ik zit met een vrij heet probleem met de volgende configuratie:
mb: Gigabyte GA-7ZXE (chipset: VIA VT8363A (KT133A) North bridge - socket A)
cpu: AMD Duron 1.1 Ghz
cooler: CoolerMaster CP5-8JDIF-0L
gisteren heb ik die nieuwe cooler geinstalleerd (de vorige begon meer lawaai te maken dan mijn aftandse auto). die coolermaster is een bijzonder stille cooler
, maar als ik mijn CPU temperatuur bekijk (met Aida32) zit ik tss 70 en 75 graden, en bij CPU intensieve applicaties (encoderen bv) gaat ie over de 80 graden. met mijn vorig goedkoop & onbekend coolertje zat ik zeker zo'n 10 graden lager.
heb ergens op internet gevonden dat zo'n duron tot 90 graden aankan en dat je best 20 graden onder moet zitten. ik heb dus wel een probleem denk ik
nu vraag ik mijn eigenlijk af of die CPU temperatuur die Aida aangeeft wel correct is (misschien geeft mijn moederbord die verkeerd door?). die cooler is splinternieuw (en volgens reviews gn rotzooi) en een duron is ook niet de heetste CPU (correct me if I'm wrong).
iemand een idee wat er hier verkeerd is?
alvast bedankt!
mb: Gigabyte GA-7ZXE (chipset: VIA VT8363A (KT133A) North bridge - socket A)
cpu: AMD Duron 1.1 Ghz
cooler: CoolerMaster CP5-8JDIF-0L
gisteren heb ik die nieuwe cooler geinstalleerd (de vorige begon meer lawaai te maken dan mijn aftandse auto). die coolermaster is een bijzonder stille cooler
heb ergens op internet gevonden dat zo'n duron tot 90 graden aankan en dat je best 20 graden onder moet zitten. ik heb dus wel een probleem denk ik
nu vraag ik mijn eigenlijk af of die CPU temperatuur die Aida aangeeft wel correct is (misschien geeft mijn moederbord die verkeerd door?). die cooler is splinternieuw (en volgens reviews gn rotzooi) en een duron is ook niet de heetste CPU (correct me if I'm wrong).
iemand een idee wat er hier verkeerd is?
alvast bedankt!