Sata op K8V moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om 2 schijven als raid-0 te configureren en vervolgens op deze 2 nieuwe S-ATA schijven windows XP te installeren. Welke driver ik ook probeer te installeren met F6 tijdens installatie, de setup kan geen harde schijven ontdekken. Het gaat om een K8V ASUS moederbord voor een AMD 3000+ systeem te draaien. Met daaraan 2 S-ATA harde schijven.
Wel heb ik met een bootflop via fdisk een partitie aan kunnen maken en active gezet. Wil ik vervolgens daar XP op installeren met WINNT dan krijg ik een blue screen.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je een met SP1 geslipstreamde WinXP cd?
Windows XP kan zonder SP1 namelijk geen schijven groter dan 128GB herkennen..

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 29-12-2003 10:39 ]

Leave only footprints, take only memories

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Nee heb ik niet. Is die zelf te maken? Ik ga ff zoeken op internet.
Verder kom ik er net achter dat de Sata aansluitingen dubbel op het moederbord zitten. Tsjonge wat een brakke handleinding van ASUS.
Ik moet ergens een promise raid driver vandaan zien te halen. Ook ff zoeken. Mensen die nog een tip hebben, laat het me weten :-)

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 12:15
Probeer eens de nieuwste silicon drivers 1.0.0.40 te downloaden en opnieuw te install. samen met XP
www.planet3dnow.de/cgi-bi.../category=2&id=1070993414

Verwijderd

heb je al een raid array gemaakt? Naar mijn idee moest dat eerst voor je dus de driver kan gebruiken (boot array meen ik)

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 21:15
Ik heb onlangs een systeem inelkaar gezet met sata 120 schijf op een asus a7n8x-e deluxe en heb geworsteld met dezelfde probleem bios herkende hem niet... hier mijn antwoord op het herkenne ervan, je moet naar de maxtor site gaan en bij de faq staat iets als "bios herkent sata schijf niet" en dan leidt de site jou naar een download link van powermax. dat is een dos programma die moet je op diskette zetten. en dan start je opnieuw op en start je het proggie op. wat hij doet is je sata schijf opnieuw formateren zodat bios hem kan herkenne.

de sata drivers staan op joun meegeleverde cd-rom, welke dat is weet ik niet meer precies maar bij de a7n8x stond het keurig geordend dus gewoon sata/driver/raid/blablab ik heb al die bestande ook op diskette gezet en elke x als hij een driver vroeg duwde ik hem erin. zo heb ik dus sata laten herkenne. hoop dat ik je hiermee help.
Pagina: 1