Ik heb (eigenlijk al een hele poos) een probleem. Voornamelijk tijdens spellen, tijdens windows geen crashes.
Ongeveer 2 maanden geleden dacht ik het probleem te hebben gevonden: de voeding (met name de 3,3V). Ik heb toen een nieuwe voeding gekocht (420 Watt) en dit heeft toen het probleem verholpen ... tot vorige week.
Vorige week heb ik de voeding even omgeruild met een 360 Watt Chieftec voeding en direct crashte mijn computer weer in spellen. Ik heb me er toen niet zo druk over gemaakt, al vond ik het wel raar. Die voeding zou toch ook voldoende moeten zijn. Zojuist heb ik de 420 Watt voeding weer terug gezet en wilde ik een spelletje gaan spelen. CRASH.
Als ik direct na een crash mijn computer opnieuw wil opstarten, dan vertelt het moederbord dat er mogelijk een probleem is met het geheugen. (Een AOpen moederbord met Dr. Voice praat tegen je
). Dus heb ik memtest86 gedraaid. Memtest geeft op zich geen errors, hij crasht gewoon na een aantal tests (ligt niet aan memtest, is getest). Ook de voedingslijnen zien er in Windows goed uit.
Ik vraag me nu dus af waar het aan ligt: geheugen? Mobo? CPU?
Wat zou ik nog meer kunnen testen?
Mijn systeem:
P4 2,53 GHz
AOpen AX4PE Max
512 MB PC2700 TwinMos
GF4 Ti4600
420 Watt voeding
en nog wat niet boeiende dingen
Ongeveer 2 maanden geleden dacht ik het probleem te hebben gevonden: de voeding (met name de 3,3V). Ik heb toen een nieuwe voeding gekocht (420 Watt) en dit heeft toen het probleem verholpen ... tot vorige week.
Vorige week heb ik de voeding even omgeruild met een 360 Watt Chieftec voeding en direct crashte mijn computer weer in spellen. Ik heb me er toen niet zo druk over gemaakt, al vond ik het wel raar. Die voeding zou toch ook voldoende moeten zijn. Zojuist heb ik de 420 Watt voeding weer terug gezet en wilde ik een spelletje gaan spelen. CRASH.
Als ik direct na een crash mijn computer opnieuw wil opstarten, dan vertelt het moederbord dat er mogelijk een probleem is met het geheugen. (Een AOpen moederbord met Dr. Voice praat tegen je
Ik vraag me nu dus af waar het aan ligt: geheugen? Mobo? CPU?
Wat zou ik nog meer kunnen testen?
Mijn systeem:
P4 2,53 GHz
AOpen AX4PE Max
512 MB PC2700 TwinMos
GF4 Ti4600
420 Watt voeding
en nog wat niet boeiende dingen