluid op. Het beeld en geluid van de videoband komt correct over en kan ook op m'n pc gezet worden. Echter, de geluidsruis zit eveneens in de opname :(

Probeerde het toestelletje aan te sluiten op 2 verschillende pc's met verschillende geluidskaarten en configuraties, maar het probleem blijft hetzelfde.

Iemand enig idee waar dit probleem kan aan liggen ?

Groeten

Carl