Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] search-optie: verkleinen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Ik zat net te denken, het zou handig zijn als je op 2 auteurs tegelijk kunt zoeken, soms heb je dat je weet dat iemand iets gepost hebt en dat je zelf ook in dat topic gepost hebt maar dat je het niet terug kunt vinden.
Toen dacht ik nog wat door en moest ik denken aan de catalogus van de uni (en ws. de meeste bibliotheken). Die heeft de optie om na een zoekactie binnen de resultaten nog een keer te zoeken. Bij het zoeken op trefwoorden kan je natuurlijk verschillende trefwoorden aangeven maar bij de andere opties niet, dan zou het dus handig zijn je resultaten te kunnen verkleinen.

Is het mogelijk om zoiets in te bouwen of kan dat niet met de huidige searchengine?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Met het vreselijk sporadische gebruik van de hulpfeatures die de zoekmachine biedt zie ik niet in waarom we de tijd er in zouden moeten steken om een uitgebreid 'zoek in de zoekresultaten' te maken. Waarom het zo sporadisch is? Ik denk dat het een vorm van luiheid is icm het feit dat in de meeste gevallen de resultaten er niet zo veel beter van worden. (tenzij je dus op zoek bent naar iets waarvan je weet hoe het er ongeveer uitzag)

De zoekresultaten 'verkleinen' kan je vrij eenvoudig zelf simuleren. Simpelweg door een stel haakjes rond je query te plakken en dan met AND nog een reeks termen er aan te koppelen. De Xapian engine biedt er niet echt support voor, meen ik.
Je hebt gelijk dat je dat met de auteursvelden niet zo heel handig kan doen, in principe is het mogelijk om meerdere auteursvelden op te vragen (die dan met een or-operator worden toegepast) binnen Xapian, maar daar moeten we dan nog even naar kijken of we de tijd daarvoor erin moeten steken.

Btw, nog een kleine tip die je wellicht nog wat kan helpen. In veel topics wordt gereageerd, en de quote-headers worden ook geindexeerd, dus als je gokt dat jezelf of 'die ander' gequote is, dan kan je de username dus ook gewoon als term opgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 29-12-2003 11:18 ]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Ok bedankt voor de tip :)

Goed, jullie moeten zelf maar beslissen of het de moeite waard is, mij lijkt het een leuke optie in ieder geval :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

uh nee :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.