PHP of ASP of ASP.NET / Dreamweaver?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
Hallo,

Ik moet een website maken voor het bedrijf waar ik voor werk. Het is de bedoeling dat het een uitgebreide website is, waar je ook moet op kunnen inloggen en goederen kan bestellen etc... Ik moet er in februari aan beginnen nadat de analyse afgerond is. En ik heb de volledige vrijheid in welke programmeertaal of tools ik zou gebruiken. Ik heb aantal jaren ervaring in Delphi en C++.

Maar nu mijn vraag is, welke programmeertaal kan ik het best hiervoor gebruiken, mijn kennis is praktisch 0 voor PHP en ASP.NET (maar op een maand krijg ik veel gestudeerd). Ik zoek gewoon de taal waar ik het minst problemen mee ga krijgen, en waar ik online ook veel hulp kan vinden als ik met een bepaald probleem zit, en niet weet hoe ik het moet oplossen.

En is dreamweaver een goede tool om dit in te maken? Of zijn er betere? Of kan ik toch best alles in notepad schrijven?

Crazyx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
Als je voor ASP.NET kiest, dan neem je best Visual Studio.NET als IDE.

ASP.NET en PHP zijn ook een wereld van verschil.
Met ASP.NET maak je gebruik van het .NET framework, wat wil zeggen dat je een hele class-library tot je beschikking hebt, je gebruikt een OO taal om je code te schrijven (C# of VB.NET).
Een bijkomend voordeel is ook dat je code gecompileerd wordt, terwijl PHP geinterpreteerd wordt.
Het .NET framework is gratis down te loaden, maar voor VS.NET moet je wel een aardige som neerleggen, maar voor een bedrijf kan dat geen probleem zijn.
Je vind heel wat resources mbt .NET op de msdn, en op bepaalde fora op internet.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
PHP in combinatie met UltraEdit voor de highlighting is mijn favoriet, maar dat is voor iedereen verschillend. Over PHP is denk ik nog nét iets meer te vinden dan ASP. ASP.NET, geen idee daarover maar whoami heeft er je de nodige info over verschaft :).

Maar het is puur een kwestie van smaak, echt veel verschillen in kwaliteit zijn er imho niet tussen beide talen.

[ Voor 17% gewijzigd door coubertin119 op 29-12-2003 09:05 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Dreamweaver is naar mijn mening een perfecte tool daarvoor. Ik heb zelf met dit soort websites ervaring met php maar ook met asp. Het lijkt me dat je gebruik gaat maken van databases :? Dan zou ik kiezen voor php, werkt erg makkelijk.

Online php handleiding
PHP/MySQL tutorial

Succes ermee

Goochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

crisp

Devver

Pixelated

Als de C-syntax je aanstaat zou ik persoonlijk ook kiezen voor PHP - je zit dan ook niet meteen vast aan Microsoft producten ;)
Maar als je nog helemaal geen ervaring hebt in webdesign zou ik eerst beginnen met een basiscursus HTML, en pas over een jaartje of 3 met die klus gaan beginnen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Misschien bekijk je gewoon best eerst eens beide alternatieven; kijk wat mogelijk is in beide talen, kijk welke libraries je tot je beschikking hebt, ga na of die website op een *nix of op een Windows platform moet draaien, ....

De keuze zul je zelf moeten maken, die kunnen wij niet in jouw plaats doen, en misschien wil dat bedrijf toch ook nog iets in de pap te brokken hebben wat betreft de uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
crisp schreef op 29 december 2003 @ 09:05:
Als de C-syntax je aanstaat zou ik persoonlijk ook kiezen voor PHP
C# ?
Maar als je nog helemaal geen ervaring hebt in webdesign zou ik eerst beginnen met een basiscursus HTML, en pas over een jaartje of 3 met die klus gaan beginnen...
* P_de_B is het hier wel mee eens.

Programmeren voor het web is sowieso heel anders dan voor de desktop. Je kunt niet in anderhalve maand een goede webprogrammeur worden IMHO.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
P_de_B schreef op 29 december 2003 @ 09:09:
[knip]

Programmeren voor het web is sowieso heel anders dan voor de desktop. Je kunt niet in anderhalve maand een goede webprogrammeur worden IMHO.
Dat kun je ook niet worden voor de desktop (of server applicatie :P).

