Overclocking: CPU PIII

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 22:12
Hey,

Ik heb een Pentium 3 677 mhz en zou die graag overklokken. Hoe zou ik dat moeten doen en hoe hou ik mn temperatuur in de gaten? Ik weet niet wat voor moederbord ik heb, alleen weet ik dat ik een VIA chipset heb. Heeft er iemand een idee hoe ik daarachter kan komen?

THX

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Vrij eenvoudig door eerst wat meer rond te snuffelen op GoT.

Lees dit bijvoorbeeld:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Je topic had ook in DOC (Diehard Overclocking en Cooling) geplaatst moeten worden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

merk en type staan meestal op het bord vermeld, ergens tussen de PCI sloten.
temps houd je in de gaten met MBM, SPeedfan, Aida, Sandra en nog meer van die tools.
overclocken doe je dmv instellnigen in de BIOS.
bij een P3 zit je alleen aan het probleem dat je de multipliers niet kan aanpassen en je dus alleen de FSB snelheid aan kan passen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 22:12
weet iemand welk programma ik moet gebruiken om m'n temperatuur van m'n cpu in het oog te houden ?? ik ga wel m'n computer niet opengooien om het type moederbord te weten. Ik kan dus mdm niet gebruiken jammer genoeg. Speedfan werkt ook al niet 8)7 Iemand een idee?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

jeroenikke schreef op 29 december 2003 @ 15:25:
weet iemand welk programma ik moet gebruiken om m'n temperatuur van m'n cpu in het oog te houden ?? ik ga wel m'n computer niet opengooien om het type moederbord te weten. Ik kan dus mdm niet gebruiken jammer genoeg. Speedfan werkt ook al niet 8)7 Iemand een idee?
Je computer niet open willen gooien en wel willen overklokken gaat niet samen, simpel. Lees even de FAQ's van de betreffende subfora eerst eens ff door voordat je zo'n vraag nogmaals stelt.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je begint al met een luie kutmentaliteit he? Niet zoeken, niet eens je kast open willen doen om te kijken. Om te tweaken moet je een beetje fanatiek zijn. Verstand van zaken hebben. Er moeite voor willen doen.

Verwijderd

in je bios staat het ook niet in die oudere p3's allemaal niet (die ik ken deden het allemaal niet) mijn 800 deed dat ook al niet en meer die ik ken doen dat niet dus dat zou helaas niet gaan
een temparatuur zelf inbouwen is de enige oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 15:29 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Om het type moederbord te weten te komen hoef je lang niet altijd je PC open te schroeven. Aida32 draaien is meestal voldoende.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

AIDA32, SiSoft Sandra en legio andere mogelijkheden om te weten watje moederbord voor type is. Maar als je nu eenmaal echt wilt weten wat hij kan en daadwerkelijk wilt gaan overklokken zul je toch je kast eens open moeten gooien. Als je dat te veel moeite is, snap ik eigenlijk waarvoor je wilt overklokken....

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 20:05
maar het is nog de vraag of er wel sensors op je moederbord zitten :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Zie de DOC FAQ en gebruik eerst eens de search; er is echt info genoeg te vinden hiero over overclocken, iig genoeg om niet plompverloren zo'n topic te beginnen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.