NVIDIA Geforce2 MX (32MB) hapert bij games

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Inleiding
Normalitair speel ik geen games op mijn computer, maar ik wilde laatste GTA3 spelen, en tot mijn verbazing lukte dit niet..

Specs
code:
1
2
3
4
5
Processor    AMD Athlon 1,1Ghz (Is dit de AMD Athlon 1000 ???)      
Moederbord   Asus A7A266    
Geheugen     512MB+128MB PC2100 DDR SDRAM (Apacer)  
Videokaart   NVIDIA 32MB
Beeldscherm  CTX 17"

(Mijn uitgebreide specs)

Het probleem
Zodra ik in het spel zit gaat alles heel erg langzaam, het ziet er wel goed uit, maar het lijkt wel alsof de pc niet snel genoeg het volgende beeldje kan laten zien ofzo..
Het spel gaat/reageert dus gewoon heel langzaam.

Ik vermoed dat het een video-kaart probleem is, maar zeker weten doe ik dat niet.

Laatst heb ik geprobeerd om GTA1 (!) te spelen en ook daar had ik hetzelfde probleem mee.. Dit is wel vaag omdat ik me kan herinneren dat ik een jaar of 2 geleden GTA1 op deze pc gewoon heb kunnen spelen..

Flight Simulator 2004 kan ik wel zonder problemen spelen, terwijl dit volgens mij ook wel iets van je videokaart vraagt.

Kan het toch zijn dat mijn videokaart kapot is ofzo?? Het beeld is verder altijd perfect.

Wie kan me hier bij helpen.. Aangezien ik niet zeker weet of het wel aan mijn videokaart ligt weet ik niet of de gegeven specs voldoende zijn, ik hoop het maar..

Verwijderd

Je hoort met een Geforce2MX nog wel GTA3 te kunnen spelen. Heb je wel alle details laag gezet en de resolutie niet te hoog?

En draaien er geen processen/browsers/virusscanners/adware/etc op de achtergrond?

• JozyDaPozy
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 00:56:
Je hoort met een Geforce2MX nog wel GTA3 te kunnen spelen. Heb je wel alle details laag gezet en de resolutie niet te hoog?

En draaien er geen processen/browsers/virusscanners/adware/etc op de achtergrond?
Ik kan GTA3 even niet zo snel vinden, maar heb net nog even GTA1 geprobeerd.
Het probleem blijft, ik heb verder geen programma's draaien en mijn Norton Antivirus uitgeschakeld..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Installeer eens de chipset-drivers opnieuw (ali)?

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 29-12-2003 01:15 ]

• JozyDaPozy
zetje01 schreef op 29 december 2003 @ 01:15:
Installeer eens de chipset-drivers opnieuw (ali)?
Sorry ben helaas een Noob qua videokaarten e.d.
Wat bedoel je met ali?

• zetje01
Je moederbord heeft de Ali-chipset.
Ga naar de asus-site en download daar drivers voor je chipset en moederbord

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Even over gta III dit spel is volgens mij echt niet te game met zo'n 3d kaart hoor.

Een kennis van mij had hetzelfde probleem ongeveer 2 jaar een geforce 2 mx (32 mb).

Hij kreeg lelijk beeld op ten duur en de kaart werdt steeds langzamer.
We hadden eigenlijk alles wel geprobeert maar hij werdt er niet beter op via drivers en resoluties op het laagst gezet.

Maar precies wat je meld oparation flashpoint ging niet meer soepel en had wat raar wazig beeld (kwam niet door de instellingen).

Hij heeft het opgelost (naar langdurige ergenis aan die kaart) om een nieuwe te kopen.

Geforce 4 ti 4200 128 mb ddr.

Nu heeft hij perfect beeld en speelt hij het ook nog aardig soepel.

Denk dat die kaarten nog niet echt goed ontwikkelt waren voor langdurig gebruik of zo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GTA1 heeft waarschijnlijk het probleem dat je bak te snel is :P
dan draait het idd erg ruk (je kunt de nieuwste versie van GTA1 ergens downloaden, zal even de link voor je zoeken. Is wel het complete spel :P)
hier dus

GTA3 is echt een verhaal apart. Bij sommige pcs draait hij perfect, bij andere bagger. Mijn athlon 2000+ met Radeon 8500 pro en 1GB ram draaide hem niet goed onder win98 maar onder 2000 gaat het weer wel goed. op andere machines die hogere specs hebben dan de mijne draait het weer totaal niet en op lagere specs soms zelfs weer beter.

Echter is het zo dat een MXje vandaag de dag niet veel meer voorstelt dus upgraden kan niet echt kwaad als je ook hedendaagse games wilt spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 29-12-2003 01:36 ]

Verwijderd

Hij heeft het ook met GTA1... Dat is pas historisch :-)
DUs het zal niet eens aan de videokaart liggen vermoed ik.