Verder denk ik dat crisp het voordeel van 'onafhankelijk' heid bij php doelt, ipv de keuze voor C#. Al is C# erg leuk (stonden leuke tutorials in zo'n MS.NET blad :))

Als je een editor zoekt is (imho) Zend Studio 3 erg goed, ik werk er nu ook al een tijdje mee, en het werkt erg lekker :)

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 29-12-2003 09:29 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Ik heb ervaring in HTML, heb al wel een aantal websites in elkaar gezet zo, en ik ken ook wel wat perl.

En ja, ik ga zeker ook gebruik maken van een database. Heeft MySQL al problemen als er 100k records in een tabel zitten? Of kan je dan al best omschakelen naar een "echte" database zoals SQL server of Progress?

Ik weet dat ik binnen een maand nog echt geen goede webprogrammeur ben, maar al doende leert men, en ik verwacht wel als ik een 2 maanden full time met PHP of ASP bezig ben, dat ik de meeste problemen al wel tegengekomen ben.

Is PHP ook niet OO? Ik dacht dat ik daar iets over gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
crazyx schreef op 29 december 2003 @ 09:41:
En ja, ik ga zeker ook gebruik maken van een database. Heeft MySQL al problemen als er 100k records in een tabel zitten? Of kan je dan al best omschakelen naar een "echte" database zoals SQL server of Progress?
Met het aantal records zal MySQL wellicht geen probleem hebben.
Het probleem met MySQL situeert zich echter ergens anders: nl. het garanderen van de integriteit van de gegevens: transactions, foreign key constraints, .... worden voor zover ik weet niet ondersteunt in MySQL. Daarnaast heb je in MySQL ook geen mogelijkheid om stored procedures en triggers te maken.
Met ASP.NET kan je trouwens even makkelijk , of misschien wel makkelijker dan in PHP, een verbinding maken met een databank.
Ik weet dat ik binnen een maand nog echt geen goede webprogrammeur ben, maar al doende leert men, en ik verwacht wel als ik een 2 maanden full time met PHP of ASP bezig ben, dat ik de meeste problemen al wel tegengekomen ben.
ASP != ASP.NET ;)
Is PHP ook niet OO? Ik dacht dat ik daar iets over gelezen had.
Als je iets OO noemt, omdat het classes kent, dan is PHP ook OO ja.
Probeer echter niet om geavanceerde OO technieken in PHP te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Simon schreef op 29 december 2003 @ 09:28:
[...]
Dat kun je ook niet worden voor de desktop (of server applicatie :P).
Klopt natuurlijk, wat is bedoelde is dat als je een goede programmeur bent je niet automatisch in korte tijd een goede webprogrammeur bent. Had ik iets duidelijke kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring in HTML, heb al wel een aantal websites in elkaar gezet zo, en ik ken ook wel wat perl.
Dan lijkt php mij iets meer voor de hand liggen.
PhP en Perl hebben funcies die veel op elkaar lijken.

8)

En tja...... Het blijft een fijn taaltje als je het mij vraagt. Dat If & End If heeft mij nooit aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 09:55:
[...]

En tja...... Het blijft een fijn taaltje als je het mij vraagt. Dat If & End If heeft mij nooit aangestaan.
:?
Een taal ga je toch niet gaan beoordelen op basis van enkel de syntax? Het speelt misschien wel mee, maar dat mag nooit het belangrijkste argument zijn.
Trouwens, het ging over PHP of ASP.NET. In ASP.NET heb je verschillende talen waar je uit kunt kiezen: C#, VB.NET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op 29 december 2003 @ 09:58:
[...]

:?
Een taal ga je toch niet gaan beoordelen op basis van enkel de syntax? Het speelt misschien wel mee, maar dat mag nooit het belangrijkste argument zijn.
Trouwens, het ging over PHP of ASP.NET. In ASP.NET heb je verschillende talen waar je uit kunt kiezen: C#, VB.NET
Tuurlijk kies je niet meteen voor een taal om de syntax. Maar in het geval van ASP.NET natuurlijk grotendeels wel. Hoewel er wel kleine verschillen tussen VB.NET en C# zitten werken ze met exact hetzelfde framework en hebben ze zo goed als dezelfde functionaliteiten. Dus blijft alleen nog de syntax over die wel wezelijk verschilt.

