Toon posts:

inkl l1 en temp verhoging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben een junior tweaker en heb mn duron 700 l1 ingekleurd en opgestart en heb nu een proc temp van 59 graden ipv 28 zonder de pc te belasten is dit normaal nee toch iemand een idee wat er hiet mis mee is alvast bedankt

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Even uitgummen en opnieuw proberen, je streepjes raken elkaar, dan wordt 'ie erg heet ja.
Even met vergrootglas nakijken volgende keer.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ik ga direkt met een gummetje aan de gang en ik probeer het opnieuw
ik laat het weten bedankt alvast

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Op zondag 10 december 2000 16:37 schreef Tony Vroon het volgende:
Even uitgummen en opnieuw proberen, je streepjes raken elkaar, dan wordt 'ie erg heet ja.
Even met vergrootglas nakijken volgende keer.
Hmmm, weer wat geleerd ;)

Vergeet ook niet je cooler er weer goed op te zettten want dat was mijn eerste gedachte

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks for reply
maar ik heb alles weer zoals voorheen gezet dus L1 ingekleurd en nu weer uitgegumd en de temp is nu 47 graden ipv voorheen 28 wat heb ik nu weer gedaan iemand een antwoord voor een junior tweaker

Verwijderd

Dan zal de koeler wel verkeerd zitten :)

Of je moet er wat koelprut tussen doen. (maar 20 graden verschil met/zonder koelprut is veel)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

de TDI van Volkswagen??? :p :9

Verwijderd

Topicstarter
yep .TDI van volkswagen .
maar

Verwijderd

Nou, of je moet de boel schoonmaken en nieuwe koelpasta aanbrengen, of je Duron700 loopt dus inmiddels 900 of 1000 Mhz :?

Is het tweede geval waar, is het best wel aardig. ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee hij hij is nog 700@700 ik heb hem nog niet opgedreven want dat is eigenlijk mijn 2e vraag .als de temp ok is wat is dan de volgende stap om hem voorzichtig optedreiven begin ik dan met de fsb of voltage ik wil het graag weten .de temp nu is 42 graden

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Wat heb je verder qua moederbord enzo ?

47 graden idle is veel te hoog, dat is een ding wat zeker is 8-)

Heb je niet met het voltage zitten klooien, hoewel, dan zou hij idle ook niet zo heet worden..Probeer de cooler een beetje heen en weer te wrikken (voorzichtig).

Anders zou je tijdelijk even die potloodstrepjes weer even helemaal uit moeten gummen en zo opnieuw beginnen om te kijken of hij dan nog zo heet wordt.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Koelblok heen en weer halen ?? Zou ik niet doen.... bij mij gaat de temp elke keer dat het koelblok beweegt omhoog en niet meer omlaag. moet ik de boel dus demonteren, schoonmaken, nieuwe koelpasta *zucht*
:)
... als je dat perse wilt kun je hem er nog eens afhalen en de pasta erweer opnieuw opzetten. Vooropgesteld dat je koelpasta hebt dus.

Maar inderdaad, wat voor moederbord heb je en wat is de Vcore instelling. Overklokken doe je met de multiplier.. steeds de Vcore iets hoger tot'ie stabiel is en dan één waarde hoger voor echte stabiliteit.

...daarna pas met de FSB fijn-tunen

;)

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

<miereneuk mode>

Euh, 1 waarde lager?

</miereneuk mode>
Pagina: 1