[emule] op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ben benieuwd of dit kan (zal wel niet), ik vindt emule nogal langzaam.

nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om files via emule op 2 computers te downloaden (bijv. mijn computer en die van mijn broer (2 verschillende inet providers))

bijv ik download de eerste 50% en hij de 2de 50%

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer dit eens

Iperf

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Of probeer het in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/828338
Het is een beetje nutteloos om hier een nieuw topic voor te maken.
En om alvast antwoord te geven, het kan opzich wel, maar je krijgt bijvoorbeeld problemen met je credits (die ip gebonden zijn), en het wordt helemaal moeilijk om de ene 50% te laten downloaden, en de andere de andere 50%.
Je pakt het IMHO verkeerd aan. Ik zou eerst even naar je instellingen kijken...

System Specs

Verwijderd

Dit is wel mogelijk, maar niet met het softwarepakket dat hierboven staat aangeprezen. De mogelijkheid die ik de enig mogelijke acht, is echter veel te tijdrovend waarschijnlijk.

Er zullen namelijk aanpassingen moeten gemaakt worden in de code van eMule die het mogelijk maken om clients samen te laten werken. En iemand die dit gaat doen is veel tijd kwijt.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 01:35:
Dit is wel mogelijk, maar niet met het softwarepakket dat hierboven staat aangeprezen. De mogelijkheid die ik de enig mogelijke acht, is echter veel te tijdrovend waarschijnlijk.

Er zullen namelijk aanpassingen moeten gemaakt worden in de code van eMule die het mogelijk maken om clients samen te laten werken. En iemand die dit gaat doen is veel tijd kwijt.
zo'n idee had ik dus al :'( , toch wel jammer had een hoop tijd gescheeld

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

lj2000 schreef op 29 december 2003 @ 01:32:
Of probeer het in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/828338
Het is een beetje nutteloos om hier een nieuw topic voor te maken.
En om alvast antwoord te geven, het kan opzich wel, maar je krijgt bijvoorbeeld problemen met je credits (die ip gebonden zijn), en het wordt helemaal moeilijk om de ene 50% te laten downloaden, en de andere de andere 50%.
Je pakt het IMHO verkeerd aan. Ik zou eerst even naar je instellingen kijken...
Blaat toch niet maarzo wat |:(

Credits zijn verbonden aan je Userhash, die bij intallatie random uit je geheugen wordt gelezen.

Verder is het voorzover ik begrijp helemaal geen probleem als je een Mod gebruikt die LANcast ondersteunt. Jezult dan echter wel op beide PC's dezelfde bestanden compleet en dus dubbel krijgen :) . Maar dat moet geen probleem zijn dacht ik zo ;)

Let op werkt dus alleen als je een thuisnetwerkje hebt. !!

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22
Credits zijn verbonden aan je Userhash
en de Userhash is gekoppeld aan je IP.

zegt ie zelf iets over blaten... 8)7

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

cardinal808 schreef op 29 december 2003 @ 15:11:
[...]

en de Userhash is gekoppeld aan je IP.

zegt ie zelf iets over blaten... 8)7
Lees m'n hele reactie ff voordat je me quote |:(

En de Topicstart van het grote Emule Topic zou je ook geen kwaad doen.

Maar ff een stuk ge-Copy-Paste uit de FAQ van Zoeff
Het credit systeem

Iedere eMule client die met jou verbinding maakt, wordt onthouden aan de hand van zijn "userhash" (dit is níet je ID of IP). Als jij deze client toestaat om van jou te downloaden, of andersom, jij download van hem, dan wordt het aantal geup/downloade bytes onthouden, en opgeslagen in de file "clients.met".
Iedere keer als een client weer wil downloaden van jou, wordt eerst gekeken of hij al bekend is (dus dat z'n userhash in "clients.met" staat), en vervolgens wordt er een z.g.n. modifier berekend. Dit getal bepaald hoe hoog deze client vervolgens in jou queue komt te staan, waarbij een hogere modifier beter is.

De modifier van client X wordt als volgt berekend:

modifier = (2 * aantal bytes dat jij van hem gedownload hebt) / aantal bytes dat jij naar hem geupload hebt

Dus, als jij van client X 10 MB hebt gedownload, en hij 3 MB van jou, dan word zijn modifier dus (10 * 2) / 3 = 6,67

Dit betekend dat client X 6,67 keer hoger in jou queue komt te staan, dan client Y. Je kan hier wel uit opmaken dat het dus altijd voordelig is voor jou om véél te uploaden, aangezien jij dan ook een hoge modifier bij hem krijgt.
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 15:20:
Ik wou net zeggen........

Maar om maar effe ontopic te blaten wat je vast wel had kunnen vinden is dat eMule met bepaalde principes werkt en het maakt dus niet uit of je eMule in je thuisnetwerk op meerder pcees zet. Sneller gaat het niet tenzij je meer upload. (of je instellingen niet goed staan)

Vind je het te langzaam moet je maar lekker gaan KazAen, voor wat je wil bereiken past dat netwerk ook beter bij je. (leechen)
Ja , en dat moet geen probleem zijn als je zoals TS 2 i-netverbindingen in huis hebt,ook nog eens bij verschiilende providers.

[ Voor 76% gewijzigd door Copycat op 29-12-2003 15:25 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Ik wou net zeggen........

Maar om maar effe ontopic te blaten wat je vast wel had kunnen vinden is dat eMule met bepaalde principes werkt en het maakt dus niet uit of je eMule in je thuisnetwerk op meerder pcees zet. Sneller gaat het niet tenzij je meer upload. (of je instellingen niet goed staan)

Vind je het te langzaam moet je maar lekker gaan KazAen, voor wat je wil bereiken past dat netwerk ook beter bij je. (leechen)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat kan, alleen dan moet je wel een mod met LANCAST hebben, dan kan je van 2 'netwerken' (het internet en je eigen netwerk) downloaden.

Zoek even in het grote eMule topic, ik heb daar die vraag ook gesteld (helaas niet kunnen testen omdat ik mijn 2e computer heb weggegeven.

Wel 2 verschillende userhashes gebruiken!! (gewoon de 2 oude saven)

Mr.Nobody in "eMule opensource eDonkey, deel 9"

[ Voor 25% gewijzigd door Resistor op 29-12-2003 15:24 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1