Om te kiezen tussen ASP.NET en PHP moet je denk eerst eens de eisen en de wensen van het bedrijf helemaal op tafel leggen. Als het op een *nix server moet draaien is het niet handig om met ASP.NET te werken. Het is trouwens volgens mij wel mogelijk in combinatie met MONO maar ik heb er nog steeds niet echt vertrouwen in dat dit 100% werkt ( Mischien meer een gevoel dan een onderbouwde mening ). Zelf ben ik wel fan van ASP.NET omdat je gewoon in een object georienteerde taal kan programmeren en een duidelijk gestructureerd framework heb.
Bij php heb ik echt het gevoel dat het met de jaren een beetje in elkaar is gegroeid en daarom niet echt duidelijk gestructureerd is ( Mischien weer meer een gevoel want ik heb nog nooit iets echt groots met php gemaakt ).
Voor de rest tellen de kosten natuurlijk ook mee. Als het niet veel mag kosten dan valt SQL server waarschijnlijk af en zul je toch bij een van de open source databases terecht komen.
Als je met ASP.NET gaat werken kan je inderdaad het beste Visual studio.net 2003 gaan gebruiken. Je hebt ook een gratis Webmatrix maar die zou ik nooit gebruiken! Deze ondersteunt niet eens code-behind.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
rwb schreef op 29 december 2003 @ 11:07:
[...]

Voor de rest tellen de kosten natuurlijk ook mee. Als het niet veel mag kosten dan valt SQL server waarschijnlijk af en zul je toch bij een van de open source databases terecht komen.
MSDE 2000 is gratis te downloaden, en maakt gebruik van de SQL Server engine.
Er worden wel slechts 25 concurrent connecties ondersteund, en je hebt geen Query Analyzer, Profiler, Enterprise manager, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
whoami schreef op 29 december 2003 @ 11:17:
[...]
Er worden wel slechts 25 concurrent connecties ondersteund, en je hebt geen Query Analyzer, Profiler, Enterprise manager, etc...
Is het niet 5 concurrent workloads en dat dan de rest in een queue wordt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie: whoami in "ASP.net starterskit"
MSDE 2000 rel A biedt de mogelijkheid om tot 25 concurrent connections te gaan:

Q. Can I use MSDE as a database for Web applications?

A. Yes, MSDE is an ideal solution for basic Web applications with up to 25 concurrent users.

MSDE FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb het nu maar eens even opgezocht, er doen zoveel verhalen de ronde :)

Quote uit Understanding the SQL Server 2000 Workload Governor"

The workload governor in the database engine for SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) and SQL Server 2000 Personal Edition works by counting active operations. When there are more than eight active operations at the same time in the same instance of the database engine, the governor implements a slight wait before each logical read or write to a data file. For the amount of work typical in databases used by single users or small workgroups, the cumulative effect of the waits is not noticeable. In systems that are reading and writing large amounts of data, the cumulative affect of all the waits slows the performance of the database engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
let ook op de kennis die bij je collega's aanwezig is, als de app in de toekomst moet worden onderhouden en jij bent ziek / werkt niet meer bij het huidige bedrijf dan is het handig als een collega je werk begrijpt...

ik heb zelf weinig ervaring met .NET, maar, de HTML die het uitpoept is errug lelijk (correct me if I'm wrong .NETters)

als je een webshop wilt maken waarbij data-integriteit belangrijk is, kies dan in ieder geval voor een db die daar goed in is (dus GEEN MySQL)

GoTters zijn over het algemeen PHP-georienteerd, dus, zul je veel topics tegenkomen die over PHP gaan, laat dit niet de basis zijn voor je beslissing, kijk naar wat je het beste ligt en naar bovengenoemde punten...

suc6

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 08:29
FvKnijff schreef op 29 december 2003 @ 12:59:
als je een webshop wilt maken waarbij data-integriteit belangrijk is, kies dan in ieder geval voor een db die daar goed in is (dus GEEN MySQL)
In een webshop is data-intergriteit niet zo ontzettend belangrijk dat je perse transactie's nodig hebt. Je moet alleen soms wat beter nadenken hoe je iets programmeerd maar wat ik heb gezien dat je het niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Eskimootje schreef op 29 december 2003 @ 13:06:
[...]

In een webshop is data-intergriteit niet zo ontzettend belangrijk dat je perse transactie's nodig hebt. Je moet alleen soms wat beter nadenken hoe je iets programmeerd maar wat ik heb gezien dat je het niet nodig hebt.
Nee? Nou, ik zie anders niet graag geld van mijn rekening gaan zonder dat ik daar uiteindelijk m'n aangekochte artikelen voor krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
whoami schreef op 29 december 2003 @ 13:07:
[...]

