Weet je zeker dat buiten de chroot om de directory na de bind mount wel gevuld is?
Verder moet je er wel rekening mee houden dat een mount altijd de al aanwezige files/dirs onder het mountpoint tijdelijk laat verdwijnen. Het is dus niet een overlay mount. In dit geval zou je dus waarschijnlijk een subdir mp3 onder /home/shares/piet willen hebben, waarop je /home/shares/mp3 mount. Tenzij je uiteraard wil dat piet alleen maar mp3's aankan natuurlijk
Om beter inzicht in de situatie te verkrijgen zul je waarschijnlijk toch even de precieze stappen die je ondernomen hebt moeten uiteenzetten hier. Vergezeld van een mount listing.
Let er overigens op dat je ook niet alles met bind mounts op moet gaan lossen vanuit veiligheids oogpunt gezien. Apparte partities mounten is dan net even wat veiliger

Dan krijg je een mooie foutmelding als je in de
mapdirectory wil komen.
Zelfs als het je homedir is en je zou er wegens de permissies niet in kunnen komen. Tenzij er in PAM het eea ingesteld is dat verbied in te loggen als de permissies op de homedir niet goed zijn. Maar goed, dat sluit allemaal geenszins aan bij het verhaal dat TS geeft

Verder kun je ook niet dubbel in een map komen.
Ik snap absoluut niet wat je daarmee bedoelt
Maar dat kan geen probleem zijn. Ook kan je geen gebinde map binden.
Is geen enkel probleem hoor
pierre-oord: Aardig dat je probeert te helpen, maar ik raad je aan eerst zelf wat beter thuis te geraken in GNU/Linux voordat je mensen gaat helpen
, tenzij je uiteraard iets zelf opgelost hebt of zeker van je zaak bent. Men heeft er niks aan op het verkeerde pad gestuurd te worden (daarmee impliceer ik niet meteen dat je dat nu doet). Als mensen tips geven, dan ga je daar meestal op in, in de veronderstelling dat de andere partij weet waar hij over praat. A.u.b. niet verkeer opvatten, is gewoon goed bedoeld advies.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 29-12-2003 11:44
]