Toon posts:

?bios not installed? WTF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik heb laatst een nieuwe computer in elkaar gezet namelijk:

Pentium 2.8 (800 FSB/HT)
neo 875p FISR2
2 x Corsair 512 MB 3200 Twinx met die mooie ledjes :*)
bla bla

Nu heb ik dus alles in elkaar gezet, bios ingesteld, fijn windows geinstaleerd alles doet het prima, maar telkens als ik hem opstart staat er
Bios not installed ;( . Wat betekent dit precies ik merk er niet zoveel van aangezien ik gewoon de computer kan gebruiken en de bios in kan

als iemand dit probleem kent zou ik dat gaag willen horen

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Die melding wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat er raid op je moederbord zit en jij er geen harde schijven aan hebt hangen... Uitzetten in het bios is een optie.

Verwijderd

heb je er toevallig een ATA100/133/RAID promise controller inzitten :?

als je niks aan die ide poorten hebt hangen geeft de promise controller die melding.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Dat geeft hij bij mij ook aan, en ik heb een MSI 865PE neo2 FIS2R. Ook gaf hij aan device is not found of iets dergelijks. Dat kwam doordat ik de promise controller en de gewone intel controller op sata had staan tegelijker tijd.

Als ik m'n bios rest en dan de computer opstart, staat het er ook. Alleen als ik de instellingen weer goed heb gezet, staat het er niet meer.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

das meestal een melding van een bijgeprikte IDE kaart, een onboard SATA adapter of een SCSI kaart.
geeft gewoon aan dat er geen schijven aan die kaart hangen en dattie daarom zichzelf als et ware uitschakelt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?