Netwerkproblemen in Fedora

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
Ik heb een sis900 NIC die goed werkt. Dit is eth0. MAar ik heb ook een Diva 2.01 S/T PCI isdn kaaertje in me comp. Volgens netwerkconfiguratie is die ook eth0 en is het een ethernet kaart. Maar dat is dus me ISDN kaart. Ik kan dat eth0 niet veranderen want als ik dat probeer zet ie het weer terug nadat ik gereboot heb. Ik heb het wel gesaved dan maar hij zet gewoon de oude foute instellingen terug. Nu is het rare dat ik ook nog een kaart op eth1 heb zitten volgens linux. Hisax noemt ie die maar die heb ik dus niet. Die kan ik dus ook niet verwijderen want hij komt gewoon weer terug.
-Hoe verwijder ik die kaart??

Ik heb zelf een apparaat toegevoegd, een Eicon.Diehl Diva 20PRO PCI, die die dan wel weer herkent als een ISDN apparaat. Maar als ik via dit apparaat verbinding probeer te maken kan dat wel, hij geeft zo'n schermpje met dialinf of ippp0 triggered. Dan sluit dat weer en heb ik verbinding maar staat dat ding nog steeds als inactief. Ik kan de verbinding dus niet verbreken.
- Hoe krijg ik het zo dat ik via die Diva 2.01 S/T PCI verbinding kan maken en die ook weer kan verbreken???

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Voor je eerste vraag:

Zegt /etc/network/interfaces je iets? :?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Fr33z
mOrPhie schreef op 29 december 2003 @ 13:36:
Voor je eerste vraag:

Zegt /etc/network/interfaces je iets? :?
Nee dat zegt me niks. Vertel...

Verwijderd

man interfaces zal je alles vertellen wat je nodig hebt dan he ;)

• Fr33z
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:41:
man interfaces zal je alles vertellen wat je nodig hebt dan he ;)
Leuk bedacht, maar hij heb niks over man interfaces zegt ie. Ook niet over man interface.

Verwijderd

Google is je vriend.

Heb je een bestand /etc/network/interfaces?

Zo ja dan is dat het bestand waar je moet zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar dit soort triviale zaken moet je met een heel erg klein beetje moeite als GNU/Linux gebruiker toch echt zelf op kunnen lossen :)

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

* mOrPhie een beetje stom

Ik dacht dat je in Debian zat. Sorry |:(

Affin, als iets je niets zegt is het de bedoeling dat GoT je laatste redmiddel is, niet je publieke knowledgebase. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Fr33z
mOrPhie schreef op 29 december 2003 @ 13:45:
* mOrPhie een beetje stom

Ik dacht dat je in Debian zat. Sorry |:(

Affin, als iets je niets zegt is het de bedoeling dat GoT je laatste redmiddel is, niet je publieke knowledgebase. :)
Aha, weer wat geleerd. Feit blijft dat het bestand /etc/network.interfaces niet bestaat.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27

pistole

Frutter

kijk even naar je /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-* bestanden...

Ik frut, dus ik epibreer

• Fr33z
Wat moet ik daar kijken dan?? Ben nogal nieuw in linux vandaar.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wietman!!! schreef op 29 december 2003 @ 14:22:
Wat moet ik daar kijken dan?? Ben nogal nieuw in linux vandaar.
Daar waren we al achter. Je zou er de documentatie van fedora even op na moeten slaan. Ik wil je niet de les lezen, maar het is nu eenmaal zo dat het forum bedoeld is mensen te helpen die vast zitten alvorens zij eerst het 1 en ander zelf geprobeerd hebben. Vaak zul je zien dat na een beetje zoekwerk alles duidelijk wordt. En fedora (lees: red hat) heeft genoeg documentatie online staan waar jij nog een hoop van kunt gaan leren. Beginnen met linux is niet makkelijk en het vergt wat moeite. Maar bij het eerste de beste hobbeltje naar het forum hobbelen is daar niet de oplossing. Vaker zijn dingen simpeler dan je denkt.

Je bereikt daar 2 dingen mee: Je leert er zelf --veel-- meer van, en je houdt de topiclijst schoon voor echte problemen en interessante onderwerpen. Ga dat dus 'ns doen en kom terug als je echt ergens vast zit en leg dan goed uit waarom je vast zit, hoe je daar bent gekomen en wat je hebt gedaan om daar uit te komen.

Succes ermee

--edit--
In mijn korte ervaring met fedora had ik hier veel aan:
http://projects.tuxed.net/fedora/

[ Voor 5% gewijzigd door mOrPhie op 29-12-2003 15:11 ]

• Fr33z
Thnxx voor die link. Nu kan k denk ik wel weer even verder :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit had met wat moeite zelf wel gevonden kunnen worden denk ik, ik raad je dringend aan NOS policy - updated 01/04/03 en FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 door te lezen. Verder kan het volgens mij geen kwaad je instelling ietsje te veranderen, en niet na 2 minuten al besluiten dat je iets niet kunt vinden en dan reageren met "Leuk bedacht, maar hij heb niks over man interfaces zegt ie. Ook niet over man interface", het is hier geen helpdesk ten slotte, we verwachten hier wel iets meer eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.