Welke pentiumIII betreft het hier? een Katmai (512KB L2 cache) of 'n Coppermine (256KB L2 cache). In iedergeval komt het er op neer dat je de bussnelheid moet verhogen van 100MHz naar 100+, en dat doe je d.m.v. je (welk??) moederbord.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik heb zelf ook een p3 500, maar hoe zie ik ooit het verschil tussen een Katmai of 'n Coppermine?
Gebruik een programmaatje als Sisoft2001 of zo. Of kijk in je bios, wanneer de spanning 2 (of 2.05)V bedraagt heb je een Katmai, bij 1.65V een Coppermine. Of je kunt gewoon in de kast kijken; alle socket Pentium3's zijn Coppermine's. Je hebt ook Slot 1 Coppermine's, die herken je aan het opschrift op de zwarte SECC cartridge; 256 (namenlijk het L2 cache) en 1.65 (spanning) zijn getallen die er op moeten staan (op de bovenkant, kleine letters overigens)
Of je kijkt gewoon ff goed naar je scherm zodra je je computer opstart helemaal in het begin. Naast de processor snelheid zal er ook 512 staan ( katmai ) of 256 ( coppermine )
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Ik heb een pentium 3 500@575 Katmai. Ik heb mijn FSB op 115(hoger krijg ik register fouten enzo) en mijn moederplankie is een Asus P3B-F. JE kan toch alleen maar via FSB Overclocken gezien mijn opstelling?
Klopt....ik heb ook een Asus P3B-F net als jij. Mijn Katmai deed 124MHz fsb ( 620MHz )
Nu heb ik een Coppermine 700 gemaakt in Malaysia die gewoon 1050MHz doet met luchtkoeling
Nu heb ik een Coppermine 700 gemaakt in Malaysia die gewoon 1050MHz doet met luchtkoeling
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Was je geheugen 100mhz? Of 133? Want die van mij (128MB 100mhz en 64MB 100mhz) gaat echt niet hoger dan 115
De topicstarter is gebanned, jullie mogen uiteraard doordiscussieren, maar het heeft niet veel zin deze persoon nog te helpen
Bericht hierboven
Nee ik heb 133MHz geheugen alhoewel 100MHz geheugen toch meestal wel 124MHz kan draaien hoor! Probeer eens cas 3-3-3 en kij eens wat er dan gebeurt. Je kan je cpu voltage ook nog wat opschroeven. Wordt ie misschien niet te warm? Nooit verkeerd om voor goeie koeling te zorgen.Op zondag 10 december 2000 21:56 schreef Flappo de Lul het volgende:
Was je geheugen 100mhz? Of 133? Want die van mij (128MB 100mhz en 64MB 100mhz) gaat echt niet hoger dan 115
Die-hard Brexiteer
of voltage?Op zondag 10 december 2000 23:17 schreef Arbaal het volgende:
Ik heb dus een Katmai, maar hoe warm mag zon ding worden?
This message was sent from a galaxy far, far away.
Ik heb hem ooit boven de 70 graden gehad door de koeling niet goed gemonteerd te hebben, ik werd toen wel uit windows geflikkerd. Ik denk dat je hem het beste onder de 50 graden kunt houden maar 60 graden gaat ook nog.
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Nou mijn mobo is geloof ik gaar want hij wordt dus echt iets van 75 graden (celsius ja!)soms en echt geen probleempies met windows ofzo. Ik had me puter nog naar de pc boer gebracht want eerst werd ie 110 graden celsius en dat hebben ze nu omlaag kunnen brengen.
Ik denk dat de temperatuur meter verrot is want als ik met de hand voel(
) voelt het echt niet heet aan.
En wat bedoel je met cas 3-3-3 want ik ben nog steeds soort newB
Ik denk dat de temperatuur meter verrot is want als ik met de hand voel(
En wat bedoel je met cas 3-3-3 want ik ben nog steeds soort newB
Je kan ook wincpuid gebruiken
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Bij mij loopt mijn PIII450 al een hele tijd op zo`n 60 a 65 oCOp zondag 10 december 2000 23:17 schreef Arbaal het volgende:
Ik heb dus een Katmai, maar hoe warm mag zon ding worden?
Arbaal, dat ding is idd gelocked, en niemand die ze ge-unlocked krijgt; is namelijk onmogelijk.
(Hiro, wil je carera misschien in carrera veranderen? Ik maak ook wel 'ns typefouten, maar dat is welhaast heiligschennis:))
(Hiro, wil je carera misschien in carrera veranderen? Ik maak ook wel 'ns typefouten, maar dat is welhaast heiligschennis:))
Verwijderd
zoŽn katmai wordt erg heet, maar daŽs geen punt.
in tegenstelling tot de coppermineŽs is de core bijna onverwoestbaar.
dit komt omdat de cache los van de core zit, en niet ingebakken.
mijn P3 500@600 wordt trouwens 50 C core, helemaal stabiel.
in tegenstelling tot de coppermineŽs is de core bijna onverwoestbaar.
dit komt omdat de cache los van de core zit, en niet ingebakken.
mijn P3 500@600 wordt trouwens 50 C core, helemaal stabiel.
ik heb ook een PIII 500mhz, met p3b-f mb
ik heb de fsb op 124 lopen..(620mhz)
zelfs met pc100 geheugen !
loopt zeer stabiel.
zelfs 667mhz is mogelijk maar dat gaat alleen met pc133 geheugen.
ik heb de fsb op 124 lopen..(620mhz)
zelfs met pc100 geheugen !
loopt zeer stabiel.
zelfs 667mhz is mogelijk maar dat gaat alleen met pc133 geheugen.
Mijn PIII450 katmai loopt stabiel op 630 Mhz (FSB van 140) en 2,05 Volt, 36 graden als ie druk bezig is. (vorige week 10 graden gedaald, van 46 naar 36 graden, door een Aopen HQ-08)
Nu heb ik een PIII700 SL3XX Phillipines liggen, ff w88 op de convertor en me Golden Orb, ben beniewd of dit een goeie stepping is
Nu heb ik een PIII700 SL3XX Phillipines liggen, ff w88 op de convertor en me Golden Orb, ben beniewd of dit een goeie stepping is
Pagina: 1