[XP] computer schokt

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mijn computer schokt altijd als ik bijvoorbeeld iets begint te downloaden bij bittorrent++ als hij aan het allocating is, ook bijvoorbeeld als ik zware programmas open zoals photoshop krijg ik als ie aan het opstarten is ook schokken. hoewel ik dit vroeger nooit had. ik heb alle spyware eruit gehaald, virus scanner erop los gelaten en harde schijf beetje opgeruimd maar niks helpt.
ik draai windows xp pro op een amd athlon xp 2400+ op een asus a7n8x-deluxe, 2x 256mb ddr en 1x120gb 7200rpm (maxtor 6Y120L0)

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFlink op 29-12-2003 12:48 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wat bedoel je met schokkingen? Begint je PC door je kamer te dansen?

• FlipFlink
  • Niet online
als je mp3 aan het draaien bent, dan schokt ie b.v. en ook de computer wordt dan heeeeel traag

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFlink op 29-12-2003 12:50 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat zegt taakbeheer? Als je dat doet?

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-12-2003 12:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Controleer eens of je hardeschijf op DMA-modus draait en niet op PIO-modus.
Dat kan je doen bij: Apparaatbeheer → IDE ATA/ATAPI-controllers → rechtermuis op Primair/Secundair IDE-kanaal → Eigenschappen → Geavanceerde instellingen :)

The devil is in the details.

• FlipFlink
  • Niet online
MaRc0 schreef op 29 december 2003 @ 12:51:
Controleer eens of je hardeschijf op DMA-modus draait en niet op PIO-modus.
Dat kan je doen bij: Apparaatbeheer → IDE ATA/ATAPI-controllers → rechtermuis op Primair/Secundair IDE-kanaal → Eigenschappen → Geavanceerde instellingen :)
hij zegt dus nu "dma if available" maar daaronder staat weer dan current mode: PIO mode

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
FlipFlink schreef op 29 december 2003 @ 13:00:
[...]

hij zegt dus nu "dma if available" maar daaronder staat weer dan current mode: PIO mode
Dan ligt het dus daar aan (als dit bij je hardeschijf staat), PIO-modus heeft een véél lagere doorvoersnelheid dan DMA, waardoor dingen die veel snelheid vergen er een stuk langer over doen. Zelf heb ik dit ook enkele keren gehad en opgelost door m'n moederborddrivers te uninstalleren.

(Ik had gewoon de IDE ATA/ATAPI-controllers gedelete bij Apparaatbeheer, als Windows XP gereboot is vindt ie vanzelf weer nieuwe drivers en is het vaak vanzelf weer goed :))

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 29-12-2003 13:08 ]

The devil is in the details.

• FlipFlink
  • Niet online
MaRc0 schreef op 29 december 2003 @ 13:05:
[...]
Dan ligt het dus daar aan (als dit bij je hardeschijf staat), PIO-modus heeft een véél lagere doorvoersnelheid dan DMA, waardoor dingen die veel snelheid vergen er een stuk langer over doen. Zelf heb ik dit ook enkele keren gehad en opgelost door m'n moederborddrivers te uninstalleren.

(Ik had gewoon de IDE ATA/ATAPI-controllers gedelete bij Apparaatbeheer, als Windows XP gereboot is vindt ie vanzelf weer nieuwe drivers en is het vaak vanzelf weer goed :))
ik zal dat zo snel mogelijk ff proberen maar wat raar is, is dat mijn secundaire-IDE kanaal dat wel heeft

• FlipFlink
  • Niet online
bedankt! probleem is opgelost door de driver te verwijderen.
Pagina: 1