Powerpost 2000 zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 18:27
Ben voor het eerst wat aan het posten op een nieuwsgroep. Nu hoorde ik via allerlei kanalen dat het beste (lees gebruiksvriendelijk) programma Powerpost 2000 hiervoor is. Maar het werkt bij mij super traag, één bestand van vijf MB uploaden duurt al een half uur, terwijl mijn upload snelheid toch echt ongeveer 30k is.

Als ik naar powerpost kijk dan maakt hij van dat 5 mb rar 23 artikels, dan upload hij 1 artikel, wacht vervolgens erg lang en dan pas de 2e.

Weet iemand wat dit is? Of is dit normaal met powerpost 2000. Weet iemand misschien een FAQ pagina voor dit programma alleen? Of heeft iemand een andere tip voor een nieuwsgroepen uploader?

Verwijderd

Je upload gaat idd niet hard, zou 3 minuten moeten zijn.
mogelijke reden:
*iets anders gebruikt je upload(check met bv netlimiter)
*iets wat je upload moet ook gedownload worden, de andere kant kan ook gewoon traag zijn (doe een online speedtest ofzo)

En voor die FAQ, even zoeken op google? "Powerpost 2000 FAQ"

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het kan best zo zijn dat de nieuwsserver van je ISP er gewoon niet zo'n zin an heeft. Af en toe schreeuwt het 'disappointed' vaker door mijn huis dan die malle hond ;)

• gromnl
De speedtest doet het perfect, gewoon een upload van 31k, netlimiter gebruik ik al en die geeft alleen aan dat powerpost af en toe upload, computer ligt wel achter een router maar ik heb poort 119 via de router ge-forward naar het ip-adres van de computer waar powerpost op draait.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:11
Ik zou wel een PowerPost met yEnc gebruiken, bespaart je een hoop MB's. :)

• gromnl
Billie, gaf mij de tip om powerpost 2000 Yenc-power-post A&A te gebruiken omdat deze meer verbindingen tegelijk aankan. Ik ben het nu aan het proberen maar ik krijg telkens deze melding: 441 437 Article exceeds local limit of 1000000 bytes. Daarna begint hij weer overnieuw.

Weet iemand wat voor melding dit is, snap er namelijk zelf weinig van. Kan met google weinig vinden. Op GOT staat volgens mij helemaal niets over deze foutcode.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

bouwploeg schreef op 29 december 2003 @ 20:16:
Ik ben het nu aan het proberen maar ik krijg telkens deze melding: 441 437 Article exceeds local limit of 1000000 bytes. Daarna begint hij weer overnieuw.

Weet iemand wat voor melding dit is, snap er namelijk zelf weinig van. Kan met google weinig vinden. Op GOT staat volgens mij helemaal niets over deze foutcode.
Ik denk (pure gok) dat het betekent dat het artikel wat je post meer dan 1000000 bytes is.. :/

Kortom, ga even naar alt.binaries.test oid en ga daar even wat aanmodderen met verschillende bestandjes. Probeer het aantal lines eens wat lager te zetten (5000 oid?) en kijk nog eens of het lukt.

Ik merk zelf (Demon) eerlijk gezegd ook dat de nieuwsgroepen 's avonds aanzienlijk langzamer zijn. Misschien morgenochtend nog eens een slinger geven?

Wees consequent, maar niet altijd

• gromnl
Ook schreef op 29 december 2003 @ 20:37:
[...]
Ik denk (pure gok) dat het betekent dat het artikel wat je post meer dan 1000000 bytes is.. :/

Kortom, ga even naar alt.binaries.test oid en ga daar even wat aanmodderen met verschillende bestandjes. Probeer het aantal lines eens wat lager te zetten (5000 oid?) en kijk nog eens of het lukt.

Ik merk zelf (Demon) eerlijk gezegd ook dat de nieuwsgroepen 's avonds aanzienlijk langzamer zijn. Misschien morgenochtend nog eens een slinger geven?
Waar ik zelf eigenlijk op doel is om ook ui te vinden waar deze melding vandaan kom. Vanuit powerpost zelf of van de server waar de bestanden naar upgeload worden.
Pagina: 1