Externe IDE met chassis connector

Pagina: 1
Acties:

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik heb een sat. ontvanger met een IDE HD connector, alleen wil ik opgenomen dingen ook overzetten naar me eigen computer.
Dus sloop ik nu steeds de HD eruit, in eigen PC erin.. teveel werk.

Ik heb echter een mooie externe hd bay (met voeding) die ik hiervoor wil gebruiken en dus moet de connector van in de sat.ontvanger extern worden.

Simpelste manier is een IDE verlengkabel naar buiten uitvoeren, maar eigelijk wil ik een mooie connector op de achterkant hebben.

Ik weet dat er een slot-brackets zijn met de connector, maar kan deze nergens vinden.

Dus.. moet ik zelf gaan knutselen of zijn ze inderdaad te koop?

Rob

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Sommige winkels kunnen ze geloof ik wel op bestelling leveren. Maar het is bijna vanzelfsprekend dat ze ze niet op voorraad hebben.

Anders mischien gewoon via het internet uit Amerika laten komen. :)

Senile! Senile Oekaki

• badnews.nl
Helaas heb ik ze nog niet gevonden.
Daarnet nogmaals een uur gezocht, maar nog niets.

Het enige dat ik kan vinden zijn ide verlengkabels, maar ik wil juist een mooie connector op het ding hebben zitten en geen 'uitstekende' kabel waaraan je de harddisk moet bevestigen...

Alles is tegenwoordig usb :(

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Badnews schreef op 29 december 2003 @ 23:20:
Helaas heb ik ze nog niet gevonden.
Daarnet nogmaals een uur gezocht, maar nog niets.

Het enige dat ik kan vinden zijn ide verlengkabels, maar ik wil juist een mooie connector op het ding hebben zitten en geen 'uitstekende' kabel waaraan je de harddisk moet bevestigen...

Alles is tegenwoordig usb :(
Ik volg je niet helemaal maar wat ik zou doen is gewoon twee HDD brackets aanschaffen en eentje hiervan zo bewerken dat deze mooi op je ontvanger past.
De andere schroef je gewoon in je PC en voila, je trekt ff de hdd eruit, mikt hem bij je eigen pc erin en klaar.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• badnews.nl
Een bracket past echt niet in een satellietontvanger (helaas). Dit was ook van de opties die ik bedacht had.
Maar de kast is en platter, en er is geen ruimte beschikbaar.

Daarna heb ik gekeken of ik de onderdelen van een bracket kan 'misbruiken'.
Dit is dus ook niet mogelijk. De connector zit aan een printplaat die al hoger is dan de ruimte die ik heb aan de achterzijde van de kast. En de connector is niet los te halen van het geheel.

Ik denk dat het echt met een externe kast (met tevens een voeding erin) moet gebruiken (ik heb nu een oude scsi kast met voeding liggen, waarbij ik de ide kabel laat uitsteken en zo kan wisselen tussen pc (dat werkt) en satelliet ontvanger).

Probleem is dus nog steeds de aansluiting op de sat.ontvanger. Ik heb gedacht een verlengkabel te kopen en deze op de achterkant te 'plakken' met goede lijm, maar hard plastic op metaal werkt nooit zo goed en hoe stevig is dit werkelijk?

Rob