[XP]win boot niet & crashed bij reinstall/recovery

Pagina: 1
Acties:

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 09:52
wat is er gebeurt:
Computer : amd1200 op ecs k7s5a met 384 mb ram met seagate hdd en gf2 mx wilde niet meer windows booten en gaf de foutmelding:
windows could not start because the following file is missing or corrupt \winnt\system32\config\system
Met het advies Repair te doen met de windows xp pro (welke de versie ook is) te doen.

afijn ik dus winxppro booten, naar recovery console druk op 1 (voor de winnt installatie tevens enige installatie) en krijg dan een BSOD met de foutmelding :
page_fault_in_nonpaged_area
stop: 0x00000050 (0xe11a3000, x00000001, 0x807cfc57)
dit duid dus op een geheugen fout zou men zeggen
ik cpu+geheugen+videokaart vervangen, maar ik kreeg hetzelfde gezeur
heb ik met de seagate diagnostic tool de hdd uitgebreid getest, kwamen er alleen wat foutjes bij /outlook uit en voor de rest nix.

mijn vraag nu: help... ik weet het niet meer :( formatten is geen optie en als ik naar install winxp ga krijg ik hetzelfde BSOD.

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Je kunt ook niet nét voor het booten F8 drukken en booten van de laatst bekende werkende configuratie :?

Goochem

Verwijderd

Ik ken het probleem want mijn weekend zag er ook zo uit dat ik mijn pc opnieuw mocht doen naar dezelfde foutmelding. Bij de repairfunctie als ik daar op 1 drukte gebeurde er bij mij niet veel bleef maar c:\windows in beeld houden maar verder niks. Ik heb toen een install gedaan in dezelfde map en op dezelfde partitie. Je krijgt dan alleen dubbele users. Dan kan je zeggen ik red me spullen die ik wil bewaren en zet die weg op andere partitie en dan als je klaar bent een format C.
Ik wil je alleeen een tip geven,
als je xp erop hebt staan doe eerst de drivers en zo van je videokaart en je mobo en zet er een goede firewall op en maak dan pas verbinding met internet. Het koste mij nog een keer een format omdat ik meteen 2 MBlaster's op me pc had en die zaten ook meteen in me restore punten en Mcafee kreeg ze maar moeilijk weg.
Het lijkt erop dat mijn pc nu goed draait en ik hoop dat ie het langer volhoud dan een maand zonder weer rare foutmeldingen van Explorer en daarna de melding dat ie helemaal niet meer kan opstarten.
Trouwens, ik kreeg last van deze problemen toen mijn mobo kaduk ging en ik een rma bord kreeg, sinds dien alleen maar ellende gehad.

Sucess zou ik zeggen :D

Via F8 kon ik ook niet veel beginnen
VEiligemodus = zelfde fouten
Laatst bekende goede config = zelfde fouten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 09:13 ]

Verwijderd

mmmmmm mijn pc doet toch weer moeilijk. Net een spontane reboor gehad.
dit is wat er in het rapport stond:

:\WINDOWS\Minidump\Mini122903-01.dmp
C:\DOCUME~1\Ronnie\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

ik heb geen idee wat het inhoud dus als iemand het mij kan vertellen, graag.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
mun buurman had hier van de week ook al last van. heb dit zo op gelost: windows cd erin propen en dan nie de auto herstel functie pakken (staat in het begin dat je op F2 moet drukken) maar windows helemaal laten laden en dan daar staat ook iets van een herstel functie bij.

je gaat nu dos binnen en voer daar dacht ik chkdsk uit. na dit te doen was het iig voor hem opgelost

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Vandread
als ik de hdd nou aan een andere pc plug en in de windoos van die pc de corrupted registry vervang door de oude? ik weet alleen niet waar ik die oude vandaan haal en welke ik moet hebben etc

iemand suggesties?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Vandread
maar als ik boot in de recovery console crash ik als ik aangeef welk OS ik wil....
kan ik het niet handmatig doen? waar moet ik de oude registry's neerzetten? want die heb ik gevonden in de oude folder die open heb gekregen: voorbeeld hoe die folder eruit ziet: C:\System Volume Information\_restore{D86480E3-73EF-47BC-A0EB-A81BE6EE3ED8}\RP1\Snapshot

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze kan je neerzetten in C:\Windows\System32\config\ - wel zou ik van die originele files een copie maken (even een 'old' directory maken en alles wat daar instaat copieeren).

• Vandread
ah gelukt :D files renamen de oude backuppen/deleten en klaar :)
boote meteen weer, thx elevator ^_^
Pagina: 1