Online Portscan (securitycheck)

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Een vraag die mij restte toen ik een online securitycheck aan het runnen was: Hoe maak je zoiets. Met scripts kom je al een heel eind, een probleem is wat ik gemerkt heb dat die scripts (portscan) nog wel eens minder goed willen lopen als een router of iets dergelijks geen ping accepteert.

Moet je met zaken zoals perl aan de gang gaan om zoiets goed werkend te kunnen krijgen ? Op google kan ik weinig vinden, alleen maar install-tools.

Heeft iemand een voorbeeld ? of een suggestie waar te beginnen ?

[ Voor 210% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-12-2003 03:25 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vanaf je eigen pc, op elke poort een socket connectie proberen te maken, krijg je een error dan is de poort in gebruik.
Remote doe je hetzelfde alleen als je dan een error krijgt betekent het dat er juist geen service op die poort draait. :)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Dit is al best wel eens langsgekomen. Als je op google (of de GoT search) zoekt naar php & Portscan kom je wel een eind. Een voorbeeldscript vind je hier: http://php.softwarefolder.com/view.php/3577/

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik snap de vraag eigenlijk niet. Het idee van die online securitycheck-dingen is gewoon dat jij met HTTP contact legt met die server en opgeeft dat je gescand wil worden. Hierbij neemt de meeste software volgens mij gewoon REMOTE_ADDR als IP-adres. Dat dat adres van een of andere router/proxy/werkstation/pda/webcam is zal die software weinig interesseren, want dat is toch volledig transparant.

Je kan je software zo uitgebreid maken als je maar wil. Als je alleen PHP op je server ter beschikking hebt, kom je waarschijnlijk niet veel verder dan een beetje TCP sockets opzetten. Met Perl kom je wellicht wat verder dan dat, bv ook UDP. Ook kan je je eigen applicatie bouwen in bv C, zodat je op een lager niveau je netwerkadapter aanspreekt en TCP/IP/UDP/ICMP/MAC, gemene malformed pakketjes en wat voor zut dan ook kan versturen.

Probeer eens te definiëren wat je wil, wat voor talen heb je tot je beschikking, ga je het op een dedicated server draaien, etc. etc.

This can no longer be ignored.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
Op www.grc.com staat een security check.
werkt redelijk goed.

Burp

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zeeppoeder schreef op 29 december 2003 @ 08:26:
Op www.grc.com staat een security check.
werkt redelijk goed.
Ook daar staat wederom niet om _hoe_ dat nou daadwerkelijk wordt gedaan (PERL / PHP / whatever). Overigens denk ik dat je het beste hiervoor in C++ oid aan de slag kunt gaan; of maak een webinterface voor NMAP of NESSUS oid :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 11:59

killercow

eth0

je kunt gewoon met allerlei scripttalen gaan connecten naar de opvragen van de pagina.
je laat bijvoorbeeld php een portscan uitvoeren door in een while-loopje voor 3 seconden per poort een socket te laten openen,
De standaart poorten zoals web/ftp/mail etc kun je daarna natuurlijk nog uitgebreider maken door ze afhankenlijk van het protocol en of er een verbinding is meer info op te vragen, bijvoorbeeld een get index.html doen voor http.

Lijkt me allemaal vrij simpel, tenzij je niet kan coden, maar dan is dit ook niet verstandig als eerste projectje.

openkat.nl al gezien?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben dus al druk aan het googelen en gotten geweest maar kon weinig vinden waar ik iets mee kon. Ik ga jouw optie een proberen wombat.

IK hbe zelf al wat in elkaar gecode,iets wat goed werkt, maar waarom duurt een scan op een vreselijk snelle ADSL of kabel lijn soms zo lang ? HIer thuis laadt deze als een normale pagina. Ik zou zeggen dat de firewall hem in de weg zit ?

edit:

Mhhhh wombat....... die download is overleden :(

[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 29-12-2003 14:56 ]

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 11:59

killercow

eth0

Als je connect naar een niet bestaande poort krijg je problemen omdat je script hierop gaat wachten, als je dit niet wit zul je of de timeout tijd moeten verlagen Of je moet met meerdere threads gaan werken, wat alleen kan als je meerdere php executables opent.

openkat.nl al gezien?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
killercow schreef op 29 december 2003 @ 16:13:
Als je connect naar een niet bestaande poort krijg je problemen omdat je script hierop gaat wachten, als je dit niet wit zul je of de timeout tijd moeten verlagen Of je moet met meerdere threads gaan werken, wat alleen kan als je meerdere php executables opent.
Kijk hier kan ik al wat meer mee....... maar hoe ga ik te werk met die meerdere executables ? Of is het handiger om de timeout-tijd naar benenden te halen, maar dan hoe ? MIsschien is het tevens te doen om als je een time-out krijg een bepaalde message naar de variabele te sturen ? Het script heb ik draaiend maar dan deze aanpassing nog even :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Als ik het goed begrijp, wil je proberen op welke TCP ports een verbinding gemaakt kan worden. Het is nuttig om een beetje inzicht te hebben in IP (het Internet Protocol) en hoe TCP daarop geïmplementeerd is.

De simpelste oplossing is inderdaad het proberen te verbinden op de port die je scant, maar het nadeel daarvan is dat daar allerlei bijeffecten aan kunnen zitten (een FTP server maakt bij de verbinding bijvoorbeeld misschien al een entry in een log file aan). Er zijn dan ook andere manieren om na te gaan of een verbinding op een bepaalde port mogelijk is, maar die maken gebruik van de werking van TCP op IP-nivo, maar die zijn in PHP lastig te implementeren omdat je in PHP moelijk op systeemnivo kunt werken.

Als je dus genoegen neemt met de enigzins 'lompe' methode, dan is het maken van een connectie met socket_connect() een optie; lukt dit, dan is er blijkbaar een service beschikbaar op die port (maar de vraag blijft dan wat dat precies is). Door een non-blocking socket te gebruiken (zie socket_set_nonblock) kun je meerdere (enkele tientallen, bijvoorbeeld) connecties tegelijk beginnen; in combinatie met select kun je de resultaten (wel of niet verbonden) verwerken zodra ze binnenkomen (al is dat niet strikt noodzakelijk).

Ik zou zeggen, begin met een simpele, synchrone implementatie en probeer die daarna stapsgewijs te verbeteren tot 'ie naar wens werkt. Sowieso kan het geen kwaad om de RFC over TCP/IP door te nemen.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
de documentatie van nmap ( http://www.insecure.org/nmap/ )
staat ook uitgelegt.. hoe de verbindingen worden gemaakt enzo
best intresant ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Thnx mensen !! Ik was zelf idd ook al bij nmap aan het zoeken geweest en idd staat veel info :)

Ik heb iets goed in elkaar weten te bouwen.... nu de layout nog :)

Pagina: 1