Toon posts:

Exchange 5.5 SP3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor:

Exchange 5.5 SP3 op een NT4 PDC SP6a. De system attendant kan alleen worden gestart, alle overige services niet! Dit is gebeurt naar stroomuitval.

In de eventviewer komen de events 7001;1005;145;0 voor. Bij nieuwsgroepen, MS of eventid.net geen oplossing(en) kunnen vinden.

Het volgende heb ik al geprobeert:
- voldoende schijfruimte is aanwezig en er zijn geen fouten op de RAID 5 config
- met eseutil geen fouten kunnen ontdekken
- het uitschakelen of deinstalleren van de Symantec virusscanner biedt ook geen oplossing
- een SP herinstalleren gaat niet vanwege het niet gestart zijn van alle services!
- rechten gecontroleerd op bijv. de priv en de pub.edb en die staan juist

Iemand suggesties?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef eventjes de volledige informatie van de log events (vaak staat er in de belegeidende tekst nog situatie-specifieke informatie).

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 december 2003 @ 12:16:
Geef eventjes de volledige informatie van de log events (vaak staat er in de belegeidende tekst nog situatie-specifieke informatie).
Event ID 0: (app log)
(487) -1032

Event ID 145: (app log)
(487) The database engine could not access the file called D:\exchsrvr\DSADATA\dir.edb.

Event ID 1005: (app log; deze is nieuw)
Unexpected error <<0xc0040000 - Network problems are preventing connection to the Microsoft Exchange Server computer. Contact your system administrator if this condition persists. MAPI was unable to load the information service emsabp.dll. Be sure the service is correctly installed and configured. Microsoft Exchange Address Book ID no: 00040380-0000-00000000>> occurred.

Event ID 7001: (sys log)
The Microsoft Exchange Event Service service depends on the Microsoft Exchange Information Store service which failed to start because of the following error:
The dependency service or group failed to start.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://support.microsoft....;en-us;190813&Product=ech

workaround: restore from backup B)

http://support.microsoft....;en-us;241855&Product=ech

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 29-12-2003 13:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Locked files heb ik zojuist getest en zijn het iig niet.

Het restoren van de "Microsoft Exchange Directory" en "Information Store" m.b.v. Veritas loopt nu. Resultaat laat ik je weten.

iig bedankt zover!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eerst de test die zwelgje geeft in z'n 2e link eens proberen:
CAUSE
A program has the file that the event lists locked open. Backup and antivirus software may lock files open. To verify that the file is locked open:
Log on to the Exchange Server computer using the administrator account.
Create a Test folder on drive C.
At a command prompt, type the following:
copy database path\edb.log c:\test

The file is locked open if the following error message is displayed:

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 december 2003 @ 13:37:
Ik zou eerst de test die zwelgje geeft in z'n 2e link eens proberen:

[...]
heb ik reeds geprobeerd, maar is niet het geval!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:58:
[...]

heb ik reeds geprobeerd, maar is niet het geval!
Het restoren van de tape heeft ook geen oplossing geboden!

Ik denk dat het verstandig is om een her-installatie uit te voeren en vervolgens de tape terug te lezen?!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 14:01:
[...]

Het restoren van de tape heeft ook geen oplossing geboden!

Ik denk dat het verstandig is om een her-installatie uit te voeren en vervolgens de tape terug te lezen?!
richt een identieke server in (naam/role) en zet daar exchange op en restore daar de store op, dan kan je dat ook uitsluiten

zomaar in een prod. omgeving even exchange herinstalleren is vragen om problemen (naja die heb je nu natuurlijk ook al :P )

vraagje: hoe groot is die store :? heb je de std versie van exchange 5.5 en je store is rond de 16gb???

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 29-12-2003 15:02 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 29 december 2003 @ 15:01:
[...]

richt een identieke server in (naam/role) en zet daar exchange op en restore daar de store op, dan kan je dat ook uitsluiten

zomaar in een prod. omgeving even exchange herinstalleren is vragen om problemen (naja die heb je nu natuurlijk ook al :P )

vraagje: hoe groot is die store :? heb je de std versie van exchange 5.5 en je store is rond de 16gb???
Inmiddels weer een dag verder. De stand van zaken op dit moment is als volgt:

- Nieuwe installatie van Exchange 5.5 gedaan + SP4 op de orginele prod. server
- Information Store teruggezet middels tape (1,4Gb). Hierdoor alle mailboxen weer terug gekregen en Public Folders

Alle mailadressen en Primary NT Account moeten nog worden goed gezet jammer genoeg, maar dit is te overzien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:14:
[...]

Inmiddels weer een dag verder. De stand van zaken op dit moment is als volgt:

- Nieuwe installatie van Exchange 5.5 gedaan + SP4 op de orginele prod. server
- Information Store teruggezet middels tape (1,4Gb). Hierdoor alle mailboxen weer terug gekregen en Public Folders

Alle mailadressen en Primary NT Account moeten nog worden goed gezet jammer genoeg, maar dit is te overzien.
Alle mailadressen staan juist en het benaderen van de mailbox m.b.v. MS Outlook gaat ook zonder problemen. Het enige wat mij niet lukt zijn de Public Folders. In de Exchange Admin zie ik de Public Folders wel, maar kan ze niet zien in MS Outlook. Iemand enig idee hierover?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 13:46:
[...]

Alle mailadressen staan juist en het benaderen van de mailbox m.b.v. MS Outlook gaat ook zonder problemen. Het enige wat mij niet lukt zijn de Public Folders. In de Exchange Admin zie ik de Public Folders wel, maar kan ze niet zien in MS Outlook. Iemand enig idee hierover?
Inmiddels ook zelf opgelost. Oplossing was dat er op de Public Folders geen "Show Folder" permissies stond. Al met al alles is nu weer draaiend!
Pagina: 1