[ADSL en Port forwarding] Http port via ICS geforward

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Eerst even een aantal gegevens voor ik begin:

1. FAQ is gelezen! (en uitgevoerd :))
2. Clean-install Winxp
3. thomson speedtouch 330 USB modem is alleen geinstalleerd.
4. Netwerkkaart naar LAN
5. 1 Linuxbak die benaderd wil worden (RH9) van af buiten het netwerk

Eigenlijk moest dit een simpele klus worden gister avond, maar het bleek uiteindelijk toch niet zo te zijn.

Netwerk Lay-out:

Linuxbak <--crosslink cable--> Windows XP SP1 ---> thomson speedtouch 330 USB ADSL modem --> Internet

Wat we willen:

Internet <---Poort 80 (HTTP)---> Windows XP SP1, in ICS Service "Webserver (HTTP)" aangevinkt en het ipadres van Linuxbak in gevuld <----crosslink cable --> Linuxbak met een website (benaderbaar in het netwerk)

Zoals jullie zien is dit gewoon een standaard portmapping... maar nee hoor ik krijg helemaal geen website als ik van af het internet bij mij thuis opvraag. De computer waar ik dit van opvraag zit op een hele andere internet verbinding aangesloten.

Ben ik nou gewoon gek? .. dit moet toch gewoon werken?

Is er in Windows XP een instellingen die ik nog moet nakijken?... of moet ik naar NOS gaan en vragen of het aan me Linuxbak ligt? Maar dit kan me haast niet voorstellen...

[ Voor 21% gewijzigd door Falcon op 29-12-2003 00:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

de FAQ zegt ook zoiets als dat je niet vanaf je eigen netwerk je portmap kan checken

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
zoals hierboven al beschreven werd kan je idd niet je eigen site bekijken op het internet met jou opstelling(via je locale ip kan wel, of zelfs localhost).

Maar waarom zet je niet ff apache op die linux bak(+ NAT)? Ik bedoel dat is zo gefixed en dan is je site altijd online en hoef alleen die linux bak 24/7 aan te staan

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
blokeerd je provider mischien port 80 :?

kan je wel met die linux bak het internet op :?

A wise man's life is based around fuck you

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
de FAQ zegt ook zoiets als dat je niet vanaf je eigen netwerk je portmap kan checken
Als je het verhaal hierboven goed hebt gelezen staat er ook dat ik het elk keer check van af een andere pc met een andere internetverbinding.
zoals hierboven al beschreven werd kan je idd niet je eigen site bekijken op het internet met jou opstelling(via je locale ip kan wel, of zelfs localhost).

Maar waarom zet je niet ff apache op die linux bak(+ NAT)? Ik bedoel dat is zo gefixed en dan is je site altijd online en hoef alleen die linux bak 24/7 aan te staan
Ik zal wat meer info geven over deze Linux bak. Het is namelijk een Dream Box. Deze box is een kant en klaar HTPC. Via port 80 kan ik aan geven wat ik wil opnemen en wat er op is etcetra. Deze box is dan ook verbonden via Satteliet (om beelden te ontvangen).

Ik kan deze box dus niet zo danig wijzigen (en ik heb daar ook geen nocht aan vanwege de garantie) dat hij functioneerd als router.
blokeerd je provider mischien port 80

kan je wel met die linux bak het internet op
Mijn provider is TweakDSL. Deze blokkeren volgens mij geen poorten. Ik heb meteen een test gedaan ik heb namelijk Apache geinstalleerd en gekeken of port 80 te benaderen valt. Dit werkt perfect.

Iemand anders nog een idee?

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:17
Kan het zo zijn dat je de standaard firewall van winXP aan hebt staan, deze laat in de standaard instellingen port 80 niet door.

Anders kun je eens proberen je webserver op een andere poort te laten draaien.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou ik had de firewall uit staan van Windows XP... maar we kunnen het altijd proberen natuurlijk!

Pagina: 1