Toon posts:

[pinout] optocoupler 7840 / 7852

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij de electronicawinkel in de buurt wat optocouplers besteld, met als doel mijn printerpoort-circuit en externe-voeding-circuit te scheiden. Nu ben ik echter vergeten te vragen wat de bijbehorende voorschakelweerstanden zijn :'(. Ik heb hier gezocht, gegoogled en op conrad.nl gezocht, zonder resultaat dus. Het lijkt erop dat de ic's van motorola zijn (er staat een M op :) ), maar dit is niet zeker. Op sommige optocouplers staat 7840, op andere 7852. Iemand enig idee hoe ik ze moet schakelen en wat voor weerstand er bij hoort?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zo te zien niet. Deze heeft 8 in/outputs, de mijne maar 6.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Al Google gebruikt? De meeste datasheets zijn gewoon online te vinden :

http://www.macro-peterburg.ru/pdf/5967-5626E.pdf

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 29 december 2003 @ 13:41:
Al Google gebruikt? De meeste datasheets zijn gewoon online te vinden :

http://www.macro-peterburg.ru/pdf/5967-5626E.pdf
Ook hier gaat het om dat hcpl ding, die van mij is dat volgens mij niet :X . Zoals in start post staat vermeld heb ik al uitgebreid gezocht ;) .

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

maak anders ff een piccie van de chips ofzo, ik heb wel een cross reference sheet met allerlei nummers ervan dus

Verwijderd

Topicstarter
Hmja, die was ik ook al tegengekomen. Ik heb atm geen beschikking over een digicam/scanner en de webcam bakt er niet veel van. Wellicht dat ik vanmiddag even ergens een digicam regel of anders de electronicazaak waar ik ze gekocht heb opbel. Bedankt voor de replies.

Verwijderd

Zijn de optocouplers allenmaal hetzelfde?
Als dat zo is dan zal het nummer wat jij bedoeld iets anders betekenen. Meestal is het dan een soort van productiecode of een code waarmee ze een bepaalde afwijking van het component aangeven zodat je daar rekening mee kunt houden.

Verwijderd

Dat weerstandje kan je wel uitrekenen, het hangt er even van af hoeveel stroom je door het LEDje wilt.
Je kan veel meer stroom door het LEDje sturen dan je printerpoort leveren kan, dus daar zit het probleem niet.
Hoe meer stroom door het LEDje, hoe verder de optotor wordt opengestuurd.
Pagina: 1