Sitecom WL-105b vermogen

Pagina: 1
Acties:

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 15:16
Ik heb een Sitecom WL-105b AP.
Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om het uitgangsvermogen van het AP op te schroeven, bijvoorbeeld door een firmware upgrade.
Ik wil namelijk mijn internetverbinding toegankelijk maken voor iedereen die in de buurt is. Nu is de afstand slechts 25 meter buiten het huis.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik zou als ik jou was eerst een omni of een richt antenne proberen en daarna pas aan vermogen verhoging beginnen. Aangezien je met een richt antenne al aardig ver kom

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
ehh die dingen zijn duur ( ik weet niet of dit ook voor de ts geldt maar voor mij iig wel)

LinkedIn
BlackIntel

• BernardV
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb al gekeken naar antennes. Er zit geen antenne aansluiting op de AP, dus heb ik hem open gehaald en zag dat het slechts een paar soldeerpuntjes zijn waarmee de coax op de printplaat zit. Dus dat hoeft geen probleem te geven om een externe antenne aan te sluiten.

Nu heb ik wel het volgende probleem.
Ik woon in het centrum van hoogeveen en daar wordt gecontrolleerd op antennes cq. schotels. Deze mogen niet geplaatst worden zonder toestemming.
De woning is ook nog eens een huurwoning, dus een antenne plaatsen op het dak bijvoorbeeld moet ook nog eens door de verhuurder goedgekeurd worden.

Nu heb ik bij het openhalen van het AP gezien dat het binnenwerk van broadcom is. Het leek mij een 100mW versie, maar deze zal geknepen zijn.
Ik heb gezocht naar een of ander potmetertje of iets dergelijks waarmee het vermogen misschien te veranderen zou zijn, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Dus ik denk dat het softwarematig wordt aangestuurd.

• InfoTracer
Ik heb ff wat gezocht maar heb niets kunnen vinden over het verhogen van het vermogen van je AP.
Ik denk dat je dat toch aan een andere AP moet gaan denken met meer vermogen zoals de senao of een d-link met hack of een linksys met hack. Op het forum van wirless nederland is hier wel het een en ander over te vinden.

En anders word het denk ik toch een externe antenne alleen dan moet je hem binnenhuis plaatsen en dat is wel zonden omdat er dan veel berijk verloren gaat.

Maar is het alleen in jullie stad verboden om antennes op je huis te plaatsen of overal in nederland of is het omdat je een huur huis heb?

• BernardV
InfoTracer schreef op 29 december 2003 @ 10:54:
Maar is het alleen in jullie stad verboden om antennes op je huis te plaatsen of overal in nederland of is het omdat je een huur huis heb?
Het plaatsen van een antenne hangt af van het bestemmingsplan, ik heb hierover contact gehad met de gemeente. Heb net precies weer gebeld en een aanvraag ingedient voor een goedkeuring. Mocht ik die krijgen is het alleen nog de verhuurder zover krijgen dat het mag.

Ik heb net even gekeken naar een senao AP, dat lijkt me inderdaad wel een goede oplossing, die heeft tenminste de volledige 100mW die in nederland toegestaan is. Het is alleen jammer dat ik daar niet eerder naar gekeken heb :(

In ieder geval bedankt voor je medewerking.

• InfoTracer
nog ff terug komen op me vorige post is het nu alleen in jou stad verboden om een antenne op je dak te plaatsen of overal in nederland?
aangezien ik nu een omni antenne aan het bouwen ben en die van plan ben op me dak te zetten.

• BernardV
Het is niet zo dat het verboden is in nederland, het hangt af van het bestemmingsplan van de gemeente. Omdat ik in het centrum woon is het daar redelijk streng (ze willen het centrum 'schoon' houden).
In andere wijken is het geen probleem.
Het ligt mij vanbij dat het er wel een maximum hoogte is van 1,20 meter, maar dat zou ook per gemeente kunnen verschillen.
Ik ben er wel achter dat ze makkelijker zijn in het plaatsen van antennes voor wifi dan bv. schotels, omdat wifi redelijk nieuw is hebben ze daar nog geen regels voor.
De man van de gemeente heeft ook onderzoek gedaan naar de straling en kwam tot de conclusie dat het minder zou zijn dan GSM, dus dat zoals hij zei "Is geen reden om het te verbieden."

Ik weet niet of jou woonplaats ook een site heeft, soms staan de verordeningen wel online.

• InfoTracer
Ik woon helemaal aan de rand van dordrecht dus denk dat het hier niet echt een probleem zal zijn.
Ik zal nog ff op de site van dordrecht kijken wat voor beleid ze er op na houden.

• BernardV
Ik heb gekeken op de site van dordrecht maar heb niets kunnen vinden.

Op http://wetten.overheid.nl heb ik zocht op antenne bij "Bouwvergunningsvrije en lichtvergunningsplichtige bouwwerken" staat wel waar een antenne aan moet voldoen. Het lijkt mij zo te zijn dat als een gemeente geen verordening heeft de nederlandse wet hierop van toepassing is.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

( Ik weet dat ik een topic schop, maar het gaat hier ook over)

ik krijg morgen ook een WL-105b (oude versie met 2 antenne's)

als deze ook weingi bereik heeft, is die dan te modden naar groter bereik? of dat je 1 van de 2 antennes eraf haalt en er een antenne opzet zoals zoiets?

http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/lwzd20.html

of moet er dan echt een omni antenne op? zoals:
Pacific Wireless Omni antenne 9 dBi 82,11incl 69,00 excl

Geschikt voor zowel 802.11b als 802.11g

Fixed N-female
Verticale openingshoek: 14 graden
Omvang: 69 Cm / 0,5 Kg
Inclusief montage materiaal

PAWOD24-9

en iets:

ik krijg een Sitecom WL-120 54G PCMCIA kaartje , kan ik dar zon externe antenne op aansluiting IVM In vrachtwagen ( metalen kooi, dan is toch bijna signaal weg, dan zet ik antenne op het dak(

2.4GHz Stumbler Antenne Kit 28,56incl 24,00 excl

Stumbelerantenne voor in de auto!

- rondstralende antenne (15cm lang; 2.15dBi) gemonteerd op magneetvoet (3cm diameter)
- voorzien van 2 meter aansluitkabel met Orinoco type connector. (Voor bijvoorbeeld Avaya PCMCIA, SpeedTouch 110, Orinoco PCMCIA)

Normaal 45 euro. NU tijdelijk 24 euro!!!

Met Vriendelijke Groet,

• InfoTracer
Ik zal als ik jou was eerst eens uit gaan zoeken wat een omni antenne is en wat een richt antenne is en dat voor antenne er nu standaard op je ap zit en op je pmcia card.
en kijk ook goed naar de aansluitingen van de antenne's denk dat een fixed n-female niet op je ap gaat passen denk dat je eerder een sma connector of bnc connector nodig heb.
ik zou zeggen ga is wat info op het internet kom je ver mee :)
Pagina: 1