[Win2k]na update, desktop settings scherm + wallpaper anders

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Niet zo lang geleden installeerde ik een windows 2000 server en die server had net als windows 2000 pro dit menu by display properties

Afbeeldingslocatie: http://cc343555-a.hnglo1.ov.home.nl/1.jpg
Maar na het installeren van service packs en norton ghost console server en alle updates van windowsupdate.com zag het er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://cc343555-a.hnglo1.ov.home.nl/2.jpg

windows geeft nu een er proffesioneel logo weer in het midden van de desktop

Afbeeldingslocatie: http://cc343555-a.hnglo1.ov.home.nl/3.jpg

Nu komt het leuke gedeelte ik weer namelijk niet hoe ik dat gedaan heb...en toen mijn baas het zag stond hij er op dat alle 50 windows 2000 pro werkstation ook zo'n logo kregen op de desktop...na speurwerk op internet ben ik er achter dat het hier gaat om 2 bmp bestanden.

lanmannt + lanman256 voor servers en winnt.bmp + winnt256.bmp voor werkstations.

Ik kan op de server nergens zo'n bmp bestand vinden behalve in de map c:i386 de installatie map dus en hij heet daar lanmannt.bm_ en ik kan hem met geen enkel programma openen.

Ik heb het voor elkaar om de bmp te expanden met expand.exe op command promt maar.....nog steeds krijg ik mijn display instellingen scherm niet zo als in plaatje 2......weet iemand dat wel ? :?
Dennis Beekman

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 29-12-2003 16:10 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Hoi, welkom op GoT :)

Ik heb je titel even wat aangepast naar een vorm zoals we die in Windows Operated Systems graag zien.
Zie voor meer info: Windows Operated Systems - Policy

Verder wil ik je vragen of je je links in je post even wil editen, want die kloppen zo niet.
Je kan je bericht editen via de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif boven aan je post. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je ten eerste je links eens kunnen veranderen - zoals je ze nu hebt werken ze niet (zet ze tussen [img]HTTP:\\cc343555-a.hnglo1.ov.home.nl\2.bmp[/img] tags). Maak van je documenten ook eventjes GIF of PNG bestanden maar geen BMP.

Verder - ik snap je probleem eigenlijk niet zo goed? Wat je tot nu toe hebt laten zien is gewoon het instelllen van een achtergrond, en ik mag toch hopen dat je het daar niet over hebt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die plaatjes met een _ erin moet je 'expanden' (expand.exe) vanaf de cmd prompt :P

A wise man's life is based around fuck you

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik hoop dat de topic zo goed aangepast is want beter dan dit gaat het niet worden.....nog even dit....het gaat mij er om dat ik een achtergrond kleur kan instellen en tegelijk een logo in het midden kan zetten....hiervoor heb ik het menu uit figuur 2 nodig.

Als iemand weet hoe je windows moet aanpassen zodat de display properties er zo uitzien weet ik genoeg !

• elevator
  • Niet online

elevator

Ga eens naar het tabblad "Web" en zet dan "Show Web Content" eens uit?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Als ik het goed begrijp heb je nu dus het eerste settings window? En daarmee wil je een afbeelding op de desktop krijgen die in het midden staat?

Dat kan toch gewoon door die afbeelding te selecteren, maar dan niet te 'spreiden' :?

Of gaat het er puur om dat je nu dat plaatje mist ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Bij de bovenste kan ik alleen het plaatje selecteren en vervolgens wordt de achtergrond die het plaatje niet bedekt standaard blauw.

Bij de tweede kan ik zoals je ziet zowel een achtergrond als een logo wat over die achtergrond heen moet selecteren !!

• elevator
  • Niet online

elevator

En de knop "Patroon" - heb je daar al eens onder gekeken?
Pagina: 1