Kop voet tekst kleur aanpassen in word2000

Pagina: 1
Acties:
  • 4.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radio999
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-02 13:36
Als je in Word2000 een koptekst maakt en er vervolgens de focus afhaalt, wordt het licht grijs.
Als je er dan op drukt is het weer zwart. Wat ik wil is dat de kop en voet tekst permanent zwart is.
Is dit een instelling in Word2000? Ik heb gezocht op technet.com, word2000 boek en met de search van GoT.

Het wordt gister kouder dan buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:53
Ja,

De koptekst is zwart, maar deze wordt grijs weergegeven omdat je er op dat moment niet in aan het typen bent. Dus niets aan de hand, beschouw het maar als een inactief window.

edit:

Ik weet dat je het zwart wilt zien. Druk het maar af,.. dan is het gewoon zwart. Wat jij vraagt is onmogelijk. Word laat de niet actieve kop en voetteksten altijd transparant zien. Maar bij het printen is het gewoon zwart

[ Voor 124% gewijzigd door BovenHond op 29-12-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radio999
Ik weet dat het geen ramp is maar ik wil het niet. Ik wil het gewoon permanent zwart hebben. Dan kan ik het lekker duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je weet dat dit enkel in Word is en dat het wel gewoon zwart print? ;)

En bedoel je zwart of ook constant aan te passen? Het hele idee van de koptekst is namelijk dat het eenmalig wordt gezet en niet meer veranderd (behalve adhv regels zoals blz. nr.)

Maar AFAIK kan dat niet zomaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radio999
Het gaat alleen om het plaatje, dus ik hoef het niet altijd aan te kunnen passen. Volgens mij is het niet aan te passen omdat het gaat om een soort van Layer of Focus en niet om kleur. Tenzij je de aan een niet gefocusde tekst toegekende kleur kan aanpassen. Maar dan zal ik de sourcecode van Word2000 moeten vragen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:26

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

radio999 schreef op 29 december 2003 @ 15:24:
Het gaat alleen om het plaatje, dus ik hoef het niet altijd aan te kunnen passen. Volgens mij is het niet aan te passen omdat het gaat om een soort van Layer of Focus en niet om kleur. Tenzij je de aan een niet gefocusde tekst toegekende kleur kan aanpassen. Maar dan zal ik de sourcecode van Word2000 moeten vragen denk ik :D
gaat je niet op een normale manier lukken nee, want word gaat nu eenmaal zo met zijn kop/voettekst op. Je zou er natuurlijk een work-around van kunnen maken met een tabel van drie rijen en drie kolommen, een marge van nul op het papier instellen en dan zelf in de juiste cellen je kop/voettekst plaatsen. Zeg maar een zoals je vroegâh HTML opmaak deed... toen je nog geen css en layers gebruiken kon.

Maar het lijkt me een futiliteit om gewoon te wennen aan deze streek van word omdat de word-around volgens mij meer problemen gaat geven dan oplossen :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1