• zetje01
GTA1 moet je prima kunnen spelen met een gf2mx400

Overigens: Het dringt net tot me door dat je FS2004 wèl goed kan spelen? Da's vreemd
Kan het zijn dat spellen in D3D niet goed werken en spellen in OpenGL juist wèl?
Of juist andersom?

edit:

Terw_Dan, ik had jouw reply nog niet gelezen omdat we ongeveer tegelijk aan het tikken waren. En ik ben niet erg snel... Ik wist dat van GTA1 trouwens niet. Wel dat we het een jaar of 6 geleden op toenmalige kantoormachines prima konden spelen, dus vandaar dat ik dacht dat het met een gf2mx ook prima moest kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door zetje01 op 29-12-2003 01:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zeg ik net, GTA 1 draait waarschijnlijk niet omdat als je het origineel hebt deze niet echt gemaakt is voorhedendaagse bakken.
Bij het linkje dat ik gaf is de versie geoptimaliseerd en kun je hem bovendien ook draaien zonder cd :)

• JozyDaPozy
GTA1:

Ali drivers geinstalleerd --> geen verschil
Nvidia laatste drivers geinstalleerd --> geen verschil

Zou het iets met DirectX te maken kunnen hebben ofzo?

Ik ga even die GTA1 link van proberen..

[ Voor 18% gewijzigd door JozyDaPozy op 29-12-2003 01:38 ]

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Als je de laatste drivers al hebt van windows update, voor zowel je chipset als je videokaart (simpel), kun je in het menu van je Geforce2MX-opties alles instellen wat je nodig hebt.
Allereerst Antialiasing uitzetten, dan Direct3D op best performance, 128 MB ofzo systeemgeheugen voeren aan je kaart, coolbits.reg (te downloaden van www.Guru3d.com) installeren en de volgende verborgen opties ook toepassen:
Zet de prerendered frames op 2 ipv 3 (snellere reactie van je beeld op de toetsen), klok je 'memory' én je 'core' van je videokaart over naar 200 MHz (verreweg de meeste kaarten trekken dat makkelijk, de mijne kan 'zelfs' :+ niet zachter dan 205/215 tegenwoordig vanaf opstarten).
De FPS (frames/second) steigen vaak 30 % en in enkele benchmarks zelfs meer als je deze wijzigingen hebt uitgevoerd!
O ja, 'vertical sync' moet dan ook uit anders worden de FPS gelimiteerd en dat kost voor de geforce2 waardevolle rekenkracht en in benchmarks punten als je videokaart meer kan bieden dan je monitor kan verwerken. Lekker uit dus.
Zo haal je ongeveer wel het maximale uit je GeForce2MX-kaartje.
Verder heb je in je mobo-bios nog wat opties als cashen videomemory aanzetten en aperture size AGP = XXX MB (maximaal zetten, zal wel 256 zijn bij benadering en anders 128).
Mocht het dan niet soepeltjes genoeg werken en je wilt erg graag nieuwe spellen spelen, koop dan een andere kaart na verschillende round-ups of shoot-outs ofzo te hebben gelezen via tweakers. (Dan wordt het waarschijnlijk een Ati-kaart tegenwoordig).

[ Voor 34% gewijzigd door crashdummy op 29-12-2003 03:24 . Reden: verduidelijking ]

• JozyDaPozy
Ik heb die GTA1 dus gedownload en daar ging het inderdaad goed mee.

Vervolgens heb ik Max Payne 2 geinstalleerd..
De min. systeemeisen van Max Panye 2 zijn:

1Ghz PIII/Athlon or 1.2Ghz Celeron/Duron processor
32MB AGP graphics card with hardware transform & lighting support
256MB RAM

Daar voldoel ik qua processor en videokaart nog maar net aan, maar tot mijn verbazing draaide Max Panye 2 bijna vlekkeloos :)
Hier ben ik natuurlijk erg blij mee..

Kan ik gewoon concluderen dat GTA 1 & 3 een beetje vaag zijn ;) en dat ik een wat oudere videokaart heb, maar dat er opzich niets mis is met 'm??
Dan kan ik rustig gaan slapen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JozyDaPozy op 30-12-2003 00:45 ]

Verwijderd

ja dr is niks mis met die kaart, ik heb die momenteel ook op deze pc (waar ik nu mee typ) maar gister ben ik begonnen aan onze 2de pc die dus voor mij, heb er van mn ma een 9800 pro bij mogen pleuren :)
ik kan je aanraden om een nieuwe kaart te kopen zodat je de volledige ervaring hebt en niet alles op laag moet zetten (ik moest op die gf2MXje met battlefield42 alles (behalve geluid en effects) op laag en 800X600 spelen om n beetje alles op 20 FPS te hebben........ en de sapphire 9800 pro atlantis kost nu 298 euri in de pricewatch dus als je genoeg geld in je spaarpotje hebt sla m kapot en koop n nieuwe ATI.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 09:09 ]

• JozyDaPozy
[..] dus als je genoeg geld in je spaarpotje hebt sla m kapot en koop n nieuwe ATI.[/quote]

Want ATI is [u]hèt[u]??

Heb je die ook in de prijsklasse voor iemand zoals ik..

(Een sporadische gamer die net iets meer wil dan mijn huidige 32mb kaartje??)
Welke zou ik dan ongeveer moeten kiezen??

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Eeen GF4 Ti4200 met 128mb voor onder 100€ :)
Pagina: 1