Toon posts:

NEC 1300A OEM firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een NEC1300a bij Chicon Delft gekocht.
http://www.chicon.nl/cgi-...gsgroep=0&bestelnr=774955

Het leek mij geen punt een OEM product te kopen, aangezien ik Nero 6 reeds in huis had.
Aansluiten ging vlekkeloos.

Om brandproblemen te voorkomen wilde ik meteen de firmware upgraden.
Tot mijn verbazing las ik alleen in de readme van de firmware 1.9 dat dit niet kan met OEM producten.

Geldt dit ook voor mijn product, zoja wat moet ik dan? :X

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:39
Ik heb ook geen "retailbox" versie gekocht, maar gewoon een nec 1300a drive in een zakje :) bij mij werken die firmware updates prima. ik heb 't idee dat ze bedoelen dat je bijvoorbeeld de DELL versie van de drive niet met deze firmware kunt updaten. goed, 't blijft voor eigen risico, maar bij mij werkt 't prima.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik het denk maar proberen!

Moet ik dan juist de nieuwste firmware nemen, of is het verstandiger om met een lagere te beginnen?

Of moet ik met de firmwares van herrie gaan werken?

Suggestions...

Verwijderd

Je ouwe firmware backuppen voor je de nieuwe erin schiet.
Mocht het misgaan dan zet je gewoon de ouwe weer terug en nix aan het handje.....

\edit

Ik gebruik zelf de nieuwste versie van Hermanvh (www.herrie.org) voor mijn NEC1300A

Zo is de limiet eraf van dr ripspeed voor Video DVD`s enz. Lees maar op zijn site voor de andere voordelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gezien ja.

Hoe maak ik een back-up?

Als ik zijn nieuwste versie wil gebruiken, zit daar dan alles in van voorgaande versies, of moet ik ze dan allemaal gaan installeren?

Dat waren me vragen dan wel weer... 8)

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:39
backuppen kan met de dos utility (zie www.herrie.org).
nieuwste versie is doorgaans het beste want die heeft ondersteuning voor meer media. echter gebruiken veel mensen hier op got herrie's firmwares, omdat die nog meer media ondersteunen en andere leuke features hebben (rip limit removed etc). ikzelf heb herrie's 108v2 en die doet 't prima.

Verwijderd

Topicstarter
De 1.09 versie (officieel) werkt alleen wanneer er al een versie 5,6 of 7 aanwezig is.

Dus dan begin ik met de DOS 1.06 en doe daarna een Windows 1.09.
Is dat slim?

Dan moet ik alleen nog even weten hoe ik een back-up kan maken in DOS.
Kan iemand mij dat vertellen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Zie wezzley

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Dan neem ik aan dat dat de DOS utility is, die bij de pakketjes zit en die dus opgestart wordt met de bootdisk.....

Gaan we proberen ;)

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02-2025
Jij hebt een "bare drive", digitaltom, geen OEM versie. De OEM versie zit namelijk in een complete computer (zoals Dell, HP) en wordt niet los verkocht.

Ik heb dezelfde "bare drive" 1300a en heb de firmware al ongeveer 10 keer geup-en gedowngrade zonder problemen...

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Verwijderd

dumb_8> bij Chicon (zie hier) staat er bij de omschrijving dat het een OEM product is, vandaar dat de topic starter in verwarring is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt!

Ik heb hem nu overigens zonder problemen op firmware 1.08 zitten :)
Pagina: 1