Het probleem dat opgelost moet worden is simpel. Ik zal een voorbeeld geven:
2*a^2 - 15*b^3 + 4*c = -3*a^3 + b^2 - 112*c^2
(geen idee of dit wat oplevert, maar het gaat om het idee)
De bedoeling is om a, b en c te vinden. Nu kun je dat vrij simpel 'brute forcen' door wat waarden voor a, b en c in een for-loop te zetten. Bovendien is de expressie ik krijg steeds een andere (ja tis soort van puzzel en je moet de puzzle in 5 seconden doen).
Wat is het probleem nu? Ik heb bovenstaande expressie als een String. En met een String kun je niet rekenen. Ik wil het namelijk zo doen:
De vraag: Heeft iemand een idee hoe je met een expressie in een String kan 'rekenen'?
2*a^2 - 15*b^3 + 4*c = -3*a^3 + b^2 - 112*c^2
(geen idee of dit wat oplevert, maar het gaat om het idee)
De bedoeling is om a, b en c te vinden. Nu kun je dat vrij simpel 'brute forcen' door wat waarden voor a, b en c in een for-loop te zetten. Bovendien is de expressie ik krijg steeds een andere (ja tis soort van puzzel en je moet de puzzle in 5 seconden doen).
Wat is het probleem nu? Ik heb bovenstaande expressie als een String. En met een String kun je niet rekenen. Ik wil het namelijk zo doen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| for(int a = 0; a < 9; a++) { for(int b = 0; b < 9; b++) { for(int c = 0; c < 9; c++) { if(2*a^2 - 15*b^3 + 4*c == -3*a^3 + b^2 - 112*c^2) { //deze if kan in mijn geval niet, want ik krijg de expressie als String //en heb geen tijd om het 'hardcoded' zoals hier in de if te zetten } } } } |
De vraag: Heeft iemand een idee hoe je met een expressie in een String kan 'rekenen'?