Toon posts:

[MSN6.1] Offline weergeven, maar toch chat van anderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MSN 6.1 en merkte een bug.
Ik had gisteren mijn status in de nacht op offline weergeven gezet.
Nu keek ik vanochtend en stonden er allemaal boze gesprekken omdat ik niet reageerde.
Mensen zeiden dat ik op afwezig stond.
Maar toen ik vanochtend keek stonde r wel dat ik geen berichten kon verzenden omdat ik op offline stond en de vensters waren ook grijs.
Nu is de vraag hoe dit kan komen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
beetje raar: je bent afwezig en toch vinden mensen dat je moet reageren?

verder weet ik niets van een bug, maar ja msn volg ik niet zo: verifieer eerst maar eens of het klopt: maak een nieuwe passport aan en ga vanaf een andere computer msnen, kijk of je huidige account inderdaad op afwezig staat.

Ach Delphi, je doet wat je kunt, ik moet bekennen dat ik niet veel aande oplossing technische probleem bij kan dragen, maar ik vond het zo vreemd dat mensen er blijkbaar problemen mee hebben dat een afwezige niet antwoord.

[ Voor 67% gewijzigd door begintmeta op 29-12-2003 15:23 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jij voegt lekker veel toe aan dit topic, begintmeta. (voor je edit).

Maar misschien dat je status wijziging niet goed doorgekomen is op de MSN servers. Probeer het vanavond/vannacht nog eens. Het hoort niet te kunnen, aangezien de MSN servers geen sessie doorlaten naar een offline persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 29-12-2003 15:15 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Voeg jezelf toe aan je contacts, dan hoef je niet vanaf een andere computer te checken ;)

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette mezelf daarna gewoon op online waarbij ik mezelf wel zag oppuppen(heb mezelf dus al in m'n lijst :9)
Maar de rest zag mij blijkbaar als afwezig(ook 1 iemand die net 5 minuten nog had gereageerd) :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net van school en ik stond op offline, maar toch 3 gesprekken :?

Nu ben ik toch benieuwd hoe dit kan terwijl ik mezelf in m'n lijst op offline zie staan :?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 14:21
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:14:
Ik kom net van school en ik stond op offline, maar toch 3 gesprekken :?

Nu ben ik toch benieuwd hoe dit kan terwijl ik mezelf in m'n lijst op offline zie staan :?
Je zou ook kunnen overwegen om Messenger af te sluiten als je gaat slapen, heeft toch hetzelfde effect als "offline weergeven" en je weet zeker dat het werkt ;)

no animals were harmed during the production of this message

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wellicht gebruiken die anderen alternatieve clients, en kunnen op de een of andere manier toch reageren. Daarnaast kan je sessie met de msn servers gehapert hebben oid, al is dat wel erg suggestief. Is het probleem reproduceerbaar of gebeurt het op willekeurige tijdstippen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Beetje ouwe koe, maargoed.
Als je verbinding met MSN ff wegvalt, meldt'ie zich weer automatisch aan, dan ben je dus online. Als msn staat ingesteld om na 5 minuten geen activiteit, zet'ie zichzelf op afwezig.

Ey!! Macarena \o/

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt me niet dat dit een bekend probleem is.
Ik denk dat je het toch bij jezelf moet zoeken; instellingen oid.

Misschien eens deïnstalleren/herinstalleren...
RaZ schreef op 13 februari 2004 @ 15:19:
Als je verbinding met MSN ff wegvalt, meldt'ie zich weer automatisch aan, dan ben je dus online. Als msn staat ingesteld om na 5 minuten geen activiteit, zet'ie zichzelf op afwezig.
Dat zou het goed kunnen zijn inderdaad.
Maar waarom is hij in z'n eigen lijst dan nog steeds offline? (Niet dat dat ook maar iets uitmaakt, maar dan nog...) :)

[ Voor 58% gewijzigd door Rone op 13-02-2004 15:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat deze iets beter omschrijft wat je bedoelt :P (was: [winXP]msn offline gesprek.)

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 13 februari 2004 @ 15:19:
Beetje ouwe koe, maargoed.
  • Ik heb MSNproxy en start offline.
  • Ookal heb ik die niet, ik sta alsnof als ik terug kom offline.
  • Van de mensen die gesproken hebben weet ik dat ze geen andere client hebben.
Ik zet mijn status vaak op offline, dan als ik terug kom hoef ik niet meer aan te melden :)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Nee het is geen bug, msn messenger is zo gemaakt dat hij kan zien dat jij niet achter de pc zit, hij kijkt of jij je muis gebruikt.
Zet jezelf maar eens offline voor 1 uur en beweeg je muis maar eens en TADA je staat online.
Dus 's nachts beweegt jouw muis misschien een heel klein beetje. (en dat gebeurt vaak als je een hele precieze muis hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 februari 2004 @ 15:22:
Kleine titel edit zodat deze iets beter omschrijft wat je bedoelt :P (was: [winXP]msn offline gesprek.)
XP :?
O wacht het was bij m'n pa,
nu heb ik het hier dus ook :)
edit:
hier dus 2k :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 13 februari 2004 @ 15:24:
Nee het is geen bug, msn messenger is zo gemaakt dat hij kan zien dat jij niet achter de pc zit, hij kijkt of jij je muis gebruikt.
Zet jezelf maar eens offline voor 1 uur en beweeg je muis maar eens en TADA je staat online.
Dus 's nachts beweegt jouw muis misschien een heel klein beetje. (en dat gebeurt vaak als je een hele precieze muis hebt ;)
Ik stond nog steeds op offline toen ik terug kwam...
en eerst had ik het bij m'n vader(daar starte ik dit topic) gewoon een optische muis, en hier een trackball.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HyperDevil schreef op 13 februari 2004 @ 15:24:
En hoe kom je aan die informatie? :)
Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord...

Als jij zelf een status kiest zal die niet veranderen, tenzij je dat zelf doet...

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 13-02-2004 15:27 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• HyperDevil
een microsoft trackball is ook optisch toch?! :P

Verwijderd

Topicstarter
r00n187 schreef op 13 februari 2004 @ 15:26:
[...]

En hoe kom je aan die informatie? :)
Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord...
Idd, dat gaat niet over offline maar over idle :)

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 13 februari 2004 @ 15:27:
een microsoft trackball is ook optisch toch?! :P
Het is een logitech 8)7

• HyperDevil
sorry nu begrijp ik het niet meer :D

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 13 februari 2004 @ 15:29:
sorry nu begrijp ik het niet meer :D
Een logitech trackball heb ik :)
er werdt gesproken over een gevoelige muis :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Een vriend van me had gisteren een soort gelijk probleem, hij heeft trillian2 pro en was volgens trill wel online op msn, terwijl ik hem op msn als offline zag.
Ik zag hem echter wel online op ICQ.
Hij zag mij wel weer online op zowel ICQ als MSN.

Na een half uurtje verbazen zag ik hem opeens online komen op msn en kon hij mij weer berichten sturen.

Zal wel een storinkje op MSN geweest zijn (of ze hebben we getest om Trillian 2 buitenspel te zetten?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus 2 keer gebeurd, 1 keer op een XP bak en 1 keer op een 2k bak.
de eerste was door de nacht, deze was overdag(vanochtend nog heel even online geweest dus ik weet het zeker)
Pagina: 1