Toon posts:

Uischakelen on-board videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Dell Optiplex GXi staan, (200MHz, 32MB edo...) en daar wil ik de on-board videokaart van "vervangen" door een Viper V500 pci, die ik nog heb liggen. Alleen in de BIOS kan ik de on-board kaart niet uitschakelen. Iemand een suggestie :)

alvast bedankt!

Verwijderd

Je moet denk ik de kast open maken, en een jumper overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik ergens vinden waar ik dat moet doen??

Verwijderd

Boekje van je MOBO

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen boekjes ed. van dat ding

Verwijderd

Als je hem (nieuwe kaart) erin drukt dan schakelt hij de oude niet automatisch uit?

Zo niet dan kan er een optie in de BIOS staan.

Of idd een jumper op je MOBO. Zoek anders even op dell.com naar een manual voor je type PC..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens bij dell kijken,
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand ervaring met zo'n systeem, ik kan bij Dell niets vinden, en op mijn e-mail reageren ze niet...

Verwijderd

Gewoon ff een zaklamp of iig goed licht....meestal staat er gewoon alles op je mobo (hehe the good-old days toen je nog geen boekje nodig had >:)).

Zal wel ergens linksboven of tussen je sloten zitten..gewoon ff zoeken!

Verwijderd

Als je win 98 draait dan kun je bij je beeldscherm eigenschappen je standaard monitor instellen. Ik heb ook een onboard kaart en een PCI. De eerste heb ik met jumpers uitgeschakkeld maar als ik er een tweede monitor op aansluit dan kan ik toch kiezen welke kaart/monitor ik als standaard wil gebruiken. Misschien kun je hier wat mee.
Pagina: 1