Toon posts:

[XP] Paswoord probleem in XP netwerkje*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb thuis 2 PC's die in een netwerkje via een router met elkaar verbonden zijn.
mijn probleem is het volgende; ik kan van PC1(XP Home) zonder problemen op PC2 (XP Pro) kijken bv. met windows commander, maar als ik van PC2 naar PC1 wil, krijg ik een venster te zien "verbinding maken met thuis-beneden" waar dan een gebruikersnaam & wacht-woord word gevraagd. (de gebruikersnaam regel is grijs) Ik kan me niet herinneren ooit een wachtwoord te hebben ingesteld, dus ik kom niet voorbij dit venster !!
Internet is gewoon via alle 2 PC's zonder problemen te bereiken. Ik heb al gezocht op .PWL files (zonder resultaat) ik heb het met het programma "Password Recovery Toolbox" en "Network and Dial-up Password Revealer" geprobeerd iets te ontdekken, ook zonder resultaat.
Weet iemand dit probleem te omzeilen CQ op te lossen,
Bij voorbaat dank; John

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

net use maken naar de machine naar beneden. op dat moment moet jou programma zien dat je al authenticated bent.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat de Guest Account aan op pc1 (XP Home) ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mutsje, bedankt voor je snelle reactie !!
ik heb toch nog even een vraagje ik ben niet zo erg goed thuis in netwerkzaken
zo je wat meer info kunnen geven over net use?
bij voorbaat dank, John

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

net use * \\computernaam\c$ password /user:administrator

Verwijderd

staan er mappen of schijven gedeeld in de pc? zo niet, dan kun je ook geen verbinding er mee maken!!!
je kunt in dat geval een netwerkverbinding maken naar een schijf of map op de andere pc door op de te delen map of schijf te gaan staan en via het context-menu op delen te drukken. (rechter muisklik------delen) Na de waarschuwing kan je dan aanvinken dat je een gedeelde map wilt en daarmee is je eerste stap gemaakt. stap twee is het maken van een netwerkverbinding met de gedeelde schijf. ga naar de pc waar je vanachter wilt sturen en maak een netwerkverbinding aan door op (deze computer-----rechtermuis-klik----netwerkverbinding maken te gaan en geef dan de map op die je wilt bereiken. dus bijvoorbeeld \\pc beneden\d
Het aansturen van een bureaublad van de (home edition) pc is niet mogelijk maar alleen met de pro versie.

Verwijderd

Bij een account waar je geen wachtwoord hebt aangemaakt kan je ook niet inloggen vanaf een andere pc. je moet een wachtwoord hebben

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:26:
staan er mappen of schijven gedeeld in de pc? zo niet, dan kun je ook geen verbinding er mee maken!!!
.
Daarom worden er nou automatisch Administrative Shares aangemaakt op Windows2000 en XP en 2003. Elke Drive (Volume) heeft een C$,D$,E$ etc. Hier kun je als administrator of iemand met die rechten een connectie naar toe maken.

Verwijderd

Zorg ervoor dat op beide pc's dezelfde accounts staan met dezelfde wachtwoord (geen wachtwoord is een no-no). Je zult zien dat het hierna wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe simpel kan een oplossing zijn, ...... "gast account" bleek niet ingeschakeld op PC1 !! Nu werkt alles dus wel vanaf beide zijde's
Plantenbak-Dolf (en iedereen) bedankt voor de reacties.
John van Gils

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dag John,

Ik pas je topic titel nog even aan zodat het OS in vierkante haakjes staat.

Ik zie dat je het opgelost hebt door de Guest account te enablen - ik zou dat persoonlijk niet aanraden odmat dan iedereen (letterlijk!) op je PC kan komen.
Pagina: 1