Nee? Nou, ik zie anders niet graag geld van mijn rekening gaan zonder dat ik daar uiteindelijk m'n aangekochte artikelen voor krijg.....
Goh, wie wel? Misschien dat sommige mensen een krediet krijgen maar voorderest zijn er niet geen rekeningen die gelijktijdig bewerkt worden. Hier is simpel om heen te programmeren door middel van nota's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Jij blijkbaar.... Aangezien je transacties niet nodig vind.
Misschien dat sommige mensen een krediet krijgen maar voorderest zijn er niet geen rekeningen die gelijktijdig bewerkt worden. Hier is simpel om heen te programmeren door middel van nota's.
Transacties hebben niets te maken met het feit v. verschillende rekeningen tegelijk te bewaren.
Een transactie zorgt er gewoon voor dat je meerdere acties als 1 geheel gaat gaan beschouwen. Als 1 actie mislukt, dan worden alle eerdere wijzigingen binnen die transactie ook teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

ik heb zelf weinig ervaring met .NET, maar, de HTML die het uitpoept is errug lelijk (correct me if I'm wrong .NETters)
Mwah... valt wel mee... het is niet echt van FrontPage niveau in ieder geval :)

De HTML code die door de WebControls wordt gegenereerd is afaik HTML 4 compliant, en de opvolger van ASP.Net 1.1 (die in 2004 uitkomt) is XHTML compliant.

Daarnaast ligt het ook vaak aan de programmeur zelf hoe "vies" de code uiteindelijk wordt... ik heb in het verleden namelijk ook waanzinnig ranzige PHP pagina's gezien... dus de taal die gebruikt wordt maakt vrij weinig uit, maar meer hoe deze taal door de programmeur wordt gebruikt ;)

[ Voor 58% gewijzigd door mindcrash op 29-12-2003 14:02 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
beetje flauw.... je kan ASP.net meerdere manieren html laten uitspugen natuurlijk. Je kan alles zelf doen, of je kan allemaal voorgekauwde dingen gebruiken, en die zijn inderdaad minder mooi, maar erg lelijk... nee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
whoami schreef op 29 december 2003 @ 13:35:
[...]
Transacties hebben niets te maken met het feit v. verschillende rekeningen tegelijk te bewaren.
Een transactie zorgt er gewoon voor dat je meerdere acties als 1 geheel gaat gaan beschouwen. Als 1 actie mislukt, dan worden alle eerdere wijzigingen binnen die transactie ook teruggedraaid.
Ik zeg alleen maar dat het niet noodzakelijk is en dat er andere manier zijn om dit te ondervangen, neemt niet weg dat het natuurlijk erg eenvoudig is om wel te kunnen gebruiken. Daarnaast heb je als online winkel niet echt veel rechten om zomaar geld van iemands rekening te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Eskimootje schreef op 29 december 2003 @ 14:06:
[...]

Ik zeg alleen maar dat het niet noodzakelijk is en dat er andere manier zijn om dit te ondervangen, neemt niet weg dat het natuurlijk erg eenvoudig is om wel te kunnen gebruiken.
Welke manieren dan?
En als je het toch nodig hebt, waarom zou je dan een systeem kiezen dat het niet ondersteunt en zelf gaan klooien met custom manieren om iets te krijgen dat een beetje op transactie-verwerking lijkt, terwijl je voor hetzelfde geld een systeem kunt hebben dat wel transacties en de hele reutemeteut ondersteunt.

Trouwens, transacties vind ik best noodzakelijk. Als ik een 'actie' moet doen, waarbij een insert in tabel A moet gebeuren, en een delete in tabel B, en een update in tabel C, dan maak ik toch wel handig gebruik van transacties. Als er iets foutloopt, dan wordt de volledige situatie in een handomdraai teruggezet naar de oorspronkelijke situatie.
Daarnaast heb je als online winkel niet echt veel rechten om zomaar geld van iemands rekening te plukken.
Het was maar een voorbeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 29-12-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Dus eigenlijk kan ik de combinatie PHP-MySQL wel vergeten. Want transacties vind ik wel te belangrijk (ik dacht dat iedere database wel transacties had). De website wordt idd een soort van webshop.

