booktype van DVD-RW veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
Hoe verander je bij een Plextor DVD Brander of welke dvd brander de booktype. Ik heb dit namelijk nodig voor mijn gewone dvd speler. Ik heb ook een benq dvd brander een daar zit dit gewoon bij. Maar zijn er ook aparte programma's voor?

Verwijderd

Je wou eens kunnen kijken op de Plextor site, daar staat er genoeg over geschreven ;)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Booktype kan alleen veranderd worden met +R(W) media mits de firmware van de brander het toestaat! Echter zijn er maar weinig dual format branders die dit kunnen :'(

De NEC1300A kan het, de NU 6x en 8x en de LiteOn 411/811 sinds eergisteren!

webOS all the way!

• QSYS
het lijkt me toch stug dat die nieuwe Plextor het niet kan, ik heb net zitten kijken maar ik kan echt niks vinden. Er is ook zo weinig over te vinden. Veel mensen hebben ook problemen omdit soort dvd rw's af te spelen in hun dvd speler, dus door het booktype, als dit nou eens gemakkelijk verandert kon worden zou het einde zijn :).
Ik ben nog verder aan het zoeken en als ik iets vind meld ik het wel weer.
Trouwens, dan was Benq was wel de eerste er mee van de dvd branders..

Verwijderd

Ik weet niet welke je heb maar je kan ff proberen een bios flash te doen en kijken wat er daarna gebeurt. Verder staat er genoeg tech. info op de plextor site.

Edit : http://www.plextor.be/Eng...cal/downld_firmw_dvd.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 13:17 ]

• QSYS
ik heb de nieuwste firmware van de PX-708A/UF en hij kan niks veranderen...

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 21:22

backupdevice

No Risk , Full Push

http://www.dvdplusrw.org/...le.asp?mid=0&sid=2&aid=44

Met dit moet het toch ook te doen zijn, dan maakt het volgens mij niet uit wat voor een firmware je hebt........ toch?

Zit nu op mijn werk :/ , vanavond ff proberen, of kan iemand anders het ff proberen. :?

[ Voor 26% gewijzigd door backupdevice op 29-12-2003 13:30 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• QSYS
ik heb die proggie geprobeert, 1ntje zit in een firmware update, dus niet gedaan op mijn plextor en die andere werkt alleen met sony of ricoh..
Jammer zeg, er moeten toch wel meer van die proggies zijn...

• Hermanvh

Hermanvh

QSYS schreef op 29 december 2003 @ 13:41:
ik heb die proggie geprobeert, 1ntje zit in een firmware update, dus niet gedaan op mijn plextor en die andere werkt alleen met sony of ricoh..
Jammer zeg, er moeten toch wel meer van die proggies zijn...
Kunnen mensen nou gewoon niet 1x gewoon aannemen wat ik zeg :? Als ik zeg dat het niet kan met een Plextor, dan kan het niet!

Het moet in de firmware zitten, zo niet dan kan je het vergeten!

Dus zolang Plextor het niet in de firmware gooit, kan het ook niet met een extern tooltje gewijzigd/ingesteld worden!

webOS all the way!

• QSYS
Betaal ik daar zoveel voor? Moet ik hem nog in mijn Benq branden, althans daar kan ik de booktypes wel veranderen...

• Hermanvh

Hermanvh

QSYS schreef op 29 december 2003 @ 17:15:
Betaal ik daar zoveel voor? Moet ik hem nog in mijn Benq branden, althans daar kan ik de booktypes wel veranderen...
NEC 1100 A kan het ook mee :) Wel zorgen dat je de laatste firmware van http://etna.rpc1.org hebt ;)

webOS all the way!

• QSYS
Ik heb geen NEC meer, die heb ik wel 1 gehad, maar ja rw speed was niet voldoende voor me..
Nu dus BENQ en een Plextor dus.

• QSYS
iemand nog meer ideeen, hoe dat met een plextor op te lossen?

Verwijderd

QSYS schreef op 30 december 2003 @ 13:51:
iemand nog meer ideeen, hoe dat met een plextor op te lossen?
Firmware hacken/herschrijven.

Maar aangezien er, voor zover ik weet, geen andere dvd-branders uit zijn, met dezelfde hardware als die plextor die wél booktype bit-setting ondersteunen, vrees ik dat je de code helemaal zelf moet gaan bedenken.

Blijft als haalbaar idee over: Gigantisch gaan zeuren bij Plextor :)

• QSYS
wat een stomme klote brander die plextor, nu brand hij gewone dvd's ook op dvd-r booktype. Die kan mijn speler niet afspelen.. Ik moet tot dusver zeggen dat ik niet echt tevreden ben over dat ding. Doet niet wat ie moet doen..
Iemand echt geen idee hoe ik die booktype moet veranderen zonder die bios te herschrijven, want dat kan ik niet.
Pagina: 1