Toon posts:

[98 en xp] unmountable_boot_volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik heb op mijn c-schijf windows 98 staan en op mijn d-schijf windows xp. als ik windows xp wil opstarten krijg ik een blauw scherm met 'unmoutable_boot_volume'. dit gebeurt elke keer als ik de computer probeer op te starten, ook in veilige modus. ik had verder wat op internet gezocht maar het wordt mss opnieuw installeren. ik heb alleen een probleempje en dat is dat er nog wat bestanden op staan die ik nodig heb nog en als ik windows 98 opstart dan ziet die de d-schijf helemaal niet.

paul

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de D als NTFS hebt geformateerd kan windows 98 heb idd niet zijn (maar dat moge duidelijk zijn).

Wat je kunt proberen is even de recovery console te starten en de opstartbestanden te fixen. Mocht dat niet lukken dan zou ik gewoon opnieuw gaan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik wel zou kunnen doen is op de c schijf windows xp kunnen installeren en dan mijn bestanden van de d-schijf afhalen om vervolgens daar weer win 98 op te kunnen zetten

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat kun je doen, maar waarom?
Dat kost je heel veel werk (omdat het nogal gekloot is om na XP 98 erop te krijgen). En een reinstall is in een uurtje gedaan (ongeveer dan, zolang doe ik erover om win2k incl drivers erop te krijgen :P).

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13

tozzke

aka tozzert

ik kreeg deze melding ook continu nadat ik een langere IDE kabel gebruikt had...

wat voor mij de oplossing bood, was in de bios de schijf op PIO zetten (UDMA mode uitschakelen dus)

suuk6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van win 98 ook xp gemaakt maar nu kan ik de d-schijf nog steeds niet zien en andersom is dit wel zo. maar ik starte de oude xp weer op en dan kan je wel kiezen voor veilige modus enzo maar werkte niet, ook stond er bij opstarten met opdrachtpromt ofzo, toen ik dat deed viel me beeld weg en deed niets. dus ik opnieuw opstarten dus en hij werkt weer, heel apart.

maar zou iemand mij dan nog kunnen helpen dat mijn ene xp de andere niet ziet en andersom is dit wel zo

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Word de harde schijf zelf nog wel gezien en is er nog steeds een partitie op aangemaakt?
Pagina: 1