Kan ik dan beter gebruik maken van PostgreSQL? Of geeft die veel problemen met PHP? Zijn er nog andere databases beschikbaar voor Linux? (als ik php gebruik, dan zou ik een linux server gebruiken, voor ASP.NET uiteraard windows)

Of is de enige mogelijkheid om een mooie en deftige website te maken met ASP.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
crazyx schreef op 29 december 2003 @ 14:56:
Of is de enige mogelijkheid om een mooie en deftige website te maken met ASP.NET?
Nee In PHP kan je ook een mooie nette ontworpen site maken. Ik vindt persoonlijk alleen dat ASP.NET je daar iets betere tools voor biedt en dat het je wat meer dwingt om je programma netjes op te zetten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je er met ASP.NET of PHP beide een zooitje van kunt maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er wordt imo te snel voorbijgegaan aan het 'te licht' zijn van php+mysql, gezien het feit dat TS hier met dit soort vragen aankomt heb ik al mijn bedenkingen over het niveau en de kwaliteit van de website/service (nofi voor TS, maar het zal echt geen systeem voor interpay worden heb ik het idee).

T.net / GoT maakt ook gebruik van Php en MySql,(natuurlijk ook vanwege budget redenen, femme zou graag er een oracle db van maken), dus er is een hoop mogelijk.

VS.net is een hele goede ontwikkelomgeving voor asp.net maar ook een hele dure.
ASP.net staat m.i. op een hoger niveau dan Php en is, vindt ik ook een stuk ingewikkelder.

Om te beginnen met php heb je betrekkelijk weinig nodig en kost qua tijd en geld (naar gelang ervaring etc) minder dan een Asp.net project.

Met betrekkelijk eenvoudige sql queries zou je ook van te voren kunnen checken of alle queries gaan lukken, het nut van transacties voor kleinere websites is vaak nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
mindcrash schreef op 29 december 2003 @ 13:51:
[...]
De HTML code die door de WebControls wordt gegenereerd is afaik HTML 4 compliant, en de opvolger van ASP.Net 1.1 (die in 2004 uitkomt) is XHTML compliant.
mmm, had er wel eens wat over gelezen, maar kon me niet meer herinneren waneer het nieuwe framework uit zou komen, misschien wordt het dan tijd om over te stappen van asp op .net :D
Daarnaast ligt het ook vaak aan de programmeur zelf hoe "vies" de code uiteindelijk wordt... ik heb in het verleden namelijk ook waanzinnig ranzige PHP pagina's gezien... dus de taal die gebruikt wordt maakt vrij weinig uit, maar meer hoe deze taal door de programmeur wordt gebruikt ;)
Tampie schreef op 29 december 2003 @ 13:59:
[...]
beetje flauw.... je kan ASP.net meerdere manieren html laten uitspugen natuurlijk. Je kan alles zelf doen, of je kan allemaal voorgekauwde dingen gebruiken, en die zijn inderdaad minder mooi, maar erg lelijk... nee.
gelet op het xhtml / css gebruik wat door de bovenburen wordt uitgedragen is de html die .net genereerd niet echt netjes, ik ben zelf de afgelopen maanden hard bezig geweest om mijn webappjes aan alle (werkende) standaarden aan te passen en ik moet zeggen dat dat goed werkt (en dit is dus ook een tip voor de TS :))
Eskimootje schreef op 29 december 2003 @ 14:06:
[...]
Daarnaast heb je als online winkel niet echt veel rechten om zomaar geld van iemands rekening te plukken.
oww, is dat zo??? op het moment dat ik met rabodirect geld overmaak dan is het bij mijn weten erg moeilijk om dat terug te halen en bij systemen als wallie zal dat ook niet al te makkelijk zijn
crazyx schreef op 29 december 2003 @ 14:56:
je kan bij mijn weten met PHP ook een mssql of oracle db benaderen, dus imho is het antwoord nee, je kan ook webshops maken met php en een goeie database..

daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere ontwikkelplatforms, zo hebben we ook nog iets van SUN (J2EE??)
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 16:35:
er wordt imo te snel voorbijgegaan aan het 'te licht' zijn van php+mysql, gezien het feit dat TS hier met dit soort vragen aankomt heb ik al mijn bedenkingen over het niveau en de kwaliteit van de website/service (nofi voor TS, maar het zal echt geen systeem voor interpay worden heb ik het idee).
het gaat imho niet zozeer om het te licht zijn van php+mysql, maar meer om het te licht zijn van mysql, maar, ik kan me herinneren dat hier al eerder topic(s) over geweest zijn...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1