[Php] Mail versturen, Mdaemon werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 10:13
Goede dag,

IK heb een vrij simpel mailscript geschreven, die verzameld alle informatie en stuurt dat vervolgens op. Het probleem is enkel dat het niet werkt. Ik denk dat ik al weet waarom, maar hoe ik het op moet losse weet ik niet...

php.ini:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
;sendmail_from = mail@vc-team.net

Locaal heb ik Mdaemon draaien, en deze is ingesteld op: 'voor deze server is verificatie vereist.'. Dat vinkje moet je ook aanzetten, anders kan iemand die gebruik maakt van mijn mail niet bij zijn pop/imap box.

Het script werkt bij andere wel :) Dus ik denk dat het wel aan dat 'verificatie vereist moet liggen'...

Simpel telnetten kan dus ook niet:

Accepting SMTP connection from [127.0.0.1 : 4332]
--> 220 i-cey.net ESMTP MDaemon 6.8.5; Mon, 29 Dec 2003 13:47:08 +0100
<-- helo icey
--> 250 i-cey.net Hello icey, pleased to meet you
<-- mail from: mail@vc-team.net
--> 250 <mail@vc-team.net>, Sender ok
<-- rcpt to: team@vc-team.net
--> 530 Authentication required (*logisch, dat moet ook voor pop/imap box checken ;))

Nou zou ik dit uit kunnen zetten, maar dat heb ik liever niet. Heeft er iemand een ander idee, linkje naar een manual o.i.d waar wat meer duidelijkheid instaat. OF moet ik het gewoon heel anders aanpakken?

Apache 2.0.48 & PHP 4.3.4

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 29-12-2003 16:19 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan bij veel programma's aangeven dat mail van localhost gewoon zonder authenticatie wordt geaccepteerd. En anders moet je misschien even zoeken hoe je je login en password mee kan sturen naar je mDeamon.

Senile! Senile Oekaki

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 10:13
_bas_ schreef op 30 december 2003 @ 11:52:
Je kan bij veel programma's aangeven dat mail van localhost gewoon zonder authenticatie wordt geaccepteerd. En anders moet je misschien even zoeken hoe je je login en password mee kan sturen naar je mDeamon.
Als je aangeeft dat mail van localhost werkt zonder authenticatie dan ben je volgens mij een open relay, ik kan me herinneren dat je dat namelijk net kan doen alsof je localhost@localdomain bent...