Toon posts:

Acer Travelmate 243 Ce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze notebook kost € 999 Incl. , met volgende specs:
TM 243LCe, Intel® Celeron® 2.5GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB RAM, Integrated VGA with shared 32-64 MB, 20GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Lan. (Ik zou wel 256MB DDR bijsteken)

Ik ken het verschil tss Athlon XP, Pentium M, Celeron enz. maar deze notebook zou alleen gebruikt worden voor office en internet. Iemand ervaringen? Iemand enig idee waarom ik er zo weinig over terugvind? EOL?

Essentieel voor mij is lawaai van de fan. Produceert zo'n celeron veel hitte in een laptop? Maakt deze travelmate veel lawaai?

Alvast bedankt.

Verwijderd

End of life :? Nee joh :)
Hij staat gewoon op de acer site, te weten hier :)

De fan gaat wel regelmatiger aan dan met bijv. een Centrino, maar het is zeker acceptabel.
Dit is vrij logisch, omdat het geen mobile is, maar gewoon een desktop CPU :)

Wat ik er van weet is dat het degelijke, lichte machines zijn.
En qua uitval (werk zelf bij Acer) komt er bijna niks van terug. Dit is natuurlijk wel in verhouding tot de verkoop, maar procentueel gezien is het bijna niks :)

Edit, even uit m'n hoofd. Die technologie van Intel bepaald zelf hoeveel VGA-Mem hij nodig heeft. Zover ik weet is dat bij 256mb intern geheugen tot max. 32mb, en bij 512mb intern geheugen max. 64mb :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 09:36 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 09:13:
Ik ken het verschil tss Athlon XP, Pentium M, Celeron enz. maar deze notebook zou alleen gebruikt worden voor office en internet. Iemand ervaringen? Iemand enig idee waarom ik er zo weinig over terugvind? EOL?

Essentieel voor mij is lawaai van de fan. Produceert zo'n celeron veel hitte in een laptop? Maakt deze travelmate veel lawaai?

Alvast bedankt.
Dit is het instapmodel van Acer. Zoek eens op Travelmate 242, dit is hetzelfde model maar dan met 2,4 ghz celeron. Acer upgrade de processor en hoogt dan het modelnummer op.

Een vriendinnetje heeft de Travelmate 242. Prima dingetje, niet te veel lawaai en niet al te warm.

Verwijderd

Topicstarter
vwk,

Is het eenvoudig om zelf dat geheugen bij te steken?

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Voeding afkoppelen, batterij eruit, twee schroefjes losdraaien, klepje loshalen en je kunt geheugen erbij prikken.

Nee niet moeilijk dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 'em deze namiddag gaan halen en voeding blijkt het niet te doen. Accu leeg dus gedaan met spelen.

Ik hoop dat Mediamarkt bij DOA niet moeilijk doet...

Verwijderd

Topicstarter
...?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 23:09 ]

Verwijderd

Niet zo snel kicken :/

Een voeding vervangen zal bij ons, bij Acer moeten, en is helemaal geen probleem.
Mediamarkt zal je doorverwijzen naar Acer, dat moeten ze in feite (alle garantieafhandelingen @ Acer..)

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:00
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:16:
Niet zo snel kicken :/

Een voeding vervangen zal bij ons, bij Acer moeten, en is helemaal geen probleem.
Mediamarkt zal je doorverwijzen naar Acer, dat moeten ze in feite (alle garantieafhandelingen @ Acer..)
Zouden ze zo een jong apparaat niet gewoon omruilen?

Verwijderd

Ligt aan mediamarkt.. zou me niets verbazen als ze het niet doen, zou vanuit coulance oogpunt zijn lijkt me. Of dat ze zelf andere garantie-/ verkoopvoorwaarden hanteren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, kicken was actie van zoon. Net terug van mediamarkt, daar ter plaatse getest en andere voeding meegekregen. Best goeie service.
Pagina: 1